TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אגפלנוס מודיעה על תוצאות חיוביות לתכונת עמידות לקוטלי-עשבים


אגפלנוס
עבור קוטל העשבים בפיתוח המוביל שלה
ניסוי הוכחת היתכנות בחממות מציג עמידות של צמחי מודל בהם שולבה תכונת עמידות לקוטל העשבים בפיתוח אגפלנוס, APH1

רחובות, 6 ביולי, 2021 – אגפלנוס בע"מ, חברה המפתחת מוצרי כימיה יעילים וברי-קיימא להגנת יבולים באמצעות ביולוגיה וכימיה מיחשוביות, וחברה בת של אבוג'ן בע"מ (NASDAQ: EVGN, TASE: EVGN), הודיעה היום על תוצאות חיוביות בניסוי הוכחת היתכנות (POC) לתכונת עמידות ביחס ל-APH1, קוטל העשבים המוביל שהיא מפתחת, המבוסס על מנגנון פעולה (MoA) חדשני.

APH1 בניסוי חממות – צמחי טבק בהם שולבה תכונת עמידות מול קבוצת ביקורת

הפרקטיקה החקלאית המועדפת בגידולי שדה היא שימוש בקוטלי עשבים שפוגעים רק בעשבים המזיקים ולא בגידול המסחרי עצמו. בין היתר, הדבר מאפשר לחקלאי לעשות שימוש בקוטל העשבים גם במהלך עונת הגידול ללא חשש של נזק לגידול המסחרי. לכן יש חשיבות לפיתוח קוטל עשבים שלגידולים המסחרים יש עמידות טבעית כלפיו או שניתן לפתח עמידות כנגדו. הודעת החברה היום מתמקדת בהתקדמות בפיתוח תכונת עמידות ל-APH1, המועמד המוביל של החברה בתוכניתה לפיתוח קוטלי עשבים.
כפי שדיווחה החברה בעבר, APH1 הציג בניסויים קודמים השפעה יעילה על מגוון עשבים תוך שימוש במינונים מסחריים מקובלים, ובכלל זה על עשבים הידועים כבעלי עמידות לקוטלי עשבים קיימים. אבן הדרך הנוכחית הושגה בעקבות השלמת ניסוי בחממות שבו צמחי מודל בהם שולבה תכונת עמידות ורוססו ב- APH1הציגו עמידות כנגדו ללא השפעות שליליות. תוצאות אלו מהוות אינדיקציה לאפשרות לפתח גידולים מסחריים בעלי עמידות ל-APH1 ולהרחיב את פוטנציאל השימוש בו לגידולים נוספים. כפי שדיווחנו בעבר, תירס ודגנים אחרים מציגים עמידות מובנית ל-APH1, לעומת זאת גידולי מטרה חשובים אחרים, כגון סויה, אינם בעלי עמידות שכזו. על כן, פיתוח תכונת עמידות ל-APH1 עשויה לתמוך בהרחבת פוטנציאל השימוש ב-APH1 לגידולים נוספים אלו.
לקוטלי עשבים תפקיד חשוב באבטחת אספקת המזון בעולם, כאשר השוק העולמי של קוטלי עשבים צפוי להגיע לכ-34 מיליארד דולר ב-2022. השימוש הגדל בעשורים האחרונים בקוטלי עשבים המבוססים על מנגנוני פעולה קיימים, במקביל למיעוט השקות של קוטלי עשבים בעלי מנגנון פעולה חדש, הוביל לעליה בעמידות עשבים למוצרים המסחריים הזמינים כיום. הפתרון העיקרי לבעיית עמידות זו הוא פיתוח קוטלי עשבים המבוססים על מנגנוני פעולה חדשניים.

תכנית קוטלי העשבים של אגפלנוס מתמקדת בגילוי מנגנוני פעולה חדשים ואיתור מולקולות כימיות הפועלות על מנגנונים חדשים אלו, על מנת להתגבר על העמידות שהתפתחה בעשבים. קוטל העשבים בפיתוח APH1 הוא המועמד הראשון בעל מנגנון פעולה חדשני שהגיע לשלב 'Lead' בתכנית הפיתוח של החברה. מנגנון פעולה חדשני זה אינו קיים באורגניזמים מפותחים כגון יונקים, עובדה שעשויה להשפיע לטובה על פרופיל הבטיחות שלו.
במקביל, אגפלנוס שוקדת על פיתוח גידולים מסחריים בעלי עמידות לקוטלי העשבים שהיא מפתחת בכדי להרחיב את פוטנציאל השימוש המסחרי בהם. גידולים מסחרים בעלי עמידות לקוטלי עשבים מאפשרים לחקלאים יישום פרקטיקות בקרת עשבים המשפרות יבול ורווחיות, תוך הגנה טובה יותר על הסביבה. השימוש בגידולים בעלי עמידות לקוטלי עשבים היא פרקטיקה מקובלת בארה"ב, כאשר קרוב ל-90% מהסויה והתירס הגדלים בארה"ב הם כאלה העמידים לקוטלי העשבים המסחריים הקיימים.

במסגרת ניסוי הוכחת ההיתכנות, אגפלנוס ביטאה בצמחי טבק חלבון שהפך אותם לעמידים בפני 1APH. בניסוי חממה, צמחים אלו רוססו במינון גבוה של APH1, שווה ערך ל-2 ק"ג להקטר. צמחי טבק אלו לא הראו כל פגיעה לאחר הריסוס בעוד שהצמחים בקבוצת הביקורת ניזוקו קשות.

