TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דבש בלי דבורים מגיע אל הבורסה


בי-יו דבש
בי-יו דבש מתמזגת עם חברת המעטפת וואיטסטון גרופ; בעלי המניות של וואיטסטון אישרו אמש את עסקת המיזוג
המנכ"ל אופיר דבש: "בי-יו דבש שמחה ונרגשת על השלמת תהליך המיזוג והפיכת פעילות החברה לציבורית. השלמת שלב זה מציב את בי-יו דבש כמובילה עולמית בתחום הדבש המתורבת ובתחום הפקת הצוף. אנו מאמינים כי צעד זה יאפשר לנו להמשיך ולהאיץ את תהליכי הפיתוח של החברה ולהביא לעולם פתרונות בר-קיימא בתחום המזון"

חברת הפוד-טק הישראלית בי-יו דבש (bee-io), העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לייצור דבש מתורבת, מצטרפת אל בורסת תל אביב. בעלי המניות של חברת המעטפת וואיטסטון גרופ אישרו אמש (ב') את עסקת המיזוג, שייעשה לפי שווי של כ-38 מיליון שקל לבי-יו דבש. לבעלי המניות הקיימים בבי-יו דבש יוקצו 55% מהון מניות החברה הממוזגת, ואופציה שתאפשר להם להגדיל את אחזקותיהם בכ-20% נוספים עם השלמת אבני דרך שנקבעו.

בי-יו דבש מפתחת תהליך סדור ותעשייתי לייצור דבש מתורבת, בתנאי מעבדה, באמצעות שימוש בנקטר וצוף טבעי. בשלב זה, החברה מתמקדת בפיתוח קיבת דבורה מלאכותית, שתחקה את הפעילות האנזימתית ואת התנאים הספציפיים המתרחשים בקיבת הדבורה בטבע. בנוסף, בי-יו דבש עובדת על טכנולוגיה להפקת נקטר (צוף) טבעי, על מנת להגדיל את יכולת תפוקת הדבש והפיכת התהליך לתהליך יעיל, מהיר וזול. החברה השלימה בינואר 2021 סבב גיוס הון ראשון של כ-8.3 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים.

בעלי המניות בבי-יו דבש כוללים, בין השאר, את בעל השליטה עדי צים, המחזיק בחברת המימון החוץ בנקאי SR אקורד; עוה"ד אריק קאופמן וירון קיזר ממשרד KRKR, הנמנים על מייסדי בי-יו דבש ושותפים בחברות פודטק נוספות, בהן ביומילק הבורסאית; שרון פימה, ממייסדי בי-יו דבש, המכהן גם כמנכ"ל חברת הפודטק הישראלית מיטק; אלי נידם, בעלי חברת המימון החוץ בנקאי שוהם ביזנס; רני צים, בעלי קבוצת רני צים אחזקות; אקסטרה אחזקות, בשליטתו של מוטי בן משה; והיהלומנים פנחס ובן ציון פוזיילוב.

דבש מתורבת המיוצר מצוף הוא מוצר ייחודי וראשון מסוגו בקנה מידה עולמי. לדבש מתורבת יתרונות רבים, בהם העובדה שאינו מכיל אנטיביוטיקה, חומרי הדברה ורעלנים; הוא מסייע למרקם האקולוגי בכך שאין צורך בניצול הדבורים לשם ייצורו; הוא מאפשר ייצור לפי דרישה, וללא תלות בעונות השנה, פריחה ושינויי אקלים; והוא עונה על בעיה מרכזית: קצב צריכת הדבש והביקוש לדבש בעולם עולים על קצב הייצור. עד כה הגישה בי-יו דבש שתי בקשות פטנט בארה"ב לשם הגנה על תהליכי הפיתוח שביססה.

הצוות המוביל של בי-יו דבש כולל את המנכ"ל אופיר דבש, בוגר יחידת המודיעין הטכנולוגית של צה"ל 81, ואף כיהן בחמש השנים האחרונות כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת GKI GROUP שהיא גם חממה להקמת חברות הזנק; ואת סמנכ"לית הפיתוח ד"ר אפרת דבש ריזנפלד, שלה דוקטורט במחלקה לגנטיקה מולקולרית ממכון וייצמן למדע, פוסט-דוקטורט מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, ואף שימשה כמנהלת המעבדה למחקר תרגומי בתחום סרטן השד במרכז הרפואי סוראסקי (בית החולים איכילוב).

בי-יו דבש מקדמת שיתופי פעולה עם מכונים אקדמיים מובילים בישראל ובעולם ועם אנשי מקצוע מובילים בתחום, ובמקביל בוחנת שיתופי פעולה עם גופים תעשייתיים בתחום המזון והריח. הוועדה המייעצת של החברה כוללת את פרופ' יובל שהם, מומחה עולמי בתחום הביוטכנולוגיה והנדסת מזון מהטכניון; פרופ' גיא בלוך, מומחה לחקר התנהגות דבורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים; ופרופ' מנחם רובינשטיין, מוביל עולמי בתחום גנטיקה מולקולרית ממכון וייצמן.

שוק הדבש העולמי הוערך בשנת 2019 ב-9.08 מיליארד דולר, ועם צפי גדילה שנתי של 8%, הוא צפוי להגיע לכ-14.4 מיליארד דולר עד 2025. השוק מתמודד כיום עם כמה אתגרים משמעותיים: קצב צריכת הדבש בעולם עולה על קצב ייצור הדבש; אוכלוסיית הדבורים קטנה עקב שינויי אקלים, טפילים, זיהומים ווירוסים; ותהליכי מידבור ובצורת באזורים רבים בעולם מביאים לירידה בכמות הפרחים והצוף. התוצאה היא שמחירי הדבש ממשיכים להתייקר בעקביות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il