TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סולגרין נכנסת לפעילות אגירת האנרגיה בגרמניה:


תום שפרן וגל בוגין - צילום אייל טואג
תקים עם Tricera פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה בהיקף של 300 מגה וואט שעה. תמיכת ממשלת גרמניה בתחום מייצרת הזדמנות ייחודית להשקעה בפרויקטים בתשואה אטרקטיבית ובהיקפים משמעותיים
במקביל, תקדם סולגרין שת"פ אסטרטגי עם החברות עמיר שיווק ופ. מרום לפיתוח פרויקטים בישראל בהיקפים משמעותיים על גבי חממות ומבנים חקלאיים
גל בוגין, יו"ר סולגרין: "אנו מעדכנים היום על שתי התפתחויות בעלות פוטנציאל עסקי רב. הראשונה, כניסתנו לפעילות בגרמניה בשת"פ עם חברה מקומית בעלת ידע ייחודי וניסיון רב שנים בתחום האגירה. שיתוף הפעולה עם חברת Tricera Energy מתבסס על הכרות קודמת ורבת שנים ומדובר בצעד אסטרטגי מהותי להרחבה והאצת פעילותינו במדינה שהינה מהמובילות בעולם בשיעור הטמעת פתרונות של אנרגיה מתחדשת. לראייתנו, מדובר במכסה ייחודית של סובסידיה שצפויה לייצר תזרים מובטח, סיכון נמוך ותשואות אטרקטיביות. מבנה משק החשמל הגרמני והתמריצים שמעניקה ממשלת גרמניה לפרויקטי אגירה מייצרים הזדמנות השקעה ייחודית ובמדינה בעלת דירוג AAA . כמו כן, חתמנו על מזכר הבנות לשת"פ בישראל עם תאגיד בשליטה משותפת של עמיר שיווק ופ. מרום, שיאפשר לשני הצדדים לפעול בהיקפים משמעותיים בתחום המערכות הסולאריות המותקנות על גבי חממות ומבנים חקלאיים, תחום שנהנה מאסדרות תעריפיות בדו שימוש ללא מגבלת מכסה, תוך מינוף היכולות והניסיון של כל אחד מהצדדים".
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "שיתוף הפעולה עם חברת Tricera Energy הגרמנית הינו בהמשך ישיר לעשייה המשמעותית שלנו בתחום האגירה. זכינו בישראל במכרז האגירה האחרון בהיקף של 210 מגה-וואט מותקן משולב אגירה, ולפני מספר שבועות חיברנו את מתקן האגירה הראשון בישראל במתחם תעשייתי באזור הגלבוע. בכוונתנו לפעול יחד עם Tricera Energy תחילה בגרמניה, לטובת קידום והקמה של צבר הפרויקטים הקיים והמשמעותי שנמצא ברשותה במהלך השנים 2023-2024. בכוונתנו בהמשך להרחיב את שיתוף הפעולה למדינות נוספות באירופה. ההחלטה לקדם את שיתוף הפעולה בישראל עם עמיר שיווק ופ. מרום מגיעה מתוך הבנה של הפוטנציאל המשמעותי הקיים, הן בשילוב של חברת אנרגיה מתחדשת עם גופים שנמצאים בקשר יום-יומי והדוק עם היקף גדול של חקלאים ברחבי הארץ ובמגוון תחומים, והן הפוטנציאל שקיים ביכולת להקים מערכות סולאריות על אלפי חממות ברחבי המדינה בשנים בקרובות".
חברת סולגרין, המוחזקת בכ-50.6% על ידי ג'נריישן קפיטל, מעדכנת על כניסה לפעילות משמעותית וייחודית בתחום אגירת האנרגיה בגרמניה, וכן על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח בישראל עם עמיר שיווק ופ. מרום, לייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות על גבי חממות ומבנים חקלאיים נוספים.
החברה מדווחת היום, על כניסה לפעילות אגירה בגרמניה בשיתוף פעולה עם חברת Tricera Energy (טריסרה) הגרמנית לפיתוח והקמת מיזמי אגירת אנרגיה בגרמניה, עם אפשרות להרחבה למדינות נוספות באירופה. לטריסרה ידע ייחודי וניסיון רב שנים ומשמעותי בהקמה וניהול של פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה בטכנולוגיות שונות ולשימושים שונים, ונכון למועד דוח זה, לטריסרה צבר קיים של פרויקטים בייזום בתחום אגירת אנרגיה בשילוב חלקי של אנרגיות מתחדשות בגרמניה, בהספק אגירה כולל של כ-190 מגה-וואט שעה ובשילוב הספק מותקן של כ-150 מגה וואט נוספים של מתחדשות. הצדדים הגדירו כיעד הקמה של פרויקטים בהיקף השקעה משוער של כ-300-500 מיליון אירו בשנים הקרובות.
