TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

זינוק של 33% ברווח הנקי המיוחס לבעלים של דור אלון ב-2018 לכדי 137.4 מיליון ש"ח לעומת כ-103.5 מיליון ש"ח אשתקד


עמית זאב מנכל דור אלון צילום טל פלינט
במהלך שנת 2018 מחזור ההכנסות ממכירת מוצרי מזון וצריכה אחרים חצה את ה-1.1 מיליארד ש"ח

הרווח התפעולי של שנת 2018 הסתכם לסך של כ-235.7 מיליון ש"ח וכלל הכנסות מהשבחת נכס נדל"ן בהרצליה פיתוח לעומת סך של 145.4 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד.

דור אלון חילקה במהלך 2018 דיבידנד בסך 60 מיליון ש"ח ובמרץ 2019, חילקה דיבידנד נוסף בסך של 60 מיליון ש"ח

עמית זאב, ימונה למנכ"ל דור אלון, לאחר שהמנכ"ל, עודד בלום, הודיע על כוונתו לפרוש לאחר 20 שנות פעילות בחברה

חברת האנרגיה דור אלון שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, מדווחת על רווחי שיא ב-2018, שנה שנייה ברציפות, עם זינוק של כ- 33% ברווח הנקי המיוחס לבעלים, לכדי 137.4 מיליון ש"ח לעומת כ-103.5 מיליון ש"ח אשתקד. במהלך 2018 , מחזור המכירות של מוצרי המזון וצריכה אחרים, בכלל הרשת לרבות זכיינים, חצה את רף ה-1.1 מיליארד ש"ח


הרווח הגולמי של דור אלון בשנת 2018, עמד על כ- 876 מיליון ש"ח - גידול של כ-2% לעומת כ-862 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נבע בעיקר מצמיחה ברווח הגולמי של החנויות העצמאיות, כנגזרת מגידול במחזור המכירות. גידול זה מהווה הישג משמעותי, מאחר והוא הושג על אף השפעת ההפחתה במרווח השיווק של בנזין 95 בתקופה הנוכחית ועל אף העובדה שבתקופה המקבילה נהנתה החברה מרווחי מלאי של כ-6.4 מיליון ש"ח.


הרווח התפעולי של דור אלון בשנת 2018 הסתכם לסך של כ-235.7 מיליון ש"ח, גידול של כ-62% לעומת הרווח התפעולי אשתקד. מעיון בדוחות עולה, כי הרווח התפעולי בנטרול ההכנסות מעליית ערך נדל"ן להשקעה והכנסות/הוצאות אחרות, הסתכם לסך של כ-151 מיליון לעומת כ-136 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי הגידול ברווח התפעולי הושג על אף השפעת עליית שכר מינימום בין התקופות וכאמור, על אף ההפחתה במרווח השיווק של בנזין 95 במהלך 2018.

ההון העצמי של דור אלון ליום 31.12.18 עמד על 923 מיליון ש"ח, גידול של כ- 120 מיליון ש"ח לעומת הון עצמי של 803 מיליון ש"ח, ליום 31.12.17 .

בתחום מתחמי התדלוק והמסחר הסתכם סך ה-EBITDA לכ-204 מיליון ש"ח לעומת כ-198 מיליון ש"ח בשנת 2017 . גידול זה הושג בעיקר בזכות גידול במכירות וברווחיות של חנויות הנוחות "אלונית". במהלך השנה השיקה דור אלון 3 מתחמי תדלוק חדשים; בקרית אתא (בצמוד לחנות איקאה בקריות), בכניסה לעיר מעלות שבצפון והשלישי בקרני שומרון. בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את הפרישה הארצית של רשת מתחמי התדלוק והמסחר שלה וכבר במהלך השנתיים הקרובות לפתוח עוד כ-5 מתחמי תדלוק נוספים, וזאת תוך בחינת מגמות השוק לאור שינויים שעוברת תעשיית הרכב בעולם. החברה פועלת לחיזוק והרחבת מגוון השירותים והמוצרים המוצעים ללקוחות מתחמי התדלוק והמסחר, (הוספת פירות וירקות, מוצרי מכולת ועוד).
בתחום פעילות השיווק הישיר, צמח ה-EBITDA לכ-46 מיליון ש"ח, גידול של כ-5% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. החברה ממשיכה להגדיל את מצבת הלקוחות הפרטיים והמסחריים הקטנים שלה בתחום הגפ"מ ובמקביל מרחיבה את פעילותה בתחום שיווק גז טבעי ללקוחות תעשייתיים.


במהלך שנת 2018 השלימה החברה את רכישת אמגזית העוסקת בשיווק מוצרי גז וקמפינג ופועלת לשילוב פעילות אמגזית עם הפעילויות הקיימות הן בתחום הקמעונאי והן בתחום הגפ"מ.

בתחום החנויות העצמאיות הציגה החברה צמיחה של כ-10% במחזור המכירות כולל מכירות זכיינים ושותפויות אשר הגיע בשנת 2018 לכדי 668 מיליון ש"ח וכבר היום עומד על קצב שנתי של למעלה מ-700 מיליון ש"ח. החברה ציינה כי בכוונתה להמשיך ולצמוח בתחום פעילות זו באמצעות פתיחת סניפים נוספים ובאמצעות פיתוח ערוץ שיווק ומכירות מקוון E-COMMERCE.

