TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אנלייט חתמה על הסכם למימון מחדש


אנלייט
עם קונסורציום מלווים בראשות בנק לאומי ובשיתוף קבוצת מנורה מבטחים ועמיתים קרנות הפנסיה הותיקות, לחמישה פרויקטים סולאריים מניבים בהספק מצטבר של 83 מגה-וואט
מדובר במהלך טיוב משמעותי למבנה המימון של הפרויקטים, שמניב לאנלייט יתרת מזומנים פנויה המוערכת ב-370 מיליון שקלים

אנלייט מדווחת על חתימת הסכם למימון מחדש לחמישה פרויקטים סולאריים מניבים בישראל בהספק מצטבר של 83 מגה-וואט, עם קונסורציום מלווים בראשות בנק לאומי לישראל בע"מ ובשיתוף קבוצת מנורה מבטחים ועמיתים קרנות הפנסיה הותיקות.
בהתאם למערך הסכמי הסגירה הפיננסית, יועמד חוב בכיר בהיקף מצטבר של כ- 1.1 מיליארד שקלים במתכונת של מימון פרוייקטלי נון-ריקורס (Non-recourse Project Financing) לתאגידי הפרויקטים חלוציות, מבטחים, תלמי בילו, כרמים ועידן, אשר מייצרים חשמל מאנרגיה סולארית בהספק מצטבר של 83 מגה-וואט וממוקמים על פני קרקעות בדרום הארץ.
הפרויקטים חוברו לרשת החשמל בשנת 2013 (כרמים, עידן, מבטחים ותלמי בילו) ובשנת 2015 (חלוציות), והם מניבים הכנסות ממכירתו בתעריף קבוע למשך 20 שנים בהתאם לרישיונות לייצור החשמל ולהסכמי רכישת חשמל (PPA) שנחתמו עם חברת החשמל.
תעריפי מכירת החשמל המיוצר על ידי הפרויקטים עומדים, נכון לשנת 2020, על 64.31 אגורות לקוט"ש בפרויקט חלוציות, 140.18 אגורות לקוט"ש בפרויקט מבטחים, 106.45 אגורות לקוט"ש בפרויקט תלמי בילו וכ-100 אגורות לקוט"ש בפרויקטים כרמים ועידן. התעריפים צמודים למדד המחירים לצרכן.
עם ביצוע המשיכה הראשונה של כספי ההלוואה, שעל פי הערכת החברה צפויה להתרחש בשבועות הקרובים, תפרע החברה את מלוא החוב הבכיר הקיים שהועמד לפרויקטים בסך מצטבר של כ- 580 מיליון שקלים, לרבות שחרור קרנות בהיקף של כ- 40 מיליון שקלים ובכך תשלים מהלך טיוב משמעותי למבנה המימון של הפרויקטים והתאמתם לסביבת ריבית ותנאים מסחריים מיטביים יותר, ביחס לתקופה ותנאי השוק אשר שררו בעת ביצוע עסקאות המימון הקודמות. כמו כן ובהמשך לכך, החברה ושותפיה צפויים למשוך יתרת תזרים פנויה המוערכת בכ-370 מיליון שקלים מהפרויקטים.
עם פירעון החוב הבכיר הקיים, החברה תרשום הוצאה חד פעמית בהיקף של כ-175 מיליון שקלים בדוחותיה הכספיים לשנת 2020 בגין תשלום עמלת פירעון מוקדם. בנוסף, לכ-60 מיליון שקלים עמלת פרעון מוקדם ששולמה בגין פרעון החוב הנחות (מזנין) שנפרע על ידי החברה בדיווחים קודמים. מנגד, צפויה החברה לרשום שיפור משמעותי בהוצאות המימון ובתוצאותיה הכספיות ב- 15 השנים הקרובות.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט מסר: "אנחנו גאים להשלים מערך מימון חדשני למתקנים הסולאריים המניבים יחד עם קבוצת מלווים איכותית בהובלת בנק לאומי ובהשתתפות השחקנים המוסדיים מקבוצת מנורה וקבוצת עמיתים קרנות הפנסיה הותיקות. הביצועים המצוינים של האתרים שלנו לאורך שנות פעולתם עד כה, שכללו תפוקות גבוהות ורמת זמינות יוצאת דופן, הם שהיוו את הבסיס למהלך. אנו מודים ללאומי, עמיתים ומנורה על האמון באנלייט וביכולת הביצוע שלה, ועל רמת המחויבות הגדולה שלהם לעיסקה. אנלייט תמשיך לפעול על מנת להוביל בחדשנות, על פני כל שרשרת הערך בתחום האנרגיות המתחדשות, לרבות מרכיבי הייזום, הפיתוח, ההנדסה והמימון".
יעל כפיר-מזר, ראש המערך העסקי בלאומי, אמרה: "המימון מחדש לפרויקטים הסולאריים של אנלייט הוא חלק מהאסטרטגיה של לאומי להוביל את תחום מימון התשתיות הלאומיות בישראל בכלל, ואת תחום האנרגיה המתחדשת בפרט, אשר צפוי לתרום תרומה משמעותית לפיתוח משק החשמל. אנלייט נמנית עם החברות הבולטות בתחום האנרגיה המתחדשת ואנו גאים בשיתוף הפעולה עימה. מימון פרויקטים אלו מתוסף לפרויקטים נוספים של תשתיות לאומיות בהם נבחר לאומי לשמש כמארגן האשראי באחרונה, ביניהם: הקמת מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם, שורק 2 שבבעלות IDE טכנולוגיות, והקמת מרכזי ההספקה של צה"ל על ידי קבוצת שפיר-אוריין. בכוונתנו להמשיך ולתמוך בפרויקטים של תשתיות לאומיות בישראל ובמקביל אנו בוחנים את הרחבת הפעילות במדינות נוספות, לרבות באיחוד האמירויות, בדגש על תחומי האנרגיה המתחדשת וההתפלה".
ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים ביטוח מציין "השקעה זו מצטרפת להשקעות נוספות אותן ביצענו בתחום האנרגיה המתחדשת שהנו תחום צומח ובעל פוטנציאל רב. אנו מברכים על המשך שיתוף הפעולה עם אנלייט שהנו גוף בעל ידע ומומחיות ובולט בתחום הפרויקטים הסולאריים. קבוצת מנורה מבטחים מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ- 230 מיליארד ₪ והשקעה זו מאפשרת לגוון את תיק ההשקעות, תוך השגת תשואה עודפת ברמת סיכון נמוכה".
ניר עובדיה, מנהל חטיבת ההשקעות של עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות: "אנחנו שמחים על המשך שיתוף הפעולה עם חברת אנלייט במימון פרויקטים בתחום האנרגיה הירוקה. בשנת 2020 ביצענו עיסקאות אשראי בהיקף של כארבעה מיליארד שקלים בתחומי התשתיות והאנרגיה, כחלק ממהלך אסטרטגי להגדלת חשיפה לתחומים אלו".
את העסקה לוו עו"ד אדם איתן ממשרד הרצוג פוקס נאמן שייצגו את החברה, ועו"ד תני זהבי ממשרד מיתר שייצגו את המלווים.
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 1,800 מגה ואט, ומעל 2,300 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il