TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת FAST CORPORATE הישראלית תובעת את מיקרוסופט


משפט
על חסימת חנות האפליקציות שלה, מחיקת מאות אלפי משתמשים ופגיעה בתחרות
מערכת טלנירי | 27/8/23, 17:31
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
על רקע חששות הרגולטורים מעסקת מייקרוסופט-אקטיויז'ן בליזארד:

חברת ההיי טק הישראלית, Fast Corporate, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א כתב תביעה ובקשה לצו מניעה נגד חברת מייקרוסופט קורפוריישן ומייקרוסופט בישראל, בגין פגיעה קשה בעסקיה וחשש למניעת תחרות.

מכתב התביעה עולה כי חברת Fast Corporate פיתחה את PC APP STORE שהינה למעשה "חנות אפליקציות" הפועלת על גבי מערכות ההפעלה השונות של WINDOWS המותקנות על מחשביהם (הנייחים או הניידים) של לקוחותיה, ומספקת פלטפורמה מקורית ונוחה לשימוש אשר מנגישה, משווקת ומוכרת לקהל לקוחותיה שלל תוכנות ואפליקציות. לקוח המבקש לרכוש תוכנות או אפליקציות למחשב האישי או העסקי שלו, פשוט מוריד ומתקין את תוכנת ה- PC APP STOREבמערכת ההפעלה של WINDOWS (למעשה, רובם ככולם של האנשים הרוכשים מחשבים), ולאחר מכן מבצע רכישות דרך ה- PC APP STORE.
מכתב התביעה עולה כי מאז פיתוחה של תוכנת ה- PC APP STORE והוצאתה לשוק מזה כ-3 שנים, היא פועלת על גבי מערכות ההפעלה של WINDOWS באופן רציף וללא תקלות מיוחדות. אולם, לאחרונה ממש, באופן תמוה ובלתי מוסבר, החליטו המשיבות לחסום ולמנוע את התקנתה והפעלתה של תוכנת ה- PC APP STOREבמערכות ההפעלה השונות של WINDOWS. בתוך כך, החליטו המשיבות על דעת עצמן ובאופן חד צדדי לסווג את תוכנת ה- PC APP STORE כמעין "תוכנה לא רצויה פוטנציאלית (PUA)". ההחלטה נעשתה בחטף ובאופן חד צדדי ומבלי שניתנה למבקשת התראה מראש על כך וכתוצאה מכך, טוענת התובעת, נגרמו לה נזקים ישירים ועקיפים של מיליוני שקלים רבים.

מבדיקת נתונים סטטיסטיים ראשוניים עולה כי ה-PC APP STORE הוסרה בכ-860,000 מחשבים של לקוחות המבקשת, למעלה ממחצית מלקוחותיה הקיימים. ובאשר ללקוחות החדשים- חסמה המשיבה מראש את הורדת והתקנת תוכנת ה- PC APP STORE למחשביהם.

כל זאת, למרות שלהחלטה לסווג את ה- PC APP STORE כתוכנה לא רצויה אין כל בסיס. יתרה מכך, המשיבות מפרסמות קריטריונים לצורך סיווגה של תוכנה תחת ההגדרה PUA, אולם תוכנת ה- PC APP STORE אינה עונה לאף אחד מקריטריונים אלו.

מיקרוסופט "מחזיקה את השאלטר"

חשוב להדגיש בהקשר זה, נאמר בתביעה, כי גם המשיבות משווקות ומוכרות תוכנות ואפליקציות שונות (כדוגמת Microsoft Office, Disney+, ESPN), והן עושות זאת הן באמצעות חנות האפליקציות שלהן הנקראת MICROSOFT STORE, והן דרך מערכת ההפעלה עצמה (באמצעות התפריט הנפתח בלחיצת כפתור ה-התחל (START). כך שלמעשה, והגם כי פערי הכוחות בין הצדדים משמעותיים, ניתן לומר כי המבקשת והמשיבות הינן מתחרות בתחום שיווק ומכירת תוכנות ואפליקציות למיניהן.

