TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: השווקים מרגישים בפסטיבל


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק כריסטיאן נולטינג
מערכת טלנירי | 19/12/23, 20:02
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
לפני הכל:
זו היא הסקירה השבועית האחרונה שלנו לשנת 2023 ואנחנו רוצים לאחל לקוראים תקופת חגים רגועה לאחר שנה עוצרת נשימה בשווקים. בפרט, שוק האג"ח הפך להיות הורס המסיבה כאשר ביצועי האפיק הפכו להיות שליליות מתחילת השנה בחודשי הקיץ. נכון להיום הכל ירק בממלכת האג"ח ונראה שהשנה תסתיים כחיובית מאוד עבור שוק המניות, שוק האג"ח ומשכך גם לתיק המאוזן. הראלי האחרון במגוון נכסי סיכון הוא ללא ספק בעקבות התמתנות באינפלציה ועליות השערים בשוק האג"ח. באופן לא מפתיע, התנודתיות ירדה כמו גם מדד הפחד-וויקס שהגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה.
גורם חיובי נוסף שמספק רוח גבית לשוק האג"ח הוא תמחור בהתבסס על נתונים פונדמנטליים לאור העובדה שחוסר האיזון הקיצוני בין הביקוש להיצע בחודשי הקיץ דעך והתשואות רשמו ירידה דרמטית מאז סוף אוקטובר. הצצה חטופה לעבר שנת 2024, אנו צופים תקופות דומות של רוגע ופחד שקשורות לאינפלציה ושוק האג"ח, אבל סך הכל הסביבה נותרת תומכת עבור שוק המניות ושוק האג"ח בשל ירידה בשיעור האינפלציה.
הבנקים המרכזיים מסביב לעולם סיימו את תהליך העלאת הריבית לעת עתה, מלבד הבנק המרכזי היפני. נתוני אינפלציה שליליים לצד נתונים על הצמיחה הכלכלית עשויים כמובן לשנות את התמונה אבל אם הכלי ילך לפי התכנון, אנחנו כנראה נראה כמה הורדות ריבית של רבע אחוז. בשבוע שעבר הפד נתן לראלי דחיפה נוספת לאור העובדה שתחזיות הפד האחרונות מצביעות על גישה יונית יותר מצד הפד, לצד מסיבת העיתונאים של יושב ראש הפד פאואל בה הוא הודה כי יש אפשרות להורדות ריבית בשנה הבאה. גם הבנק המרכזי הבריטי והאירופי נמצאים קצת מאחורי הפד בעת הזו, כאשר הם מותירים את הריבית על כנה בשלב הזה ומחזיקים את הקלפים קרוב לחזה

ארצות הברית: נתוני מאקרו על שוק הדיור
לאחר שבוע חיובי הודות לשינוי הטון מצד הפד, אנו נפנה את תשומת הלב שלנו לנתונים על שוק הדיור, אינדיקטור נאמן למצב הדופק של הכלכלה האמריקאית. ביום שני נקבל את מדד ה-NAHB שבודק את הביטחון בסקטור הזה. הקונצנזוס מצביע על עלייה קלה לרמה של 38 נקודות, הקריאה הראשונה החיובית מזה 5 חודשים. ביום שלילי נתוני היתרי הבניה והתחלות בניה צפויים להצביע על האטה קלה אך זה משיקולי עונתיות בעיקר. ביום רביעי יפורסם נתון מכירות בתים קיימים והצפי הוא שהם יישארו ללא שינוי מחודש אוקטובר ברמה של 3.8 מיליון. לבסוף ביום שישי נקבל את נתון מכירות בתים חדשים, וכאן הצפי הוא לעלייה לרמה של כ-685,000 בתים לעומת 679,000 בחודש הקודם. מדובר בגידול חודשי של 0.9% לעומת ירידה של 5.6% שנרשמה בחודש הקודם.
שורה תחתונה: שבוע עמוס של נתונים על שוק הדיור בארצות הברית שאנחנו צופים כי סך הכל חיוביים יחסית.

גוש היורו: התמתנות באינפלציה, שיפור בסנטימינט?
השחקנים בשווקים יהיו סקרנים במיוחד בנתונים הקרובים על ביטחון הצרכנים באירופה. זה נכון שהאינפלציה בגוש היורו ירדה באופן עקבי לאחרונה, כאשר הנתון האחרון עמד על 2.4% והנתון הסופי צפוי להתפרסם השבוע. עם זאת, הצרכנים באירופה סבלו מירידה בהכנסה הריאלית שלהם לאור אינפלציה גבוהה מתמשכת ושאת ההשפעה השלילית שלה ראינו בנתוני הצמיחה האחרונים בגרמניה. בגרמניה גם נקבל נתון מעודכן של סנטימינט העסקים IFO , שמצא תחתית בחודשי הקיץ ונוטע קצת ביטחון מאז.
שורה תחתונה: האינפלציה נופלת לצד ההאטה בצמיחה הכלכלית, בין היתר בשל עליית הריבית. בסביבה הזאת, נתוני הסנטימנט יכולים לספק רמז ראשון האם הגענו לתחתית או שיש עוד דרך.

