TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תעשיות מספנות ישראל פועלת להרחבת פעילותה הבינלאומית


צביקה שכטרמן מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל - צלם: דרור גיל.
הגישה הצעה במכרז לרכישת נמל וולוס ביוון עם שותף מקומי
מערכת טלנירי | 23/8/23, 18:13
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
המכרז הינו חלק מיישום תכנית הפרטת הנמלים ביוון על ידי הממשלה; נמל וולוס ממוקם בצידה המזרחי של יוון על שטח של כ-700 דונם, וכולל רציפים תפעוליים באורך כולל של כ- 3,200 מ'.
בנמל מתבצעות פעילויות של טעינה ופריקה של מטענים כלליים, מכולות, טיפול בתנועה של נוסעים ורכבים מהאיים בסביבה ומעגן יאכטות.

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "ההתמודדות במכרז לרכישת הנמל ביוון הינה נדבך נוסף במסגרת פיתוח מנועי הצמיחה שלנו, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה. רכישת נמלים באירופה תאפשר לנו למנף את היכולות והנסיון הרב שנצבר בתחום הנמלי בישראל ולהביא ליצירת ערך ולהרחבת הנוכחות שלנו גם בזירה הבינלאומית.

חברת תעשיות מספנות ישראל בע"מ פועלת להרחבת פעילותה הבינלאומית. החברה דיווחה היום על הגשת הצעה במסגרת הליך לרכישת נמל וולוס ביוון במסגרת מכרז. החברה ושותף מקומי הפועל ביוון, הגישו הצעה משותפת לרכישת השליטה (67% מהמניות) של חברת נמל וולוס (Volos) במסגרת הליך להפרטת הנמל שביוון, אשר הינו בבעלות ממשלת יוון.
הנמל ממוקם בסמוך לעיר וולוס שבצדה המזרחי של יוון. מתחם הנמל כולל שטח של כ-700 דונם, ורציפים תפעוליים באורך כולל של כ- 3,200 מטרים. בנמל מתבצעות פעילויות של טעינה ופריקה של מטענים כלליים ומכולות וכן ניתנים שירותים של קליטת אוניות נוסעים, עגינת יאכטות, אחסון סחורות והקצאת מקומות חניה לרכבים מסחריים ופרטיים. במסגרת הפעילות הנמלית בשנת 2022, הסתכמו כמויות הפריקה והטעינה של מטען כללי וצובר לכדי כ- 1.225 מיליון טון, ושל מכולות לכדי כ- 19 אלף TEU.
היום, 23.8.23, הוגשו ההצעות המחייבות של המשקיעים הפוטנציאליים עבור 67% מרשות נמל וולוס, במסגרת המכרז שנערך. עד כה ידוע על 7 משתתפות העומדות בקריטריונים שעלו לשלב הגשת ההצעות. צפי ההודעה על הזכייה מתוכנן למהלך חודש ספטמבר / אוקטובר הקרוב. המשקיעים הפוטנציאליים כוללים שמות עסקים מוכרים מיוון ומחו"ל המשתתפים במכרז באופן עצמאי וכן בשותפויות.
ככל שההצעה של החברה תיבחר כזוכה בהליך, יחזיקו החברה והשותף המקומי בחברת הנמל האמורה, באמצעות חברה ייעודית, באופן שהחברה תחזיק ב-70% מהונה המונפק והנפרע של החברה הייעודית והשותף המקומי יחזיק ביתרת 30% מהונה המונפק והנפרע (כך שהחברה תחזיק בעקיפין ב-46.9% מחברת הנמל והשותף המקומי יחזיק בעקיפין ב-20.1% מחברת הנמל) וכן תוענק לחברה הייעודית הזכות למינוי דירקטורים בדירקטוריון חברת הנמל, באופן שיקנה לה שליטה.
יצוין, כי במועד הגשת ההצעה העמידו החברה והשותף המקומי ערבויות מכרז בנקאיות בסך כולל של 5 מיליוני אירו, כאשר החברה העמידה ערבות בסך של 3.5 מיליוני אירו והשותף המקומי העמיד ערבות בסך של 1.5 מיליון אירו.
השתתפות החברה בהליך להפרטת הנמל הינה בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה לפיתוח עסקיה, ובין היתר, על ידי איתור הזדמנויות לרכישה והפעלה של נמלי ים באזורי אגן הים התיכון ואירופה ומינוף התחומים בהם פועלת החברה לפעילויות נוספות בנמלי הים הזרים.
חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע ע"י חברת הבת, מספנות ישראל בע"מ, שהוקמה ב-1959. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במיגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס וייצור דבקים וצבעים, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק חומרי הבניה הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 13 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת ממגורות, יבוא ביטומן, פיתוח תחום הגבס ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il