TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עשר נקודות להשוואה בין תעודות סל


תמי זנד מנהלת שוק ההון בבנק ירושלים בטיפים לרכישת תעודת סל
תמי זנד, מנהלת תחום שוק ההון בבנק ירושלים נותנת טיפים איך לבחור מסל תעודות הסל:

תעודות הסל הפכו לחלק בלתי נפרד מתיק ההשקעות שלנו. זהו מכשיר נוח המאפשר לנו לקנות בנכס אחד פיזור שלם של נכסים מאותו סוג, בקלות, כל שעות המסחר ובכל סכום. עולם תעודות הסל הוא מורכב ולאור הריבוי הרב והמגוון שיש בשוק אפשר ממש ללכת לאיבוד. אני כבר כתבתי כאן על איך משווים בין תעודות סל אבל היום משהו טיפה שונה ומזווית אחרת.

אתר ETF מכיל מידע עצום על תעודות סל בארץ ובעולם, הוא נותן כל פעם סקירה מיוחדת או זרקור על נושא שבכותרות. האתר הוא בלתי תלוי ולכן מאוד אובייקטיבי. הוא מנוהל על ידי ירון קאופמן שהגה וחלם על הרעיון ובסיכום מאוד מעניין ומומלץ.

לאחרונה פרסם ירון קאופמן מאמר על עשר סיבות להבדל בין מחיר תעודת סל לבין המדד שאחריו היא עוקבת. הוא אומנם השווה את תעודת הסל למדד אותו היא עוקבת אבל לדעתי חשוב מאוד להבין את המשמעות של הפרמטרים שהוא ציין כי זו הדרך שלנו לדרג ולבחור תעודת סל מסויימת מתוך המבחר הרב הקיים על אותו מדד.

אז מה יש שם? דמי ניהול, שזה טרוויאלי וברור, כולנו יכולים לבחון את דמי הניהול בין כל החברות המנפיקות של תעודות הסל ואפשר לראות שהן התיישרו על אותן רמות פחות או יותר. לשים לב לנושא הדיבידנד, האם משקיעים מחדש, מחלקים למשקיעים, מעבירים לחברה המנהלת וכדומה.

הסחירות, גם של נכס הבסיס וגם של התעודות, ומה המרווח המצוטט לקניה ומכירה. ככל שהמרווח, spred צר וקטן יותר, סימן שהסחירות רבה יותר או שהחברה המנהלת את תעודת הסל, שהיא גם עושה שוק בנייר, שומרת על המשקיעים ולא מנסה “לעשות קופה” על חשבונם. שערי המטבע משפיעים מאוד על מחיר התעודה ועל נכס הבסיס כי יש להם משמעות מעבר לשערוך השוטף. הרי התעודה מתכסה ברכישת הנכסים או הנגזרים של המדד שאחריו היא עוקבת ואת זה עושים בשערי מטבע שונים תוך יומיים.

הבדלי שעות המסחר גם משפיעים ואני כאן הייתי משלבת טיפ שהוא כלל ברזל למי שרוצה להשקיע בתעודת סל העוקבת אחר מדד עולמי כלשהו: אל תקנו ביום ראשון. המחיר שם תמיד מעוות, יקר מדי לקונה וזול מדי למוכר. תנסו להתאפק על מנת לקנות את התעודה בימים בהם יש מסחר במדד שאחריו היא עוקבת ובנגזרים שלו.

ועוד משהו קטן לידיעה כללית, בסוף חודש מרץ הושק ETF עולמי חדש: ACWI שעוקב אחר המדד העולמי של MSCI ונותן חשיפה רחבה וגלובאלית גם למדינות מפותחות וגם למדינות מתפתחות. פרטים על ה- ETF הזה אפשר למצוא באתר החברה שהשיקה אותו, חברת IShares.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il