TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן יוצא לדרך:


איתמר דויטשר מנכל אלקטרה - קרדיט צלם טל גבעוני
אלקטרה בע"מ ושותפותיה השלימו בהצלחה סגירה פיננסית לפרויקט בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל
במקביל, נחתם עם חברת הבת, אלקטרה תשתיות, הסכם לתכנון והקמה של הפרויקט בסך של כ- 2.7 מיליארד ש"ח
סך ההכנסות לשותפות בפרויקט – אלקטרה, דן ואלסטום – לאורך חיי הפרויקט נאמד בכ-9 מיליארד שקל
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט לאומי מורכב ומשמעותי, והוא מביא לידי ביטוי את המנעד הרחב של יכולותיה הביצועיות והמקצועיות של קבוצת אלקטרה בע"מ, בהמשך ליישום אסטרטגיית החברה להעמיק פעילותה בעולמות התחבורה. השלמת הסגירה הפיננסית, הסוללת למעשה את הדרך לתחילת ביצוע עבודות ההקמה של הפרויקט, הינה ציון דרך חשוב, המבטא את האמון של המערכת הפיננסית בכלכלת ישראל וביכולת של אלקטרה ושותפותיה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל".
פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן יוצא לדרך. קבוצת אלקטרה בע"מ מעדכנת היום, כי נחתמו שורה של הסכמים במסגרת הסגירה הפיננסית למימון הפרויקט. חברת טי. אם. טי, בה שותפה אלקטרה (40.5%) יחד עם דן תחבורה וקונצרן אלסטום הבינלאומי, חתמה על הסכמי הפרויקט והמימון בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל בקשר עם תכנון, מימון, הקמה ותחזוקת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.
הסכמי המימון נחתמו עם קונסורציום מממנים, הכולל את בנק ההשקעות האירופאי EIB וכן קונסורציום של מממנים מקומיים בראשות בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. ההסכמים כוללים העמדת מסגרות אשראי לטווחי זמן שונים בהיקף כולל של כ-6.5 מיליארד שקל, עד לתום תקופת הזיכיון בפרויקט שהינה כ-25 שנים, מתוכן 5 שנות הקמה, ו-20 שנות תחזוקה.
המימון מורכב מהלוואות המענק ומהלוואה לזמן קצר, שתישאנה ריבית Euribor משתנה וריבית בנק ישראל, ולצד זאת הלוואות לטווח הארוך שתישאנה ריבית קבועה בהתאם לריבית ה-Euroswap בתוספת מרווח של בין 2.7% ל-1.3% שנתי. כמו כן, במסגרת הסכמי המימון, יועמד לטי אם טי מימון נוסף, בהיקף של כ-500 מיליון שקל, לגישור סכומי ההון העצמי שעל טי אם טי להעמיד כחלק מתנאי הפרויקט. פרט להלוואת הגישור, הסכמי המימון הינם בתנאי non-recourse ויינתן למלווים בטוחות ויירשמו לטובתם שעבודים שונים.
לצד הסכמי המימון, טי אם טי התקשרה בהסכמים נוספים לצורך ביצוע הפרויקט וביניהם הסכם לתכנון והקמת הפרויקט, בין היתר עם אלקטרה תשתיות, המשמשת כאחת מחברות קבלן ההקמה בהיקף של כ- 2.7 מיליארד ש"ח וכן הסכם תחזוקה עם חברה ייעודית שהוקמה לצורך תחזוקת הפרויקט, בה אלקטרה מחזיקה 20% מהמניות.
סך ההכנסות הצפויות לזכיין לאורך תקופת כל תקופת הזיכיון מוערכות בכ-9 מתוכן מענק הקמה שישולם לזכיין בסך כ-3.3 מיליארד שקל, על פי אבני דרך במהלך תקופת ההקמה של הפרויקט.
הקו הירוק של הרכבת הקלה אשר מתוכנן לעבור במרכז הארץ, הינו קו מרכזי ומשמעותי ועובר דרך תל אביב בין ראשון לציון וחולון בדרום להרצליה בצפון, כולל תחנות במרכזי התעסוקה של מערב הרצליה ובקרית עתידים בתל-אביב. בסך הכל, מתוכנן הקו לכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, והוא יתפרס לאורך של כ-39 ק"מ. הקו צפוי לשרת כ- 275 אלף נוסעים ביום.
אלקטרה בע"מ פירסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי לשנת 2023. החברה הציגה צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה, שבאה לידי ביטוי בגידול של כ-12.4% בהכנסות לכ-3 מיליארד שקל וכן רווח נקי בסך של כ-74.3 מיליון שקל. צבר העבודות של הקבוצה מסתכם בלמעלה מ-30 מיליארד שקל.
קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות המובילות בישראל. הקבוצה פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il