TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

על רקע איומי סגירת המפעל - סכסוך עבודה הוכרז במפעל פניציה שבצפון


אחרי אולטימטום של שבוע שנתנה החברה למדינת ישראל, ההנהלה החליטה לנצל את משבר הקורונה כדי לסגור את המפעל בצפון ולאיים בפיטורי 300 עובדים ערב חג הפסח.
אחרי אולטימטום של שבוע שנתנה החברה למדינת ישראל, ההנהלה החליטה לנצל את משבר הקורונה כדי לסגור את המפעל בצפון ולאיים בפיטורי 300 עובדים ערב חג הפסח , יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות, לאון פרץ: "הנהלת המפעל מנצלת את המציאות הנוכחית לשם מחטף אכזרי על גב העובדים" , יו"ר ועד העובדים במפעל פניציה, חיים קטרי: "אני קורא להנהלה לגלות אנושיות ולציבור העובדים להרים את הראש ולזכור שאנחנו מלוכדים וחזקים"

סכסוך עבודה הוכרז היום (א') במפעל פניציה שבצפון הארץ, לאחר שהנהלת החברה הודיעה על כוונתה לסגור את שערי המפעל ולהפסיק את העסקתם של 300 עובדי הייצור. נזכיר כי הרקע להודעה הדרמטית של החברה, נעוץ בפנייתה למדינה, ובדרישה שהעלתה רק בשבוע שעבר להעביר לה מענק בגובה 30 מיליון שקל להמשך פעילות המפעל, תוך חסימת הייבוא של מוצרי זכוכית מתחרים לישראל.

המפעל שנמצא באזור התעשייה ציפורית שבצפון, הוא היחיד בארץ שמייצר זכוכית שטוחה לשוק המקומי ולייצוא. המפעל קיים למעלה מ-85 שנה ולפני כשמונה שנים נרכש על ידי קרן ההשקעות פורטיסימו.

האולטימטום שהציבה פורטיסימו למדינה, כך על פי טענות ההנהלה, קשור להפסדים שסבל המפעל בתקופה האחרונה בעקבות משבר הקורונה. על אף זאת, ידוע כי המפעל נמצא בקושי תזרימי כבר תקופה ארוכה עקב שורה של כשלים ניהוליים. לנוכח העובדה כי המדינה טרם נעתרה לדרישותיה של פורטיסימו, פניציה מאיימת בכיבוי מיידי של הכבשן שמייצר את הזכוכית, תוך פיטורי העובדים ערב החג ובשעה שבכבשן נמצא חומר גלם בשווי 4 מיליון דולר. עלות התקנתו מחדש של הכבשן עלולה להגיע לעשרות מיליוני שקלים.

יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות, לאון פרץ, מתח ביקורת קשה על התנהלות ההנהלה ואמר: "ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. לא די בכך שהעובדים חוששים לבריאותם, כעת ההנהלה מאיימת לקחת את מטה לחמם ולסגור את המפעל, בלי לתגמל אותם. זו התנהלות מבישה וחסרת תום לב. הנהלת המפעל מנצלת את המציאות הנוכחית לשם מחטף אכזרי על גב העובדים".

פרץ הוסיף כי: "כוונת החברה לסגור את הפעילות היצרנית בארץ לטובת מעבר לפעילות סחר בעיתוי הנוכחי, היא לא פחות מבגידה בעובדים שהקדישו לה את מיטב שנותיהם. העובדה שהדברים נעשים כדי לחמוק מאחריות ולכסות על שנים של ניהול כושל, מעלה תהיות גם לגבי כוונת החברה לעמוד בתשלום חובותיה לנושים. אני קורא להנהלה להתעשת, להבין את גודל השעה ולחזור לשולחן המו"מ מתוך כוונה כנה ואמיתית להגיע להסכמות. ביחד נוכל לפעול למציאת פתרונות חלופיים ומידתיים יותר מפיטורי העובדים".

יו"ר ועד העובדים במפעל פניציה, חיים קטרי, הצטרף לדברי פרץ ואמר: "אני קורא להנהלה לגלות אנושיות. עברנו אינספור משברים ביחד והעובדים היו שם בשביל להבטיח את המשך קיומו של המפעל. אני דור שלישי לעובדי פניציה - סבא שלי, אבא ודוד שלי – כולם הקדישו את חייהם למפעל הזה. אני קורא לציבור העובדים להרים את הראש ולזכור שאנחנו חזקים ומלוכדים. יש לנו גב חזק של ההסתדרות – הבית של העובדים בישראל. זו שעה שכולם צריכים להפגין סולידריות וערבות הדדית. כולי תקווה שכל הגורמים המעורבים יפגינו אחריות ויפעלו כדי להביא פתרון הוגן שמכבד את העובדים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il