TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

מניות או השקעה בנדל"ן? מהי ההשקעה המתאימה ביותר עבורך?


Photo by Anna Nekrashevich from Pexels
הון שהצטבר לאורך השנים מעניק ביטחון ויציבות. אך, היות וערכו של הכסף נשחק עם השנים, חשוב להמשיך להשקיע את ההכנסה הפנויה הנמצאת ברשותנו
במאמר זה נדון בהרחבה בשתי אפשרויות ההשקעה שבהן מרבית בעלי ההון הגדולים בארץ ובעולם בוחרים, ונסקור בקצרה את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

נדל"ן ושוק ההון
ניתן לזהות אפיקי השקעה רבים העומדים בפני בעלי הון, כאשר שני הבולטים ביניהם הם השקעה בשוק ההון והשקעה בנכסי נדל"ן, בארץ ובעולם. כל אחד משני האפיקים הללו טומן בחובו יתרונות וחסרונות שונים, ולכן לא מעט משקיעים בוחרים להתמקד רק באפיק השקעה אחד או לפזר את ההון בין שניהם. נשווה את שני האפיקים בהתאם לקטגוריות שונות.

סף כניסה
בעוד השקעה בנכס נדל"ן דורשת סף כניסה גבוה יחסית של הון עצמי מינימלי, סף הכניסה להשקעה בשוק ההון הוא נמוך. ישנם משקיעים זוטרים שמצטרפים לשוק ההון עם חסכונות של אלפי שקלים ומגדילים אותם בהדרגה. לכן, בתחום זה לשוק ההון יש יתרון גדול עבור משקיעים עם סכום כספי מוגבל.

נזילות
הן שוק ההון והן השקעה בנדל"ן מעניקים נזילות, אך התזרים שהם מייצרים למשקיעים הוא שונה. בעוד נכס מניב יכול להעניק תשואה חודשית משכירות, בשוק ההון ההכנסה השוטפת נובעת מחלוקת דיבידנדים או תשלום ריבית ו/או מכירה של חלק מהנכסים. מכירה של נכס נדל"ן יכולה לארוך זמן רב, ודורשת פעמים רבות תשלום גבוה לצד שלישי כמו עורך דין. זאת, בעוד מכירה של מוצרים פיננסיים תהיה כרוכה בעמלה אך נעשית תוך זמן קצר.
חשוב גם לזכור כי מימוש של מוצרים פיננסיים תלוי באופיים. ישנן חסכונות לטווח קצוב שניתן לממש ללא קנס או בקנס נמוך וסוגי ניירות ערך אחרים שעשויים לגרום להפסד אם המכירה מתבצעת בזמן שערך התיק נמוך מההשקעה הראשונית. עלויות המכירה של נכסים פיננסיים עם זאת הן בשיעור נמוך ביחס לעלויות המכירה של נכס נדל"ן.

מגורים
לנכס נדל"ן שנרכש לצורך מגורים יש יתרון מסוים באפשרות לחסוך עלויות של דירה שכורה. בעת המגורים, עם זאת, הנכס עשוי להוביל להוצאות כמו שיפוצים, ארנונה וכדומה. לעומת זאת, השקעה בשוק ההון מאפשרת לנהלו בעלויות נמוכות יחסית.
השקעה בנכס מניב המושכר לאדם אחר מחייבת גם ניהול שוטף של הנכס, התמודדות עם תקופות שבהן הנכס לא מושכר וכן צורך בתחזוקה שוטפת של הנכס לאורך שנים בשל בלאי מצטבר. לעומת זאת, השקעה באפיקים פיננסיים שונים כרוכה בדמי ניהול נמוכים יחסית וידועים מראש.

מיסוי
התשלום עבור מיסוי של נכס מניב מתבצע באופן שנתי, כנגד השכירות המתקבלת מהנכס, אשר עד גובה מסוים עשויה להיות פטורה ממס. לאחר מכן, קיים גם מיסוי נוסף בעת המכירה, במיוחד אם יש הפרש בין מחיר הקנייה של הנכס למכירתו (מס שבח). המיסוי בתחום זה מורכב יותר ומצריך סיוע של בעלי מקצוע מול הרשויות השונות. לעומת זאת, מיסוי נכסים בשוק ההון מתבצע רק במימוש ההשקעה, בהתאם לשיעור מס רווחי הון, תוך קיזוז הפסדים.

בטחונות
להשקעה בנדל"ן יש יתרון אחד שהוא היכולת להשתמש בסכום ששולם על הבית כבטחונות להלוואות עתידיות ושימוש חוזר בכסף. לעומת זאת, תיק נכסים פיננסיים נחשב בדרך כלל לבטוחה "חלשה" יותר. עובדה זו מאפשרת למשל למנף השקעה נדל"ן תוך שימוש בסכום התחלתי נמוך מגובה ההשקעה, וקבלת הלוואה מגוף בנקאי על הנכס. עם זאת, מדובר לעיתים בסיכון, משום שהמינוף כרוך בתשלומי ריביות העשויים לשחוק את רווחיות העסקה. בהשקעות בשוק ההון ההשקעה מבוצעת על הסכום הראשוני שהופקד, בתוספת הפקדות מזומן נוספות והריבית המצטברת. ריבית זו מצטרפת לקרן ההשקעה והמשקיע יכול להרוויח מאפקט של ריבית דריבית.

לסיכום, אלה מקצת מהיתרונות והחסרונות של שני אפיקי ההשקעה הללו. נציין כי ישנו דמיון בתחום אחד השזור כחוט השני בכל אפיק השקעה: בשני המסלולים חשוב להיוועץ עם בעל מקצוע מנוסה כדי למקסם את הרווחים ולהשקיע בתבונה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il