TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

מליסרון מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2023


אופיר שריד צלם רמי זרנגר
ומעדכנת בדבר השפעות מלחמת חרבות ברזל על פעילות החברה
למועד פרסום הדוח, חזרה תנועת המבקרים בקניוני החברה לכ-90% בממוצע מרמתה טרום המלחמה; מליסרון רואה חשיבות רבה בהשבת המשק לפעילות במטרה לשמור ולחזק את הכלכלה הישראלית
במסגרת זו הורחבו שעות הפעילות של קניוני החברה עד לשעה 20:00

הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון השלישי הסתכם ב-119 מיליון שקל, בהשוואה ל-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

ה-NOI ברבעון עלה ל-345 מיליון שקל וה-FFO ברבעון גדל לכ-255 מיליון שקל


חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023 וכן על השפעות מלחמת חרבות ברזל, שפרצה לאחר תאריך המאזן, על פעילות החברה.

החל מהשבוע השני של המלחמה, נפתחו כלל קניוני החברה ותנועת הקונים הלכה וגברה, כאשר נכון למועד פרסום הדוח, חזרה תנועת הקונים לכ-90% בממוצע מרמתה טרום המלחמה ושעות הפעילות הורחבו החל מהשבוע השישי למלחמה עד לשעה 20:00. מליסרון רואה חשיבות רבה בהשבת המשק לפעולה במטרה לשמור ולחזק את הכלכלה הישראלית, ועל מנת לעודד את השבת הפעילות לשגרה, הודיעה החברה על מתווה הקלות לשוכרים בקניוני החברה אשר מחלק באופן מאוזן את נטל הפגיעה בין הממשלה, השוכר והמשכיר.

נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים גבוהות בסך כ-1.4 מיליארד שקל לצד מסגרות אשראי מחייבות ולא מנוצלות בסך של 500 מיליון שקל. יתרות אלו מאפשרות לחברה גמישות פיננסית בתקופה מאתגרת זו, לאור השלכות המלחמה, הסביבה המאקרו כלכלית ואי הוודאות במשק.

תוצאות הרבעון השלישי של 2023 מלמדות על המשך מגמת הגידול במדדים התפעוליים, ה-NOI וה-FFO לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וכן על המשך מגמת העלייה בפדיונות בקניונים, כאשר שיעורי התפוסה בקניונים ובמשרדים נותרו גבוהים מאוד ועומדים על כ-99%.

ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון השלישי של שנת 2023 עלה בכ-11% ל-345 מיליון שקל, בהשוואה ל-311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מגידול של כ-7.7% ב-NOI מנכסים זהים לאור חתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות וכן עליית המדד בסך של 24 מיליון שקל, לצד תוספת של 10 מיליון שקל בגין נכסים חדשים שנקנו ושנבנו. קצב ה-NOI השנתי המיוחס לבעלים, על בסיס תשעת החודשים הראשונים של 2023, עומד על כ-1.34 מיליארד שקל.

ה-FFO של החברה ברבעון השלישי של שנת 2023 עלה בכ-12% ל-255 מיליון שקל, בהשוואה ל-228 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בעיקר כתוצאה מהגידול האמור ב-NOI, ובקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות הריבית הריאלית. להערכת החברה, בסוף שנת 2024 יעמוד קצב ה-FFO השנתי על כ-1.2 מיליארד שקל, ולאחר השלמת הפרויקטים אשר נמצאים בהליכי תכנון וביצוע במהלך חמש השנים הקרובות, צפוי ה-FFO השנתי לגדול לכ-1.4 מיליארד שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם ב-119 מיליון שקל, בהשוואה ל-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח הנקי נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו בסך של כ-145 מיליון שקל בהשוואה להפסדי שיערוך, נטו, בסך של כ-53 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, שנבעו בעיקר מהשקעות שביצעה החברה בנכסים קיימים אשר לא קיבלו ביטוי בשווי. מנגד, רשמה החברה ירידה בהוצאות המימון, נטו, בעיקר כתוצאה מהשפעה מתונה יותר של עליית המדד ברבעון הנוכחי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, על יתרת ההלוואות ואגרות החוב של החברה, לצד גידול ברווח מתיק ניירות ערך ופיקדונות.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 רשמה מליסרון עלייה של כ-11% ב-NOI המיוחס לבעלים לכמיליארד שקל, בהשוואה ל-906 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר הודות לעלייה בדמי השכירות מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות, מעליית המדד ורכישת נכסים חדשים.

