TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דור אלון מציגה איתנות פיננסית ופיתוח עסקי מואץ גם בשנת הקורונה


עמית זאב מנכ"ל דור אלון. צילום: טל פלינט
מדווחת על גידול של כ-5% ב-EBITDA לכדי כ-414 מיליון ש"ח ועל רווח נקי של 65 מיליון ש"ח. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון ש"ח
הגידול בהכנסות מקמעונאות מזון, שהסתכם לסך של כ- 1.26 מיליארד ש"ח, לצד תזרים יציב מתחנת הכוח, שפעילותה לא הושפעה ממגפת הקורונה, הניב לקבוצה תזרים חזק מפעילות שוטפת על אף ירידה במכירות הדלקים בתקופות הסגרים.
החברה מדווחת כי עם הסרת הסגר האחרון (בחודש פברואר 2021, לאחר תקופת הדוח), ניכרת התאוששות מהירה במכירות הדלקים, באופן שבימים הסמוכים למועד פרסום הדוח היקפי המכירות דומים לתקופה המקבילה אשתקד

במהלך השנה החולפת פתחה דור אלון 7 מתחמי תדלוק חדשים

הסבת חנויות הנוחות לפורמט ה"מיני סופר אלונית" הביאה לצמיחה ממוצעת של כ-20% במכירות אותם סניפים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

גידול של כ-10% במכירות רשת החנויות am:pm שהסתכמו בשנת 2020
לכ- 500 מיליון ש"ח, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
הרשת פתחה 6 סניפים חדשים ומונה כיום 52 סניפים וחנות מקוונת, עם כוונה להכפלת כמות הסניפים בשנים הקרובות, תוך הרחבת הפריסה גם אל מחוץ לגוש דן


יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב ומנכ"ל הקבוצה, עמית זאב, מציינים כי:
"הודות לאסטרטגיית גיוון תחומי הפעילות של דור אלון ולמדיניות פיננסית זהירה, הצלחנו לשמור על יציבות מקורות הרווח והתזרים ולהמשיך בפיתוח העסקי המואץ של הקבוצה, גם בתקופה מאתגרת זו"

למרות המגבלות שהוטלו בשנת 2020 על הפעילות במשק הישראלי והסגרים שהביאו לירידה של כ-11% במכירות הדלקים במהלך השנה החולפת, לעומת אשתקד, דור אלון סיימה את שנת 2020 עם רווח נקי של 65 מיליון ש"ח ועם גידול של כ-5% ב- EBITDAלכדי כ-414 מיליון ש"ח, תוך שהיא מגלה איתנות ויציבות פיננסית ומצליחה לממש את תוכניותיה לפיתוח עסקי . דור אלון מדווחת כי מיד עם הסרת הסגר האחרון (בחודש פברואר 2021, לאחר תקופת הדוח), ניכרה התאוששות מהירה במכירות הדלקים, באופן שבימים הסמוכים למועד פרסום הדוח היקפי המכירות דומים לתקופה המקבילה אשתקד.

עיון בדוחות דור אלון מלמד עוד, כי הקבוצה, שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, הצליחה – למרות אתגרי הקורונה, להשיג צמיחה ממוצעת של כ-20% במכירות חנויות שהוסבו מפורמט חנויות נוחות לפורמט החדש של "מיני סופר אלונית", לייצר גידול של כ-10% במכירות רשת החנויות am:pm שהסתכמו בשנת 2020 לכ-500 מיליון ש"ח, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, תוך שהרשת פותחת 6 סניפים חדשים וממשיכה לממש את התוכנית להכפלת כמות הסניפים בשנים הקרובות, ולהרחבת הפרישה גם אל מחוץ לגוש דן. החברה מציינת כי פעילות תחנת הכוח של החברה אינה מושפעת מהשלכות הקורונה, ומלוא כושר ייצור החשמל של התחנה משווק. דור אלון ממשיכה בפיתוח פרוייקטי הנדל"ן העיקריים של החברה – "אלוני ים" בהרצליה פיתוח ו"אלוני כפר סבא", כשהיא נהנית משיעורי תפוסה של כ-100% בנכסים המניבים המהותיים של החברה. שווי הנדל"ן בספרי דור אלון, ליום 31.12.20 עומד על סך של כ-800 מיליון ש"ח.

יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב, ציין כי "הודות לאסטרטגיית גיוון תחומי הפעילות של דור אלון ולמדיניות פיננסית זהירה, הצלחנו לשמור על יציבות מקורות הרווח והתזרים ולהמשיך בפיתוח העסקי המואץ של הקבוצה, גם בתקופה מאתגרת זו". יניב הוסיף, כי למרות אתגרי הקורונה הקבוצה פתחה במהלך שנת 2020 שבעה מתחמי תדלוק חדשים והרחיבה את פעילותה בתחומי המזון וההסעדה עם רכישת חברת BBB"".

מנכ"ל הקבוצה, עמית זאב, מציין כי "צמיחת ה-EBITDA בכ-5% לכדי כ-414 מיליון ש"ח – על אף ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה, נובעת משילוב של פעילות תחנת הכוח, המשך הצמיחה בפעילות הקמעונאית של הקבוצה וכן הודות להטמעת תוכנית התייעלות שהתאימה את היקף ההוצאות לירידה בביקוש לדלקים בעקבות הסגרים. במהלך השנה זכתה דור אלון במכרז לאספקת דלקים לרשות הפלשתינית, בהיקף שצפוי להגדיל את סך מכירות הדלקים של החברה בכ-40% בהשוואה ל-2020. בתקופת הדוח השלימה דור אלון את מיזוג גרין גז בפעילות שיווק הגפ"מ, הרחיבה את פרישת רשת המטענים האולטרה מהירים שלנו לכלי רכב המונעים בחשמל ולמרות אתגרי התקופה, הצלחנו לרשום זינוק בגיוס ציי רכב חדשים " אומר מנכ"ל דור אלון, עמית זאב.

הרווח הגולמי של דור אלון בשנת 2020 הסתכם לכ-900 מיליון ש"ח לעומת כ-916 מיליון ש"ח בשנת 2019.
החברה שמרה ב-2020 על רווח גולמי דומה לתקופה מקבילה על אף השפעות מגיפת הקורונה על תוצאות פעילותה ובמיוחד בתחום מכירות הדלקים.

הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם לכ-184 מיליון ש"ח לעומת כ-258 מיליון ש"ח בשנת 2019.

ההון של החברה ליום 31.12.2020 הסתכם לסך של כ- 1.1 מיליארד ש"ח ושווי החברה נכון למועד פרסום הדוח עומד על כ-1.2 מיליארד ₪.

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון ש"ח.

נזילות וגמישות פיננסית גבוהה – יתרות הנזילות של החברה ליום 31.12.2020 עומדות על כ-450 מיליון ש"ח, ולחברה מסגרות אשראי חתומות בהיקף של כ-920 מיליון ש"ח.

בתקופת הדוח גייסה החברה אשראי לזמן ארוך בהיקף כולל של כ-390 מיליון ש"ח מהמערכת הבנקאית ומשוק ההון. במהלך חודש פברואר 2021 השלימה החברה גיוס מוצלח של כ-200 מיליון ₪ ע.נ. אגרות חוב סדרה ו'.

קישור למצגת באתר מאיה

אודות דור אלון
חברת דור אלון מקבוצת אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה, נסחרת בבורסה של תל אביב. החברה פועלת בתחום האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן. לחברה 216 תחנות דלק ציבוריות בפריסה ארצית תחת המותג "דור אלון" אשר מרביתן כוללת חנויות נוחות תחת המותגים "אלונית", "מיני סופר אלונית", ובתי הקפה – "Si". בנוסף, מנהלת דור אלון פעילות שיווק של גפ"מ וגז טבעי תחת "דור אלון גז" ושיווק של מוצרי גז וקמפינג, תחת המותג "אמגזית". כמו כן, לחברת תחנת כח בקריית גת בהספק של 75 MW שהחלה את פעילותה המסחרית בנובמבר 2019. בתחום הקמעונאות לחברה 85 סופרים תחת המותגים "am:pm" "סופר אלונית" "אלונית בקיבוץ/מושב" וסופר "הדוכן" בגן שמואל וכן פעילות צומחת בתחום E-Commerce. לחברה נדל"ן מניב של כ- 22 אלף מטר במעל 30 אתרי נדל"ן ביניהם מתחם "אלון עין שמר" וכ- 140 אלף מטר של נדל"ן מניב בהקמה הכולל בעיקר את הפרוייקטים אלוני ים ואלוני כפר סבא.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il