דור אלון, הנסחרת במדדים ת"א 90 ות"א 125, חילקה במהלך שנת הדוח לבעלי מניותיה דיבידנד בסך 60 מיליון ש"ח וביום 3 במרץ 2019, חילקה החברה דיבידנד נוסף בסך של 60 מיליון ש"ח. דור אלון הינה חברה בת של אלון רבוע כחול ישראל (69.93%) שבבעלותו המלאה של בן משה, הממשיך במימוש החזון האסטרטגי שלו להפיכת דור אלון מחברת דלק לקבוצה מובילה בתחומי האנרגיה (ייצור ושיווק), תשתיות, נדל"ן מניב וקמעונאות, תוך העצמת מקורות הרווח שאינם ממכירת דלקים.

כעולה מהמגמות העסקיות של דור אלון החל משנת 2016, מעידים גם דוחות 2018 על צמיחה של החברה בתחומי שיווק הגז לצרכנים פרטיים ועסקיים, פיתוח עסקי הקמעונאות של דור אלון מחוץ למתחמי תחנות התדלוק והפיכתה של החברה לאחת החברות הקמעונאיות הגדולות בישראל. כמו כן, במהלך תקופה זו נכנסה דור אלון לתחום ייצור החשמל ואספקתו וצפויה להשלים בימים אלה את הקמת תחנת הכוח בקרית גת, כאשר כל הספק התחנה כבר משווק.


תחנת הכוח צפויה להתחיל בהפעלה מסחרית החל מהרבעון הרביעי של 2019. התחנה אמורה לייצר הכנסות בהיקף שנתי של כ-135 עד 150 מיליון ש"ח, ו- EBITDA בהיקף של כ-62 עד 65 מיליון ש"ח . כמו כן החברה ציינה בדוחותיה כי נחתם לאחרונה מסמך הבנות לפיו חברת דוראד תפעל כמספק חשמל אשר ירכוש את ייצור החשמל מתחנת הכוח לתקופה של 5 שנים. מהלך זה יביא לאופטימיזציה של של רווחיות התחנה תוך הפחתת סיכוני הפעלה.

במקביל להרחבת הפעילות העסקית בתחום ייצור החשמל, שתהווה פעילות משמעותיות בדור אלון בשנים הבאות, החברה ממשיכה בפיתוח הנדל"ן שברשותה. לדור אלון נדל"ן מניב ובתהליכי בניה בהיקף של יותר מ-150,000 מ"ר. דור אלון ממשיכה במימוש הפוטנציאל הנדל"ני בצמוד למתחמי התדלוק שהיא מפעילה ברחבי ישראל, כמו גם מחוצה להם. במהלך תקופת הדוח הגדילה דור אלון את חלקה בהון המניות של פרוייקט הנדל"ן אלוני ים שבדרום אזור התעשייה של הרצליה פיתוח, לכ-74%. נכון לתקופת הדוח, לפרוייקט היתר בניה להיקף של למעלה מ 110 אלף מ"ר שטחי משרדים מסחר וחניות, והחברה בוחנת אפשרות לתוספת זכויות משמעותית במקרקעין.


החברה החלה בעבודות דיפון וחפירה שאמורים להסתיים לקראת סוף השנה. מתחם עין שמר הכולל כ-14 אלף שטחי מסחר בו החברה שותפה 50% הגיע במהלך השנה לקצב הנבה מלא ועשוי לייצר NOI של כ- 18 מיליון ש"ח במונחים שנתיים (לפי 100%(. בפרוייקט בכפר סבא הכולל היתר בניה לכ-17 אלף מ"ר לשטחי מסחר משרדים וחניות, מתבצעות עבודות דיפון וחפירה שאמורות להסתיים בקרוב. סך הנדל"ן המניב והמלאי בדוחות דור אלון מסתכמים לכ-600 מיליון ש"ח ועם השלמת הפרויקטים של אלוני ים בהרצליה ובכפר סבא אמור השווי לגדול באופן ניכר.


במקביל לפרסום הדוחות הכספיים דיווחה דור אלון כי מנכ"ל חברת הבת לניהול מתחמים קמעונאיים, עמית זאב, ימונה למנכ"ל דור אלון, לאחר שהמנכ"ל, עודד בלום, הודיע על כוונתו לפרוש לאחר 20 שנות פעילות בחברה.

יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב והמנכ"ל היוצא עודד בלום ציינו, כי הרווח הנקי של כ-137 מיליון ש"ח שהושג בשנת 2018, הינו הרווח הגבוה מאז הקמת החברה והושג על אף הפחתה במרווח הבנזין 95 המפוקח ועלייה בשכר המינימום. דור אלון תמשיך לגוון את תחומי פעילותה, תמהיל הכנסותיה ורווחיה. כל אלו צפויים לתרום משמעותית לצמיחה העתידית של הקבוצה, תוך שמירה על איתנותה הפיננסית והשבחת הערך לבעלי המניות " אמרו יניב ובלום.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il