TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

החברות עלבד ושמן נדל"ן מניב חתמו על עסקתSale & Leaseback


מפעל עלבד בדימונה- צילום-דנית רוקח
על חצי ממבנה שבבעלות עלבד בדימונה בתמורה לסך של 40 מיליון שקל
שמן נדל"ן תרכוש 50% מהזכויות במקרקעין ובמבנה המשמש לייצור של נייר הידרופיין ועלבד תשכור אותו ל-15 שנים בתוספת אופציה להארכה

דמי השכירות הבסיסיים השנתיים שתשלם עלבד לשמן נדל"ן הינם כ-3 מיליון שקל בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן, והם יעלו בכ-3.5% במידה ותמומש האופציה

דן שפי, מנכ"ל שמן נדלן מניב: "ההסכם עליו חתמנו עם עלבד מבטא את תנופת הפעילות בה שמן נדל"ן נמצאת כיום. זוהי עסקה בתשואה גבוהה ובשותפות עם חברה איכותית, בעלת שם עולמי המצויה במגמת צמיחה משמעותית. העסקה הנוכחית הינה צעד נוסף ביישום אסטרטגיית החברה להרחבת פורטפוליו נכסיה ופריסתם הגיאוגרפית תוך מיקוד בענפי התעשיה והלוגיסטיקה. אנו מברכים על שיתוף הפעולה ומוצאים בפעילותה של עלבד ובחומר האנושי בחברה שותפים לדרך. מדינת ישראל והמשק הישראלי מצויים בימים מורכבים וכואבים. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים והנופלים, מחזקים את כוחות הבטחון הפועלים ימים כלילות, ומייחלים לשובם של כל החטופים. על רקע העת הנוכחית, אנו מאמינים כי העסקה מבטאת את האמון הרב ששני הצדדים רוחשים למשק הישראלי, לתעשיה כחול לבן ולכלכלה המקומית".

יעקב חן, מנכ"ל עלבד: "עלבד מיישמת מזה ארבעה רבעונים ברציפות אסטרטגיה עסקית חדשה, במסגרתה מתן דגש מרכזי על חיזוק איתנותה הפיננסית של החברה. כחלק מצעדים אלו, חתמנו על הסכם Sale & Leaseback עם חברת שמן נדל"ן מניב שיאפשר לנו להפנות מזומנים לטובת המשך צמיחה ושיפור הרווחיות, תוך המשך הקטנת החוב של החברה. אני שמח על השותפות עם שמן נדל"ן מניב, שהינה חברה מובילה בתחום הנדל"ן המתמחה באחזקה והשבחה של נכסים. העסקה תאפשר לנו בעלבד להמשיך את תנופת פעילות קו הייצור המתקדם שלנו לנייר ההידרופיין הנחשב למוביל מסוגו בשוק המגבונים הנשטפים. במקביל, עלבד ממשיכה בהתקדמותה להשקת קו ייצור חדש לבדים ירוקים בדימונה שצפוי להיכנס לפעילות במחצית השנייה של 2024 ועשוי להציב את עלבד בחזית החברות החדשניות בענף".