אינפלציה בבריטניה: סימנים מסוימים לדיפלציה
לאחר הטון הניצי מצד הבנק המרכזי הבריטי בשבוע שעבר שהותיר את הריבית על כנה, תשומת הלב תעבור כעת לנתון האינפלציה שיפורסם השבוע ביום רביעי. נרשמה התקדמות בתמונה האינפלציה בחודשים האחרונים, כאשר היא ירדה מהשיא אליה הגיעה סביב 6.7% בחודש הקיץ. עובר נובמבר הקונצנזוס בשווקים לירידה נוספת בקצב האינפלציה, לרמה של 4.4% מרמה של 4.6% בחודש הקודם ולאט לאט מתקרבת ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי הבריטי שעומד על 2%. בחלוקה לקטגוריות במדד המחירים לצרכן, סעיפי השירותים ממשיכים להיות דביקים, לאור הגידול בשכר בשנה האחרונה. הצפי הוא שאינפלציית השירותים תיוותר גבוהה ברמה של 6.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מנגד, מחירי המוצרים צפויים להמשיך ולרדת, בעיקר סביב מחירי המזון, כאשר קצב העלייה צפוי לרשום ירידה מרמה של 4.3% לרמה של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
שורה תחתונה: נתון האינפלציה הקרוב בבריטניה צפוי להמשיך להצביע על התקדמות בקצב הגידול במחירים, אבל לא מספיק על מנת להביא לשינוי בטון מצד הבנק המרכזי הבריטי.

יפן: החלטת ריבית ומדד המחירים לצרכן
מספר נתוני מאקרו חשובים יפורסמו השבוע מיפן. הבנק המרכזי היפני צפוי להתכנס להחלטת ריבית, בה הוא צפוי להמשיך עם המדיניות המרחיבה שלו. הריבית לטווח הקצר צפויה להישאר בטווח של מינוס 0.1%. גם השליטה על עקום הריבית צפויה להיוותר במקומה, כאשר הבנק המרכזי היפני מנסה לספק יציבות לשוק אגרות החוב הממשלתי לאור פערי התשואות בהשוואה למדינות אחרות וההאטה בכלכלה העולמית. יפן גם תפרסם את נתוני האינפלציה שלה. הנתון הכללי עבור חודש נובמבר צפוי לעמוד על 2.6% , ירידה בהשוואה לרמה של 3.3% בחודש הקודם. מדד הליבה צפוי לרשום ירידה קלה לרמה של 2.5%. התנועות הללו צפויות להביא את האינפלציה בחזרה לעבר תחום היעד של 2% של הבנק המרכזי היפני, בעיקר בזכות הירידה במחירי הנפט.
שורה תחתונה: המשא ומתן ביפן באשר להעלאות השכר השנתיות זוכה לתשומת לב מצד השווקים.
התוצאות שלהם יהיו בעלות משמעות רבה עבור מחירי השירותים ועלות העבודה. שניהם חשובים כאשר מנסים להבין כמה מהר הבנק המרכזי היפני יכול לעבור הלאה מהמדיניות המוניטרית סופר מרחיבה שלו.


תחזית: בודקים את מצב הצרכן
היקף החסכונות בקרב הצרכנים הוא נושא מרכזי בניסיון להעריך את מצבם. מרבית הדיון הוא סביב השאלה כמה חסכונות נותרו בקרב הצרכנים. למרבה הצער ישנה אי וודאות גדולה כמה חסכונות אכן נותרו במשקי הבית. זה משום שרק ניתן לשער מהו היקף החסכונות. יתרה מכך, ההערכות שונות מתחזית אחת לשניה, בשל הנחות מוצא שונות וגורמים טכניים כמו מה הייתה מגמת החיסכון טרם תקופת הקורונה. לכן חלק מהכלכלנים טוענים כי משקי הבית כבר בזבזו את החסכון העודף, בעוד שאחרים מעריכים כי משקי הבית עדיין מחזיקים כ-טריליון דולר בחשבונות שלהם. בנוסף, ככל שאנחנו מתרחקים מהקורונה, מדידת החסכון העודף הופכת להיות קשה ובעייתית יותר מאחר ורוב הנחות המוצא מתמקדות על ההתנהגות בתקופת הקורונה. לכן כל התחזיות על החיסכון העודף צריכות להילקח בזהירות מוגבלת.
במבט קדימה, החיסכון העודף גם אם קיים ימשיך להתרוקן בארצות הברית ומקורות פיננסיים אחרים כגון חוב יהיו משמעותיים על מנת שהיקף הצריכה הפרטית ימשיך להיות איתן. בהקשר הזה חשוב לומר שמגפת הקורונה הובילה לשיפור ניכר בתזרים משקי הבית. על פי הערכות של הפד, מחזורי המשכנתא בתקופת הקורונה הובילו לגידול בנזילות משקי הבית בהיקף של 120 מיליארד דולר בין השנים 2019 ועד לרבעון השני בשנת 2023.
בעתיד, תנאי האשראי של משקי הבית צפויים להיות רעים יותר לאור העובדה ששיעור הריבית גבוה יותר והבנקים הידקו את תנאי האשראי שלהם. בנוסף, החזרה של תשלום חובות סטודנטים עשוי להפעיל לחץ על משקי בית פחות חזקים אך ההשפעה השלילית הכוללת צפויה להיות מוגבלת. עד כה, משקי הבית מציירים תמונה שהם במצב חזק להתמודד עם התנאים המשתנים החדשים. היקף ההלוואות שמגיעות לחדלות נותר נמוך, בפרט משכנתאות. וגם עלייה בחדלות הלוואות של מכוניות וכרטיסי אשראי אמנם עלתה אך עדיין נמוכה ביחס לתקופה טרם משבר הקורונה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il