TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רינת אשכנזי הפניקס בית השקעות- איך עצירת הריבית בארה"ב תשפיע עלינו‎


רינת אשכנזי קרדיט טומי הרפז
בהתאם לציפיות, יו"ר הפד פאוול הודיע אתמול על העלאת שיעור הריבית ברבע נקודת האחוז ל-5%-5.25% (העלאה עשירית ב-14 החודשים האחרונים) וכן, אותת על אפשרות לעצירה ביוני. אותת, לא אמר מפורשות
מערכת טלנירי | 13/11/23, 18:31
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
הרמז לעצירה הגיע משינוי הבא: במקום הביטוי כמה העלאות מדיניות נוספות עשויות להתאים שהופיע בהודעה הקודמת במרץ, הפעם הבטיחו בפד

1. לעקוב אחר הנתונים הכלכליים והפיננסיים - מה שמכונה להיות data depended.

2. לפני כל פגישה הם יחליטו מחדש "באיזו מידה הידוק מדיניות נוסף עשוי להתאים למטרה להחזיר את האינפלציה ל-2% לאורך זמן".



הניסוח היה דומה להודעה מ- 2006 (אז אחרי 17 העלאות הריבית נעצרה). ב-2006 קובעי המדיניות חתמו את תהליך ההידוק בכך שהשאירו דלת פתוחה להעלאות נוספות, לא להפחתות.

במרץ 2023, חברי ה- FOMC דיברו על מיתון בהשפעת משבר הבנקים והתלבטו האם להעלות את הריבית. מאז, הכלכלה האמריקאית הראתה רק סימנים קלים של התקררות, ביניהם הוצאות צרכניות מתונות יותר ופעילות מפעלים חלשה יותר. מספר המשרות ירד בפברואר ובמרץ, וחלקם של העובדים במגזר הפרטי שעזבו את מקום עבודתם מרצון חזר קרוב יותר לרמות טרום-המגיפה, מה שמרמז על כך ששוק העבודה הפך למעט פחות הדוק.



צפי לצמיחה איטית, לא למיתון, כך לפי ג'יי פאוול עצמו, צפי אופטימי יותר מתחזיות הוועדה שכן צופה מיתון קל. חוסנו הבלתי רגיל של שוק העבודה והתכנסותו ההדרגתית לשיווי משקל חדש העקבי עם יעד האינפלציה (345 משרות חדשות בממוצע ברבעון הראשון, 3.5% שיעור האבטלה, התמתנות הגידול בשכר), נותן לפד מקום להאמין ש"נחיתה רכה" עדיין אפשרית. This time will be different לרוב מאכזב, אך מאחר ומצב הכלכלה לחלוטין חסר תקדים, אולי נגלה שהפעם דווקא כן יהיה שונה.

בפד מעריכים שהריבית הגבוהה, "הקיפול" המוניטארי (QT) והידוק האשראי מספקים ריסון הולם שיחזיר את ארה"ב ליעד האינפלציה, אך מדובר בתהליך איטי, ולא בבליץ (כעת קצב האינפלציה עומד על 4.2%, והליבה על 4.6%). לאור זאת, הריבית, לפי הערכות הפד, לא צפויה לרדת השנה, בניגוד לציפיות השוק.



כדי להבליט את נחישותו, פאוול הבהיר כי לא יסתפק גם בקצב של 3%, המטרה היא לחזור אך ורק ל-2%.

יו"ר הפד התייחס לעדויות לשחיקה ברווחיות החברות כתהליך "בריא" שמעיד על ירידה בעודפי הביקוש על ההיצע - תהליך הכרחי להתקררות האינפלציה. שכר אגב, לדעתו, אומנם גורם חשוב לאינפלציה, אך לא הגורם המרכזי (יש רבים).

מצב הבנקים ממשיך להטריד את חברי הפד, אם כי נרשם שיפור לעומת מרץ, פאוול הודה בטעויות רגולטוריות שנעשו עם SVB ואחרים, פעמים רבות הביע דאגה בנוגע לאשראי (ממתין לסקר Senior Loan Officer ומתקשה להעריך את עוצמת ההשפעה של המחנק המתהווה) וכן, הכיר בכך שרכישת First Republic על ידי JP Morgan הוא הרע במיעוטו.

פאוול התייחס בזהירות לסוגיית תקרת החוב - בעיקר הדגיש כי אסור להניח שפד יכול להגן על הכלכלה מדיפולט. במילים אחרות, הפיתרונות אצל פוליטיקאים, לא אצלו.


תגובת השווקים? לא מאוד שונה מפעמים קודמות: שוק המניות התאכזב מכך שאם להאמין לפד, הפחתת הריבית לא תקרה ב-2023, שוק האג"ח המשיך לשדר לפד שהוא טועה והריבית דווקא תרד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il