במסגרת ההסכם, ועל רקע תמיכה נרחבת של ממשלת גרמניה לקידום הטמעת פתרונות אגירת אנרגיה, סולגרין וטריסרה יפתחו ויקימו פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה, בשילוב חלקי של אנרגיה מתחדשת, שיעמדו בקריטריונים של תשואה מינימלית וקריטריונים נוספים שהוגדרו בהסכם. בהמשך, שיתוף הפעולה עם טריסטרה עשוי לאפשר לחברה להרחיב את פעילותה בשוק האנרגיות המתחדשות לתחומי פעילות נוספים ולמדינות נוספות באירופה בנוסף לגרמניה (ולאיטליה ויוון, בהן היא כבר פועלת), ובכך להגדיל באופן משמעותי את היקף נכסיה באירופה בשנים הקרובות. התקשרות זו מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית החברה להעמקת הידע שלה בתחום האגירה, להרחבת תחומי פעילותה ולכניסה לשווקים גיאוגרפים נוספים בחו"ל.
בשוק האנרגיה הגרמני, אנרגיות מתחדשות מהוות כיום למעלה ממחצית מתמהיל ייצור האנרגיה בגרמניה. כמו כן, ממשלת גרמניה הציבה לעצמה יעדים להפסקת השימוש בפחם עד לשנת 2030, להפסקת השימוש בגז טבעי עד לשנת 2040 והגעה לאפס פליטות עד לשנת 2045. היעדים האמורים, לצד המעבר של פרויקטים רבים של אנרגיה מתחדשת ממשטר של תעריפים למכירת חשמל בשוק החופשי, מציבים אתגר משמעותי לרשת החשמל המקומית אשר מחייב הוספת הספק אגירה משמעותי לרשת.
נכון להיום, גרמניה הינה אחת מהמדינות המובילות בעולם בהטמעת אגירת אנרגיה והיא מעניקה תמריצים רבים ליזמים להקים נכסים מסוג זה, לרבות תמריצים בדרך של תעריפים מובטחים ומאפשרת ליזמים למכור אנרגיה ושירותים שונים לרשת החשמל ולצרכני הקצה.
במקביל להודעה על כניסתה לגרמניה, דיווחה היום סולגרין על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח, עם חברת "עמיר שיווק" הציבורית ועם חברת "פ.מרום שירותי פרויקטים".
על פי ההסכם יפעלו החברות לייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות על גבי חממות ומבנים חקלאיים נוספים בשוק הישראלי. הפעילות תתבצע על ידי תאגיד, שיוחזק על ידי סולגרין (50%) ועל ידי תאגיד בשליטה משותפת של עמיר שיווק ופ. מרום (50%).
סולגרין מציינת, כי שיתוף הפעולה מהווה הזדמנות ייחודית, שכן הוא צפוי לאפשר לצדדים לפעול באופן משמעותי בתחום הנהנה מאסדרות תעריפיות בדו שימוש, תוך מינוף היכולות והניסיון הייחודיים של כל אחד מהצדדים ולקדם צבר פרויקטים בהיקף מהותי בישראל.
סולגרין מביאה עימה מומחיות, נסיון וידע בתחום הייזום, המימון, ההקמה והתפעול של מתקנים סולאריים, עמיר שיווק תתרום מהידע והנסיון שלה בפעילות השיווק וההפצה שלה במגזר החקלאי, בין היתר בזכות נגישותה למאגר עצום של בעלי חממות ומבנים חקלאיים, ופ. מרום מביאה עימה התמחות בתחום ההקמה של חממות.
סולגרין הינה חברת אנרגיה מתחדשת בינלאומית המתמחה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיית PV ואגירה לטווח ארוך. לסולגרין פורטפוליו משמעותי בהיקף מצטבר של כ-1.6 גיגה וואט בישראל, ארה"ב, איטליה, ויוון. החברה נמצאת בשליטת קרן האנרגיה והתשתיות ג'נריישן קפיטל. יו"ר החברה הינו גל בוגין, ומנכ"ל החברה הינו תום שפרן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il