עם זאת, ישנו הבדל חשוב אחד בין המבקשת לבין המשיבות– בעוד שחנות האפליקציות של המשיבות (MICROSOFT STORE) כבר מותקנת על ה מחשב של הלקוח מאחר והיא מגיעה כחלק ממערכת ההפעלה של WINDOWS, את תוכנת ה- PC APP STORE הלקוח נדרש להוריד אקטיבית, להתקין ולהפעיל על מערכת ההפעלה של WINDOWS. כמו כן החברה השקיעה משאבים רבים ברכישת משתמשים אלה.

במילים אחרות, נכתב שם, המשיבות "מחזיקות את השאלטר" על הורדת, התקנת והפעלת ה- PC APP STORE של המבקשת במערכות ההפעלה השונות של WINDOWS.
עסקת מייקרוסופט-אקטיביז'ן בליזארד: מיקרוסופט הבטיחה לא לפגוע בתחרות בחנויות האפליקציות

בכתב התביעה מציינים כי בחודש ינואר 2022 רכשה מיקרוסופט את חברת הגיימינג העולמית Activision Blizzard בסכום אסטרונומי של 69 מיליארד דולר. "השתלטותה של המשיבה על חברת אקטיביז'ן העלתה למעשה אצל הרגולטורים בכל רחבי העולם חששות כבדים ומשמעותיים לפגיעה בתחרות והעלאת מחירים…על מנת לנסות ולשכך את חששות הרגולטורים בעולם בנוגע לפגיעה בתחרות ולשכנעם לאשר את העסקה, מר בראד סמית', סגן יו"ר מיקרוסופט פרסם באתר האינטרנט של החברה הצהרת עקרונות בנוגע לפיתוח ושימוש בחנויות אפליקציות חיצוניות על גבי מערכות ההפעלה של המשיבות בה הצהיר כי המשיבות מבקשות לקדם את התחרות בשוק חנויות האפליקציות ובכלל זה יאפשרו שימוש בחנויות אפליקציות חיצוניות במערכות ההפעלה WINDOWS.

"לאור זאת מתבקשת השאלה- מדוע זה החליטו המשיבות לחסום את חנות האפליקציות של המבקשת- דבר העומד לא רק בניגוד לכללי התחרות ההוגנת- אלא בראש ובראשונה בניגוד גמור לעקרונות אותן אימצו המשיבות?", שואלת Fast Corporate". "נראה כי למרבה הצער, בעניינן של המשיבות הצהרות לחוד ומציאות לחוד, שכן בפועל כל רצונן של המשיבות הינו לשמר שלא כדין את המונופול שלהם בתחום חנויות האפליקציות, למנוע כל תחרות בהן ולעשות עושר ולא במשפט על גבה של המבקשת, שכן חסימת תוכנת ה- PC APP STORE תביא למעבר של לקוחות לחנות האפליקציות של המשיבות עצמן– MICROSOFT STORE".

Fast Corporate נוסדה על ידי זאק דחוביץ, בן 45, יזם סידרתי. משרדי החברה ברעננה והיא מעסיקה כ-50 עובדים.

דחוביץ החל את דרכו בתחום ההיטק כבר בשרותו הצבאי כראש מערך החקירות של עבירות המחשב במשטרה צבאית חוקרת. לאחר מכן הקים את סקיור-או-אל, חברת אבטחת מידע באמצעות טכנולוגית פרה-וירטואליזציה עליה אף קיבל את פרס המדען הראשי ממשרד התמ"ת. לאחר מכן הקים את Reimage - תוכנה אוטומטית לתיקון מחשבים מרחוק שנמכרה לטדי שגיא. לאחר מכן הקים בשותפות עם איירון סורס את קליק מי אין, חברת הפצת ופיתוח תוכנה ובהם מוצרי גיבוי, שיתוף מרחוק, פקס ומוצרי אנליטיקה.
הדיון בצו המניעה צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי בת"א ביום שני, ה-28 באוגוסט.
התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין משה ברהוד, בני אשכנזי ויוסי רוזנבלום ממשרד שטיינמץ, הרינג גורמן ושות'.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il