TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

יאיר קפלן מנכ"ל בנק ירושלים: להאריך תקופת המשכנתא ל-35 שנה


בנק ירושלים
ולהחזיר את האפשרות למשכן נכס קיים בשיעור של 70%
כך אמר היום קפלן בכנס הנדל"ן של בנק ירושלים ו-TheMarker. עוד ציין קפלן כי: "אסור להתבשם מירידת מחירי הנדל"ן, הירידה בהתחלות הבניה היא נורת אזהרה מהבהבת"
"לאחר שנה וחצי של עליות ריבית, ענף הנדלן פצוע קשה המחייב טיפול מיידי, אך הוא מטופל באקמול כשבחדר הסמוך, זמינים ומוכנים כל האמצעים האפקטיבים לטיפול". כך ציין יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים, בכנס הנדל"ן של בנק ירושלים ו-TheMarker.
אחת ההשפעות העיקריות של סביבת הריבית הגבוהה היא על משקי הבית, שמתמודדים עם עליה בהחזר החודשי של המשכנתאות. "על מנת להציל עשרות אלפי משפחות מקריסה כלכלית, מוויתור על תרופות או מזון או חוגים או בגדים חדשים לראש השנה הקרוב, אני מציע לבנק ישראל להאריך את מספר שנות החזר המשכנתא ל-35, בדיוק כפי שקורה בהרבה מדיניות מערביות בהצלחה. בנוסף, יש לאפשר למחזר את החובות הצרכניים שניתנו בריביות דו ספרתיות להלוואה לכל מטרה כנגד בדירה בשיעור של 70% למול 50% כיום".
קפלן, מציין כי תוכנית מחיר למשתכן במתכונתה הנוכחית היא תוכנית יקרה, שהופכת את הזוגות הצעירים למהמרים: " אני לא מכיר עוד מדינה בעולם ששולחת את כל הזוגות הצעירים שבה, את מבקשי הבית הראשון, להגרלות מזדמנות, כאילו היו מהמרים" . יתרה על כך, את המבחן הבסיסי לקבלת הטבת ה"זכאות" מהמדינה על חשבון משלם המיסים, מבחן ההכנסה, בכלל לא מיישמים".
לדברי קפלן, הגדלת היצע הדירות היא הפתרון האמיתי למצוקת הדיור, ובנושא זה אין פתרונות קסם: "כיום יש בישראל גירעון של 140 אלף דירות, ואם התחלות הבניה ברבעון הראשון של 2022 הגיעו לקצב של כ-20 אלף, ירדנו לקצב של כ-14-15 אלף יח"ד בלבד. הירידה במספר התחלות הבניה היא נורה אדומה מהבהבת שלמדינה אסור להתעלם ממנה. אם לא יהיו פה מספיק דירות שיבנו, אנחנו נשלם את המחיר ומחירי הדיור יעלו".
"המדינה חייבת לבצע השקעות משמעותיות בתשתיות לאומיות שמקרבות את ערי הפריפריה למרכז, לתמרץ את שוק השכירות ארוכת הטווח שגווע לאור עליית הריבית, ולהקים קרנות או מסלולי מימון בערבויות ממשלתית שיתמרצו את הקבלנים לגשת למכרזים.
כמו כן, אנו חייבים להקל על האזרחים באמצעות צעדים כמו: מתן סבסוד משכנתאות או ערבויות מדינה לאוכלוסיות מעוטות יכולת ולהקל במגבלות הקיימות על המערכת הפיננסית למתן אשראי לעולמות המשכנתאות והנדל"ן ", מסכם קפלן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
8/9/23
1. הערכת משכנתה ל35 שנים  [ל"ת] - צפניה עזרא
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il