הצעד הבא בתוכנית לפיתוח תכונת העמידות הוא לנסות לשלב אותה בצמחי סויה כדי לבסס עמידות ל-APH1 בגידול מסחרי חשוב זה.

דאגלס אייזנר, מנכ"ל אגפלנוס, אמר: "תוצאות ניסוי הוכחת ההיתכנות מצביעות על האפשרות לפתח זרעים בעלי עמידות לקוטל העשבים שאנו מפתחים, APH1, ופותחות אפשרות להרחבת שוק היעד של APH1 למגוון רחב יותר של גידולים. אנו מצפים לשלב הבא בפיתוח, בו נתקדם מצמח הטבק, המשמש כצמח מודל, אל סויה, פלח שוק פוטנציאלי חשוב עבור APH1."

עופר חביב, יו"ר אגלפנוס ומנכ"ל אבוג'ן, אמר: "אני נרגש לראות את אגפלנוס משיגה אבן דרך חשובה זו בפיתוח אחד המוצרים הנחשקים ביותר בתעשיית הגנת הצומח – קוטל עשבים בעל מנגנון פעולה חדש וזרעים העמידים בפניו. הצלחה זו נזקפת לזכות הגישה המיחשובית הייחודית של אגפלנוס לפיתוחים בתחום הגנת הצומח, המתבססת על מנוע הבינה המלאכותית של אבוג'ן, ChemPass AI. אני מצפה לראות את המשך ההתקדמות של מוצרים בפיתוח אלו ואחרים בשנה הקרובה."

אודות AgPlenus Ltd.
אגפלנוס מתכננת מוצרים יעילים וברי-קיימא להגנת יבולים באמצעות מינוף ביולוגיה וכימיה פרדיקטיביות. החברה שואפת לפתח מוצרים להגנת יבולים, בהם קוטלי עשבים, קוחרקים, קוטלי פטריות ומשפרי יבולים. אגפלנוס משתפת פעולה עם מובילות התעשייה כגון BASF ו-Corteva. אגפלנוס היא חברה בת של אבוג'ן(NASDAQ: EVGN) (TASE: EVGN). למידע נוסף, בקרו ב-www.agplenus.com.

אודות אבוג'ן
אבוג'ן (NASDAQ: EVGN, TASE: EVGN) הינה חברת ביולוגיה מיחשובית מובילה ששמה לעצמה מטרה לקדם מהפכה בתהליך פיתוח מוצרים לתעשיות המבוססות על מדעי-החיים, ובהן בריאות האדם, חקלאות ויישומים תעשייתיים. השילוב של הבנה ביולוגית מעמיקה ומינוף יכולות ביג-דאטה ובינה מלאכותית (AI) איפשרו לאבוג'ן לפתח את הטכנולוגיה הייחודית שלה, פלטפורמת ה- CPB לחיזוי ביולוגי מיחשובי. פלטפורמת ה- CPB נועדה לגילוי מחשובי ופיתוח של מוצרים בתחומי מדעי החיים המבוססים על מיקרובים, מולקולות קטנות ואלמנטים גנטיים – המהווים את רכיבי הליבה של מוצרים אלו. אבוג'ן מחזיקה במספר חברות-בנות אשר עושות שימוש בפלטפורמת ה- CPB לפיתוח מוצריהן: תרופות המבוססות על המיקרוביום האנושי, קנאביס רפואי, אג-ביולוג'יקלס, כימיה לחקלאות, שיפור תכונות בזרעים ופתרונות חקלאיים לייצור שמן קיקיון. למידע נוסף: www.evogene.com.

מידע צופה פני עתיד:
הודעה זו כוללת "הצהרות צופות פני עתיד" המתייחסות לאירועים עתידיים. ניתן לזהות הצהרות צופות פני עתיד אלו באמצעות ביטויים כגון "מאמין", "צופה", "אמור", "מתוכנן", "משוער", "עשוי", "מתכוון", "פוטנציאלי" או ביטויים דומים בעלי משמעות דומה. לדוגמא, אגפלנוס ואבוג'ן עושות שימוש בהצהרות צופות פני עתיד בהודעה זו כאשר הן דנות בפוטנציאל הפיתוח והמסחור של זרעים בעלי עמידות לקוטלי חרקים על ידי אגפלנוס והפוטנציאל להרחיב את השימוש בקוטלי העשבים בפיתוח של אגפלנוס לגידולים נוספים, גודל שוק קוטלי העשבים, פרופיל הבטיחות של APH1, והניסיון לפתח תכונת עמידות לקוטלי עשבים בסויה. הצהרות אלו מתבססות על הציפיות, ההערכות, התחזיות וההנחות בעת הזו, מתארות דעות בנוגע לאירועים עתידיים, מערבות סיכונים מסוימים ואי-וודאות אותן קשה לצפות ושאינן מבטיחות ביצועים עתידיים. אי-לכך, יתכן ותוצאות, ביצועים או הישגים עתידיים בפועל, ומגמות בעתידה של אבוג'ן חברות הבנות שלה, יהיו שונים באופן מהותי מהמתואר או המשתמע מהצהרות צופות פני עתיד אלו עקב מגוון גורמים, רבים מהם אינם בשליטתה של אבוג'ן. למעט בהתאם לחובות גילוי לפי חוקי ניירות ערך החלים על החברה, אבוג'ן וחברות הבנות שלה איננה נוטלת על עצמה כל התחייבות לעדכן מידע הכלול בהודעה זו או לפרסם את התוצאות של שינויים להצהרות אלו כתוצאה מאירועים או התפתחויות עתידיים, או שינויים בציפיות, הערכות, תחזיות או הנחות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il