TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משקיעי איגרות החוב: תרשמו לכם ביומן את ה- 15/6/2022


צילום: סיון פרג
יניב פגוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים


ביום רביעי, ה- 15/6/2022 בשעה 18:30 בערב, תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, את מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2022. המדד עתיד לרשום עלייה חדה יחסית של כ-%0.7, בהמשך ישיר לעלייה של 0.8% בחודש אפריל, עלייה של 0.6% בחודש מרץ ועלייה של 0.7% בחודש פברואר.


בהינתן שהתחזית לעליית המדד בחודש מאי תתברר כמדויקת, תסתכם האינפלציה במשק במהלך 12 החודשים בין יוני 2021 – למאי 2022 ב- 4.2%, הרבה מעל היעד העליון של האינפלציה שהציב בנק ישראל, העומד על 3%.

האינפלציה במשק הישראלי גבוהה, זאת למרות שמחירי שכר הדירה במשק, המהווים כרבע ממדד המחירים לצרכן, עלו בשנה החולפת באופן מתון של 3.4%, בעוד מחירי הדירות זינקו בפרק זמן זה בשיעור שנתי של 16.3%.


לאורך שנים גדל בהתמדה הפער בין קצב עליית מחירי הדירות בישראל לבין קצב עליית מחירי שכר הדירה ואולם במציאות הנוכחית בה מחירי הדירות הופכים עבור רבים ליעד שאינו בר השגה ובהינתן היצע קפוא של דירות להשכרה, קיים יסוד סביר להניח, כי מחירי השכירות בישראל יזנקו בחודשים הקרובים ויהוו בעתיד הנראה לעין מחולל אינפלציה מרכזי במשק.


ההנחה המרכזית היא כי האינפלציה בישראל לא צפויה להתכנס אל תוך היעד הממשלתי בחודשים הקרובים. את המתמטיקה הזו מבינים גם ארגוני העובדים ולפיכך צפויים לחצי השכר במשק לגבור, זאת כאשר כבר כיום קיימת מצוקה של מחסור בעובדים בענפי משק רבים.

בנק ישראל מודע היטב לדינמיקה האמורה ולפיכך העלה את הריבית בהחלטת הריבית האחרונה בשיעור של 0.4%, ביחס לצפי כי יעלה את הריבית רק ב- 0.25%. במעשה זה, לו נלווה טון מוניטרי תקיף, שידר הבנק המרכזי של ישראל כי הוא נכון להיאבק באינפלציה גם במחיר של צינון הפעילות במשק.

התבססות האינפלציה בישראל ברמה גבוהה, לצד הטון הניצי של בנק ישראל, משפיעים על המשקיעים בשוק איגרות החוב באופן חד. מדדי חוב שמרניים המשקיעים באיגרות חוב בדירוגים גבוהים במשך חיים ממוצע בינוני של 4-5 שנים, ספגו מכה קשה ואיבדו כ- 6% ויותר מתחילת שנת 2022.

הפתעה כלפי מעלה במדד חודש מאי 2022 עשויה להגביר את מד הלחץ בקרב המשקיעים באיגרות החוב ואולם שילוב של הפתעה כלפי מעלה במדד מאי 2022 וטון ניצי של הפד, עלולים להגביר אף יותר את פגיעות שוק החוב.

בערב של ה- 15 ביוני, 2022 בו יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי בישראל, תתפרסם בשעה 20:30 שעון ישראל החלטת הריבית ע"י הבנק המרכזי של ארה"ב. על פי התחזיות יעלה הבנק המרכזי של ארה"ב את ריבית הבסיס במחצית האחוז לטווח של 1.25%-1.5%. המשקיעים מתמחרים כבר כיום את העלאת הריבית המדוברת ולפיכך עיקר תשומת הלב תופנה לתחזיות הריבית של חברי הפד ולמסיבת העיתונאים שתיערך לאחר פרסום החלטת הריבית, וזאת במטרה ללמוד עד כמה שניתן, על קצב העלאות הריבית העתידי בארה"ב ועל המשך הקטנת המאזנים של הפד.

האינפלציה בארה"ב בשנה החולפת הסתכמה בשיעור שנתי של 8.3%, עם אבטלה בארה"ב העומדת ברמה של 3.6% בלבד ואילו השכר במגזר הלא חקלאי בארה"ב עלה ב- 12 החודשים האחרונים בשיעור חד של 5.2%. בנתונים אלו סביר להניח כי הפד יתקשה לשדר לשווקים כבר החודש כי בכוונתו ללחוץ על דוושת הבלם המוניטרי ולבלום את העלאות הריבית החדות.

במהלך החודשים הקרובים וככל שהנתונים מהכלכלה הריאלית יבטאו התקררות של הכלכלה, אזי הפד יעבור בהתאמה מטמורפוזה ויהפוך בהדרגה מנץ ליונה. אולם עד אז, חיי המשקיעים בשוק איגרות החוב, יוסיפו להיות מורכבים ולפיכך נדרשת מהם סבלנות רבה, שכן לא ניתן לתזמן את האמור באופן מדויק.

בנק ישראל אשר מתוקף תפקידו עוקב מקרוב אחר הפעילות הכלכלית בישראל בכלל ואחר האינפלציה בישראל בפרט, יעקוב בדריכות רבה אחר המסרים המוניטריים של הפד, זאת על מנת לכוונן את המדיניות המוניטרית בישראל בהתאם.

משקיעי איגרות החוב בישראל נדרשים בעל כורחם להתרגל לרמת תנודתיות גבוהה מזו לה התרגלו בשנים האחרונות ולהפסדי הון, ואולם אל להם לפעול בחופזה, נוכח ירידות השערים החדות, שכן בתקופות שכאלה ניתן דווקא לאתר הזדמנויות השקעה בשוק החוב, המניבות תשואות לפדיון נאות יחסית, לאחר תקופה ארוכה בה שוק החוב לא היווה אלטרנטיבה של ממש להר השקלים, השוכב לו כאבן שאין לה הופכין בחשבונות העובר ושב של הציבור.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il