TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כלכלת הנגב והסטארטאפים בדרום במשבר קיומי

כנס לאור מצב החירום התקיים השבוע (ג' 31.10.23) ביוזמת מרכז החדשנות Synergy7 ,בפארק "גב ים נגב" בבאר שבע
המלחמה, היעדר השקעות וגיוס מילואים הרחב מסכנים את קהילת הסטארטאפים הדרומית: כך עולה מכנס חירום שהתקיים בימים האחרונים ברובע החדשנות בבאר שבע, עם מנכ"ל הרשות לחדשות ונציגי האקוסיסטם הדרומי, בהם חממותInNegev , CanNegev ו-FinSec הפועלות להקמת חברות הייטק דרומיות.

כנס לאור מצב החירום התקיים השבוע (ג' 31.10.23) ביוזמת מרכז החדשנות Synergy7 ,בפארק "גב ים נגב" בבאר שבע, בהשתתפות מנכ"ל רשות החדשנות דרור בין, פרופ' דן בלומברג- סגן הנשיא באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ויו"ר סוכנות החלל הישראלית, הראל רם- מנכ"ל Synergy7, ארנון קולומבוס- מנכ"ל חממת InNegev בפארק תעשיות עידן הנגב, ניקול הוד סטרו- מנכ"לית קרן מיראז', ישראל מנכ"ל קאנגב, סידני גוטסמן מנכ"ל פינסק, ישראל בירנבאום- מנכ"ל CanNegev, מנכ"לי סטרטאפים ומנהלי ארגונים דרומיים נוספים. הסיכון המרכזי לסגירה המיידית של מיזמים שנמצאים בשלבי מחקר ופיתוח ובעיקר בשלבים מוקדמים ובאזור הדרום. בשונה מחברות ההייטק במרכז, אורך חיי קהילת הסטראטאפים בתחילת הדרך שונה ותפקודם תלוי כולו בכספי משקיעים וגופים מממנים אל מול הגעה לאבני דרך מימוניות. מצב הלוחמה מגיע לישראל ולפריפריה הדרומית במיוחד, לאחר ארבעה משברים גדולים, החל בקורונה, המשך במשבר ההייטק העולמי, דרך המשבר הפוליטי וכעת המלחמה. כאשר משכו משקיעים רבים את ידיהם בבת אחת בפרוץ המלחמה ובמקביל מנהלי החברות והעובדים גוייסו לצבא, מתקנים ומעבדות הושבתו ותהיליכי פיתוח נעצרו, כתוצאה מכל אלו נוצרו פערים עתידיים בתחזיות ותוכניות הפיתוח ואבני הדרך של מיזמים וחברות סטארטאפ – הזנק ישראליות רבות שנמצאות היום במשבר קיומי.
החשש הגדול, שרבים יחזרו מהמילואים ולא תהיה להם פרנסה או שהסטרטאפ בכללו לא יתקיים יותר גרמה לארגונים הטכנולוגיים בדרום ולרשות לחדשנות לייצר פתרונות מהירים. מנכ"ל הרשות דרור בין הציג את הערוץ המהיר לקבלת סיוע כספי שפיתחה הרשות בתוך 10 ימים והסביר את הקריטריונים ואופן העברת כספי הסיוע. בנוסף, התקיים שיח ישיר של נציגי הסטארטאפים עם צוות הרשות לחדשנות במטרה לסייע בהגשת הבקשות וטיפול נלווה.

דרור בין, מנכ"ל הרשות לחדשנות: "הרשות בשיתוף עם משרד האוצר פתחו תקציב ייעודי של 400 מיליון ש"ח שיוקצו בתהליכים מהירים שלא ניראו כמותם בישראל, למיזמים שיגישו ויימצאו זכאים לתמיכה מהירה זו. מטרתנו לחזק ולאפשר לתעשיית ההייטק לסיים את מצב הלחימה כאשר היא מוכנה לזינוק ולחיזוק הקטר הכלכלי בישראל ובדרום במיוחד"

ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev: "החממה הטכנולוגית InNegev עוסקת כל השנה בפיתוח והקמה של מיזמים וחברות טכנולוגיות בנגב, כעת בתקופה הקשה ביותר למדינה ולנגב, האחריות עלינו גדולה בהרבה. לכן ביצענו סקר לפיו הבנו שחסרה יד מכוונת שתהיה מעין מרכז לקוחות ומורה-נבוכים עבור הסטרטאפים, מרכז השליטה "חמל-טק" שהקמנו ונתפעל ביחד עם סינרג'י7 וגופים אחרים, יאפשר ללוות באופן אישי וצמוד את מכלול הצרכים של כל מיזם ולתפור לו חבילת סיוע מתאימה".

הראל רם, מנכ"ל Synergy7: "מרכז החדשנות החדש שהוקם רק במאי האחרון, נועד בדיוק למטרות אלו – לקדם ולפתח את תעשיית ההייטק ברובע החדשנות ובאזור באר שבע בכלל. בימים קשים אלו וברמות הסיכון שחווים כל הסטרטאפים, הדרום סובל בסידרי גודל אחרים. ראינו לנכון לייצר שיח ולחבר את האקוסיסטם הדרומי לתמיכה משותפת ביחד עם עם הרשות ועם כל שותפינו להובלת הנושא בדרום"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il