TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אבן דרך נוספת לקבוצת אשטרום בפעילות האנרגיה המתחדשת בארה"ב:


פרויקט טרה בוניטה. קרדיט: קבוצת אשטרום
חתמה על הסכם סגירה פיננסית בהיקף של כ-270 מיליון דולר להקמת פרויקט הסולאר "Tierra Bonita" בטקסס במימון בנק הפועלים וקבוצת בנקים בינלאומיים נוספים
מערכת טלנירי | 1/10/23, 21:29
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
במקביל, חתמה אשטרום על הסכם ראשוני מסוגו בהתאם לחקיקת ה- IRA בארה"ב מאוגוסט 2022, למכירת זיכויי המס בגין הפרויקט לגוף מוסדי אמריקאי בדירוג אשראי Aa3 (Moody's) בתמורה כוללת של כ-300 מיליון דולר לאורך תקופה של 10 שנים
הפרויקט הינו בהספק של כ-400 מגה ואט והיקף ההשקעה הכולל בו הינו כ-435 מיליון דולר; החברה מעריכה את ההכנסה הכוללת בשנת ההפעלה הראשונה של הפרויקט, שיחל לפעול בסוף שנת 2024, בכ-60 מיליון דולר ואת ה-EBITDA בשנה ממכירת החשמל וזיכויי המס בכ-55 מיליון דולר
איציק מרמלשטיין, מנכ"ל חברת אשטרום אנרגיה מתחדשת: "השלמת הסגירה הפיננסית הינה ציון דרך חשוב ומשקפת הבעת אמון משמעותית בקבוצת אשטרום, וזאת על רקע הצלחתנו להשלים תוך שנתיים מיום הקמת חברת האנרגיה תהליך של ייזום, תכנון, מימון ותחילת הקמה של פרויקט משמעותי ראשון בארה"ב בהספק של כ-400 מגה ואט, שהיקף ההשקעה הכולל בו הוא כ-435 מיליון דולר. במקביל להסכם הסגירה הפיננסית, חתמנו עתה גם על הסכם ראשוני מסוגו למכירת זיכויי המס בפרויקט לגוף מוסדי אמריקאי, המדורג Aa3 על ידי חברת מודי'ס, תמורת כ-300 מיליון דולר. זאת, בהמשך לכך שבשנה האחרונה חתמנו גם על הסכם למכירת 60% מהחשמל שייוצר בפרויקט לעיריית סאן אנטוניו המדורגת Aa2 (מוד'יס), למשך תקופה של 20 שנה. אנו מודים לבנק הפועלים על שיתוף הפעולה רב השנים עם קבוצת אשטרום ובפרט בליווי בעסקה פורצת דרך זו בארה"ב. אשטרום אנרגיה מתחדשת מקדמת במקביל פרויקטים נוספים בהיקף של כ-2.5 ג'יגה וואט, מרביתם בארה"ב, ואנו פועלים על פי התכנית להמשך פיתוחם במהלך השנים הקרובות במטרה להפוך פעילות זו למנוע צמיחה נוסף של קבוצת אשטרום, לצד מגזרי הפעילות הנוספים שלה".
ליאור מנצר, מנהל סקטור מימון פרויקטים וסינדיקציה בחטיבה העסקית של בנק הפועלים: "אנו גאים להוביל את תחום מימון האנרגיות המתחדשות. ההתחייבות להגדיל מימון לפרויקטים ירוקים היא חלק מאסטרטגיית ESG ארוכת-טווח של בנק הפועלים, והעסקה הנוכחית מהווה ביטוי נוסף למימושה תוך יצירת יתרון משמעותי לבנק הפועלים בשוק הבינלאומי למימון עסקאות דומות נוספות".
ציון דרך משמעותי לקבוצת אשטרום בפעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב. הקבוצה הודיעה היום, כי חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, חתמה עם קבוצת מלווים על הסכם סגירה פיננסית בהיקף של כ-270 מיליון דולר, עבור פרויקט האנרגיה הסולאריתTierra Bonita (טיירה בוניטה), שהיא מקימה בטקסס, ושהינו בהספק של כ-400 מגה ואט. קבוצת המלווים מונה חמישה בנקים מובילים: Bayerische Landesbank, ING Capital, Rabobank, Société Générale, ובנק הפועלים.
כחלק ממימון הפרויקט חתמה אשטרום אנרגיה מתחדשת על הסכם למכירת זיכויי המס האמור מהפרויקט, לגוף מוסדי אמריקאי, המדורג בדירוג בינלאומי של Aa3 , ע"י סוכנות הדירוג Moody's , כאשר התמורה הכוללת מההסכם מסתכמת בכ-300 מיליון דולר לתקופה של 10 שנים.
הסכם זה הינו בהתאם לחוק ה- IRA) Inflation Reduction Act) המסדיר, בין היתר, את האפשרות למכור את זיכויי המס בגין ייצור החשמל בפועל של הפרויקט לתקופה של 10 שנים לצדדים שלישיים. בנוסף, בהתאם לחוק החדש, הפרויקט זכאי להטבת מס משמעותית נוספת כחלק מהיותו באזור המוגדר כ Energy Community""), אשר מזכה את החברה בהטבה של 10% נוספים על זיכויי המס שייצר הפרויקט.