ה-FFO בתקופה עלה בכ-14% ל-753 מיליון שקל, בהשוואה ל-661 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ב-611 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1.02 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והושפע מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו בסך של 965 מיליון שקל, בעוד שבאותה התקופה ב-2023 הכירה החברה ברווחי שיערוך, נטו נמוכים יותר של 270 מיליון שקל, בקיזוז חלקי עם הירידה בהוצאות המימון, נטו.

הפדיונות בקניוני מליסרון בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עלו בשיעור של כ-5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. העלייה בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים בתקופה תורגמה גם לעלייה ממוצעת של כ-10% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים בקניונים, זאת בהמשך לעלייה של כ-8% בשנת 2022. בנוסף, בתחום המשרדים רשמה החברה עלייה ממוצעת של כ-3% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים, בהמשך לעלייה של כ-2% בשנת 2022.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לסוף רבעון שלישי 2023 עלה לכ-10.12 מיליארד שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך 380 מיליון שקל מתחילת השנה.

בתחום הייזום - למליסרון 19 פרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע ובשלבי תכנון שונים הצפויים להניב לחברה תוספת NOI של קרוב לחצי מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות – נתון המשקף גידול של כ-34% ב-NOI של החברה ביחס לנתון כיום. יצוין, כי החברה נערכת לקראת איכלוס פרויקט LANDMARK במתחם שרונה בתל אביב המוחזק ב-50% ע"י החברה. למועד הדוח הושלמה בניית השלד של מגדל Aוהחברה נמצאת בתהליך התקנת המערכות הצפוי להסתיים עד סוף השנה. שיעור החוזים החתומים מסך השטחים במגדל A עומד על 80% והחברה מנהלת משאים ומתנים מתקדמים על יתרת השטחים בפרויקט, מתוכם נמצאים לקראת חתימה שלושה הסכמים בשטח כולל של 11,200 מ"ר (11.2% משטח מגדל A). בנובמבר 2023 התקבל היתר בנייה למגדל B.

בתחום המגורים - לחברת אביב ייזום, המתמחה בבנייה למגורים ובהתחדשות עירונית (חלק מליסרון 50%), פרויקטים בתהליכי בנייה ובתכנון בהיקף כולל של כ-4,200 יחידות דיור (חלק אביב ייזום כ-2,560 יחידות דיור) הצפויים לתרום לאביב ייזום עם השלמתם הכנסות בסך של כ-11.6 מיליארד שקל ורווח גולמי של כ-2 מיליארד שקל. נכון למועד פרסום הדוח, אתרי הבנייה בהם פועלת החברה חזרו לפעול, אך לא בצורה מלאה וזאת בשל מחסור בעובדים על רקע מלחמת "חרבות ברזל".

יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות. לצד זאת, החברה הישראלית מתגלה באחת משעותיה היפות ביותר – שעה שהיא נרתמת, כולה כחזית אחת, מאוחדת ואיתנה ומפגינה חוסן חברתי-לאומי. אני בטוחה ביכולותינו כמדינה וכחברה לצלוח תקופה מורכבת זו ומאמינה שבסיומה נהייה למדינה חזקה יותר. אני תקווה כי המשק הישראלי יעמוד איתן ויוכיח את עמידותו כפי שהיטיב להוכיח בעבר, וגאה שמליסרון מגיעה לתקופה זו כשהיא יציבה וחזקה ובעלת יכולות פיננסיות טובות".

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ב-7 באוקטובר בעקבות מתקפת טרור רצחנית שפגעה באזרחים חפים מפשע, פרצה מלחמת "חרבות ברזל" ובימים אלו מתנהלת מדינת ישראל ב"שגרת מלחמה". החל מהשבוע השני למלחמה נפתחו כלל קניוני החברה בהדרגה ותנועת הקונים הלכה וגברה. מגמה זאת נמשכת גם בחודש נובמבר. להשבת המשק לפעילות ולכלכלה חזקה יש חשיבות עליונה בהתמודדות עם השלכות המלחמה, ואנו מחזקים את השוכרים שלנו בימים אלו ומסייעים להם במטרה לשוב לפעילות מלאה. בהיבט הפיננסי, למליסרון יתרות מזומנים גבוהות ומסגרות אשראי בהיקף משמעותי ומשכך יש לה את הגמישות הפיננסית הנדרשת בתקופה מורכבת זו. תוצאות הרבעון מעידות על המשך שיפור במדדים התפעוליים, ה-FFO וה-NOI, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אנו בוטחים באיתנותו של המשק הישראלי לצלוח את תקופת המלחמה, בתקווה לימים בטוחים, שקטים וטובים יותר".

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון למועד זה, בבעלות החברה ובניהולה 28 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-907 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-99%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. כמו כן פועלת מליסרון בתחום הנדל"ן למגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרויקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il