החברות עלבד ושמן נדל"ן מניב חתמו על הסכם Sale & Leaseback, במסגרתו תמכור עלבד לחברת שמן נדל"ן מניב 50% מזכויות במקרקעין הכוללות קרקע ומבנה המשמש כמפעל לייצור מגבונים בעיר דימונה, אשר יושכרו מחדש לעלבד בשכירות ארוכת טווח. בתמורה לרכישת מחצית מהזכויות תשלם שמן נדל"ן מניב לעלבד כ-40 מיליון ש"ח.
הזכויות במקרקעין כוללות שני מגרשים בשטח כולל של כ-32 דונם ושטח בנוי של כ-14,500 מ"ר. הסכם השכירות ביחס למקרקעין יחל במועד השלמת העסקה לתקופה של כ-15 שנים בתוספת אופציה לתקופת שכירות נוספת של כ-10 שנים. דמי השכירות הבסיסיים השנתיים שתשלם עלבד לשמן נדל"ן בתקופת השכירות הינם כ-3 מיליון שקל בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן, והם יעלו בכ-3.5% במידה ותמומש האופציה.
השטח הבנוי משמש את עלבד מאז 2017 לייצור נייר ההידרופיין, נייר פריק ושטיף אותו פיתחה החברה והוא מהווה מקור חדשנות ומנוע צמיחה לעסקי עלבד. חציו השני של השטח הבנוי מצוי כיום בשלבי הקמה סופיים. את שמן נדל"ן ייצגו בעסקה עורכי הדין איציק בלאו, יעל נתן ואביחי פנחס ממשרד פירון; עורכי הדין שייצגו את עלבד בעסקה הינם יאיר סלומון, שיראל וטורי ונופר חי ממשרד שבלת ושות'.
מבחינת חברת שמן נדל"ן, ההסכם עם עלבד הינו צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של החברה להגדלת פורטפוליו הנכסים שלה ופריסתם הגיאוגרפית. הסכם זה מתווסף למגוון נכסי החברה הפרוסים מצפון הארץ לדרומה שרק לאחרונה עדכנה חברת שמן נדל"ן כי התקשרה בהסכם עם קיבוץ גבת, לקידום פרויקט מניב של תעשייה ולוגיסטיקה על שטח של כ-32 דונם בתחומי הקיבוץ ובהיקף בנייה של כ-16,000 מ"ר. קיבוץ גבת, השוכן בעמק יזרעאל, ממוקם באזור אסטרטגי בסמוך לצירי התנועה המרכזיים בצפון הארץ ובסמוך לשדה התעופה רמת דוד. במסגרת ההסכם יקימו שמן נדל"ן מניב וקיבוץ גבת פרויקט תחת תאגיד משותף בו יחזיקו בחלקים שווים. התאגיד המשותף יקים, ינהל ויתחזק את הפרויקט.
חברת שמן נדל"ן מניב (או בשמה הקודם שמן תעשיות), הנסחרת בבורסה בת"א, מוחזקת ע"י קרן JTLV3 (22.1%) המתמחה בהשקעות נדל"ן, ע"י צביקה בן צבי (22.1%) שהינו הבעלים של חברת הלוגיסטיקה הוותיקה אורשר וע"י ממורנדום שבבעלות חיים פינק (44.2%) שהינו בעל השליטה המקורי בשמן ומשמש כיו"ר החברה. בחודש יוני 2023, עם כניסת JTLV3 ובן צבי לאחזקה בחברה לצד פינק, יצרו הצדדים שותפות אסטרטגית המהווה פלטפורמה להרחבת פעילות החברה בתחומי התעשיה, הלוגיסטיקה והאחסנה. נכון להיום מחזיקה שמן נדלן בשבעה (כולל עלבד) מתחמים, אשר חלקם מניבים וחלקם מיועדים לפרויקטי נדל"ן מניב בתחומי הלוגיסטיקה והתעשיה, לרבות בחטיבת קרקע משמעותית וייחודית בעורף נמל בחיפה.
חברת עלבד, חברה ישראלית ובינלאומית, הנסחרת בבורסה בת"א, בבעלות מושב משואות יצחק (65.9%), מתמחה בייצור בדים לא ארוגים, מגבונים לחים למותגים פרטיים והינה הספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים. מוצרי החברה נמכרים בכל רשתות השיווק המרכזיות באירופה ובארה"ב – בנוסף נמכרים המוצרים ליצרנים גלובליים וכן למוסדות רפואיים שונים. המוצרים מאופיינים בחדשנות טכנולוגית ובעמידה בתקינה בינלאומית מחמירה. החברה פועלת תוך שמירה והקפדה על נושאי איכות הסביבה, אחריות חברתית ואף נבחרה השנה על ידי חברת המידע הבינלאומית statista כאחת מהחברות האמינות ביותר בישראל לשנת 2023 בקטגוריית מוצרי הצריכה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il