הפרויקט החל הקמה בחודש ינואר השנה והשלמתו מתוכננת לסוף שנת 2024. החברה צופה לפרויקט בשנת ההפעלה הראשונה שלו הכנסות בסך של כ-60 מיליון דולר, ו-EBITDA, ממכירת החשמל וזיכויי המס, בסך של כ-55 מיליון דולר. ההכנסה השנתית וה-EBITDA המוערכות כוללות את מרכיב מכירת החשמל, הכנסות אחרות בגין מכירת זיכויי המס, הטבת המס ומכירת התעודות הירוקות של הפרויקט.
הסכם המימון עצמו הינו במתכונת של מימון פרויקטאלי לתקופת ההקמה, ולאחר השלמת ההקמה, תומר ההלוואה, בסמוך להפעלה המסחרית של הפרויקט, להלוואה ארוכה לתקופה של 5 שנים מתוך תקופת ההקמה. יצוין, כי הסגירה הפיננסית במלואה הינה במתכונת ללא זכות חזרה (Non-Recourse), כאשר כנגד ההלוואה משועבדות הזכויות בפרויקט.
פרויקט Tierra Bonita הינו פרויקט סולארי בהיקף משמעותי בטקסס ארה"ב, המשתרע על פני שטח של כ-9,000 דונם ושההספק שלו הינו כ-400 מגה וואט, היקף החשמל שהפרויקט מייצר בשנה אחת (כ- 60,000 בתי אב) יכול לספק את צרכי החשמל של כלל בתי האב בכפר סבא ורעננה יחד. אשתקד חתמה חברת הפרויקט על הסכם למכירה של כ- 60% מהחשמל שייוצר בפרויקט, בהספק כולל של כ-235 MWdc, וכן של התעודות הירוקות, בגין החלק הנמכר, לחברת CPS Energy, שהינה חברת החשמל העירונית של סאן אנטוניו בטקסס, המדורגת בדירוג בינלאומי שלAa2 ע"י סוכנת הדירוג Moody’s. על פי תנאי ההסכם, יסופק החשמל במחיר קבוע, לתקופה של 20 שנה. בנוסף, נחתם גם הסכם הקמה עם קבלן הקמה בארה"ב, והסכם לרכישת הפאנלים הנדרשים לפרויקט.
בשנים האחרונות מימן בנק הפועלים עשרות עסקאות בתחום ה-ESG, אותו מוביל הבנק במערכת הפיננסית, וביניהן בתחום מימון פרויקטי האנרגיות המתחדשות: בתחילת העשור הקודם הבנק היה החלוץ במימון פרויקט פוטו וולטאי קטורה סאן ובעקבותיו מומנו מאות פרויקטים נוספים בהיקף יצור של מאות מגה וואט. במחצית העשור הקודם הבנק היה הראשון לממן את חוות הרוח הראשונה בארץ, פרויקט סירין - גלבוע ואחריו שני פרויקטים גדולים נוספים ברמת הגולן - חוות רוח עמק הבכא וחוות רוח בראשית - בהיקף מצטבר של מעל 300 מגה וואט. בנוסף מימן הבנק פרויקט ייחודי תרמו-סולארי "מגלים" בהיקף של 120 מגה וואט באשלים. הבנק מוביל את מימון פרויקט אגירה שאובה כוכב הירדן, מתקן לאגירה וניהול יעיל של רשת החשמל בהיקף של 340 מגה וואט.
אשטרום אנרגיה מתחדשת פועלת במספר שווקים גיאוגרפים עיקריים בדגש על ארה"ב ואירופה. פרויקט זה הוא חלק ממספר פרויקטים בארה"ב בהם מחזיקה החברה בטקסס ובאיידהו בארה"ב. פרויקטים אלו, הכוללים גם את הפרויקט הנוכחי, נמצאים בשלבי ייזום ופיתוח שונים, והיקפם הכולל עומד על כ-2,500 מגה וואט.
קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, שמניותיה נסחרות במדד ת"א-35. הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתית בישראל – פעילות הכוללת, בין היתר, עבודות בנייה של פרויקטים קבלניים בתחום הבניה למגורים ובתחום התשתיות; יזמות למגורים בישראל, באמצעות חברת הבת אשדר, שהינה אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחומה; אשטרום מגורים להשכרה- מקימה פרויקטים למגורים להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי הארץ; אנרגיה מתחדשת – פיתוח, הקמה ותפעול של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, בדגש על אנרגיה סולארית, רוח ואגירה בארץ ובעולם; נדל"ן להשקעה ויזמות, באמצעות חברת הבת אשטרום נכסים, הפועלת בישראל, בגרמניה ובאנגליה, והמחזיקה ומנהלת קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה ועוד; תעשיות – פעילות הכוללת בעיקר ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לענף הבנייה, וכן יבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה; קבלנות בנייה ותשתיות בחו"ל, לצד יזמות נדל"ן למגורים בארה"ב ובאירופה – פעילות המתבצעת על ידי אשטרום אינטרנשיונל; זכיינות – פעילות הכוללת השתתפות במכרזים וביצוע תכנון, תפעול ומימון של פרויקטים לאומיים גדולים בתחום התשתיות והדיור. יו"ר קבוצת אשטרום הינו מר רמי נוסבאום. מנכ"ל הקבוצה הינו מר גיל גירון.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il