TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת החשמל מפרסמת את הדוחות הכספיים לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021


חברת חשמל
חברת החשמל סיימה את שלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 ברווח של כ-85 מיליוני ₪ לעומת רווח של כ-1,188 מיליוני ₪ בתקופה המקבילה לשנת 2020
הרבעון הראשון של השנה שאופיין במזג אויר נוח לעונה זו, הביא לקיטון בצריכת החשמל ובהתאם לקיטון ברווח התפעולי של החברה בכ-760 מיליוני ₪ וזאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון חברת החשמל אישר את הדו"חות הכספיים של החברה לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021, בהן באו לידי ביטוי החלטות הממשלה בנושא הרפורמה במשק החשמל ובחברת חשמל, לרבות המשך פרישות עובדים ותהליך מכירת חלק מאתרי החברה.
אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "חברת החשמל ממשיכה בהצגות יציבות ואיתנות פיננסית, אשר באה לידי ביטוי הן בהשקעות חסרות תקדים בפיתוח תשתיות רשת ההולכה והחלוקה, והן בתרומה להורדת יוקר המחייה בישראל, באמצעות המשך הורדת מחיר הגז. להישגים חשובים אלה השפעה ישירה על קידום התחרות במשק הגז, והמשך יישום הרפורמה, כולל פתיחת התחרות באספקה. חברת החשמל ממשיכה בתוכנית ההתייעלות שלה ובחיזוק יציבותה, ומהווה מודל לחברה המובילה תהליכים אסטרטגיים מוצלחים, ומתייעלת אשר מהווה מודל להצלחה".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: " ברבעון הראשון חל קיטון ברווח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר מעבר להמשך הירידה בתעריף החשמל, ירד גם תקבול חד פעמי של 740 מיליון שקלים שהתקבל בשנה שעברה. נמשיך לשמור על האיתנות הפיננסית של החברה לצד שיפור השירות לצרכן במקביל ליישום הרפורמה".
להלן נתונים נבחרים:
· הכנסות החברה לשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 הסתכמו לסך של כ- 5 מיליארדי ₪ לעומת הכנסות בסך של כ-6.3 מיליארדי ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.
קיטון של 20% בסך של כ-1.3 מיליארד ₪. הקיטון נובע בין השאר מתקבול חריג וחד פעמי בתקופה המקבילה אשתקד של כ-740 מיליוני ₪ מחברת מזרח ירושלים בגין חובות העבר . הקיטון הנותר של כ- 560 מיליוני ₪ נובע מירידה בצריכה של כ-9% כתוצאה ממזג אויר נוח לתקופה , ומירידה בתעריף החשמל בכ-3%
· כחלק מהמשך השינוי המבני שבו פרשו בשנים 2018-2020 1,010 עובדים בפרישה מוקדמת, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 פרשו 91 עובדים נוספים. פרישות אלו, הן המשך לצעדי התייעלות שביצעה החברה בשנים האחרונות. החיסכון הנובע מפרישות העובדים, מיועד למימון העלות הכרוכה ביישום הרפורמה במהלך השנים הבאות.
עלות צריכת הדלקים בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 הייתה בסך כ-1.1 מיליארד ₪ , לעומת 1.7 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד ירידה של כ-33% (כ-0.6 מיליארדי ₪). ירידה זו הינה תוצאה הן מירידה בייצור החשמל והן מירידה במחירי דלקים.
הירידה במחירי הדלקים נבעה בעיקר מהגורמים הבאים: ירידה במחירי הגז הטבעי בעקבות תיקון הסכמי רכישת גז משדה תמר ושדה לוויתן, רכישת גז טבעי משדה לוויתן במחירים נמוכים משמעותית ממחירי חוזה תמר משנת וכן ירידה בצריכת הפחם.

· עלות רכישת חשמל מיצרנים פרטיים כולל מאנרגיות מתחדשות בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 הייתה בסך של כ-1.4 מיליארדי ₪, לעומת כ- 1.1 מיליארדי ₪ בתקופה המקבילה אשתקד עלייה של כ23% (כ-266 מיליוני ₪ ). הנובעת בעיקר מגידול בכמות החשמל שנרכשה מיצרנים פרטיים חדשים וביניהם תחנת הכוח רמת חובב, שהחברה מכרה בשנת 2020 במסגרת השינוי המבני. וכן מגידול מכמות החשמל שנרכשה מכניסת יצרנים באנרגיות מתחדשות
· הרווח נטו לאחר השפעת המס ברבעון הראשון של 2020 בסך 1,188 מיליוני ₪ (התקופה המקבילה ), כלל מספר אירועים מיוחדים לא שוטפים ,בעיקר:
· תקבול חריג וחד פעמי של כ-740 מיליוני ₪ (נטו לאחר מס 570 מיליוני ₪) מחברת מזרח ירושלים בגין חובות העבר, אותם לא הכירה החברה בעבר כהכנסות או הפרישה בגינם לחובות מסופקים וכן הכנסות מימון בגין שיערוך עסקאות הגנה בסך של כ-660 מיליוני ₪ ( נטו לאחר מס 510 מיליוני ₪)
מנגד הפרשה לחובות מסופקים בגין השפעת הקורונה על סקטורים מסוימים של לקוחות החברה בסך של כ-120 מיליוני ₪ (נטו לאחר מס 92 מיליוני ₪)
· החברה המשיכה להגדיל את השקעותיה במקטעי הרשת ובמהלך שלושת החודשים הראשונים של שנת 2021 השקיעה סך של כ- 650 מיליוני ₪ במקטע זה. השקעות אלו במקטעי הרשת צפויות להמשיך ולגדול בשנים הבאות.
· במסגרת החלטות הממשלה בנושא הרפורמה במשק החשמל וחברת חשמל, בונה החברה תחנות כוח מסוג מחז"מ H, באתר החברה באורות רבין, אשר יהא בבעלות ובניהול חברת הבת "נתיב האור –אורות רבין בע"מ" שהוקמה במהלך רבעון ראשון של שנת 2020. לתאריך הדוח השקיעה החברה במתקנים אלו כ-1.6 מיליארדי ₪.
· ההון של החברה ליום 31 במרס 2021 הסתכם לסך של כ- 26.8 מיליארד ש"ח לעומת סך של כ- 26.7 מיליארד ₪ ליום 31 בדצמבר.

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 גדלו הוצאות השכר של החברה ביחס להוצאות השכר בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מצורך החברה בהפרדת קבוצות עובדים למשמרות שונות ועבודה בקפסולות קטנות יותר.
כתוצאה ממבצע החיסונים הנרחב נבלמה התפשטות מגפת הקורונה בישראל. בעקבות זאת, במהלך חודש אפריל 2021 הגדילה החברה את היקף העובדים באתרים המנהליים בצורה הדרגתית, בכפוף לקביעת הסדרים להבטחת בריאות העובדים, ובמקביל לשימור הסדרי עבודה מרחוק בהיקף מוגבל.
היות שמדובר באירוע אשר אינו בשליטת החברה, וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו עשויים להשפיע על הערכות החברה, החברה ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר השינויים בשווקים בארץ ובעולם ובוחנת באופן רציף את ההשלכות על תוצאותיה העסקיות בטווח הבינוני והארוך.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il