TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

איילון אחזקות נכנסה למדד SME60 לראשונה מאז הונפקה ב-1987


שלמה גרופמן, יור דירקטוריון איילון אחזקות
חברת "איילון אחזקות" נכנסה לרשימת החברות הכלולות במדד SME60, לראשונה מאז הונפקה בבורסה בשנת 1987. הכניסה למדד הינה המשך ישיר למהלכים שמוביל הדירקטוריון בראשות שלמה גרופמן בשנתיים האחרונות כולל גיוס ההון אותו ביצעה החברה בחודש אפריל 2018

שלמה גרופמן, יו"ר איילון אחזקות: "כניסה למדד צפויה לשפר את הנזילות והסחירות של מניות החברה, וזהו כמובן דבר מבורך"

"איילון אחזקות" ממשיכה לשנות את פניה: לאחר ההנפקה המוצלחת שביצעה באפריל אשתקד, נכנסה החברה לראשונה מאז הונפקה בבורסה בשנת 1987, לרשימת החברות הכלולות במדד SME60.
ההנפקה הייתה נחוצה לחברה כדי שתוכל לפתח את עסקיה הקיימים ובמקביל תוכל להניע תוכניות עסקיות חדשות.


את ההנפקה, כמו את כל השינוי שעוברת החברה הוביל יו"ר הדירקטוריון, שלמה גרופמן, שנהנה מגיבוי דירקטוריון החברה לכל המהלכים, כולל מבעל השליטה לוי רחמני, שאז עוד היה חבר בדירקטוריון. סמוך לאחר מינויו לתפקיד התניע גרופמן מהלך של בניית תוכנית אסטרטגית רב שנתית, במטרה לשפר את רווחיות החברה ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר לבעלי מניותיה ולמשקיעים בשוק ההון, ולשם מימושה הציע לצאת לגיוס כספים באמצעות הנפקה.


את ה-Road Show בפני המוסדיים הובילו שלמה גרופמן, אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח, ושרון רייך, אז סמנכ"ל הכספים והחל משבוע שעבר מנכ"ל "איילון אחזקות".


החברה בדקה במסגרת ה-Roadshow להנפקת מניות ואג"ח של החברה, גם אפשרות וכדאיות של שילוב הצעת מכר של חלק ממניותיו של רחמני, ואולם בסופו של דבר לאחר ששקל את הדברים, החליט בעל השליטה שלא למכור חלק ממניותיו באמצעות הצעת מכר ביחד עם ההנפקה.


ההנפקה הסתיימה בהצלחה, בהנפקת אג"ח גייסה החברה כ- 68 מיליון ₪ בריבית מצויינת של 3.55% שקלי, וזאת לאחר שהביקושים לאג"ח במכרז המוסדי עמדו על כ-128 מיליון שקל - כמעט פי 2.5 מהסכום שלו נענתה החברה. במכרז הציבורי גייסה החברה את כל 20% מהסדרה שהוצעו לציבור בסך כ-13.8 מיליון ₪.


בשבוע שלאחר מכן השלימה החברה גיוס נוסף של כ- 99 מיליון ש"ח בהנפקת מניות, ובסה"כ גייסה 167
מיליון ₪.


למכרזי המניות והאג"ח ניגשו גופים רבים וביניהם החברות הגדולות והמשמעותיות ביותר בשוק ההון, ולמרות שאיילון אחזקות לא הציעה בטחונות להנפקה, עובדה המעידה על האמון הרב שנותנים המוסדיים במובילי ההנפקה, בתוכנית האסטרטגית שלה, ובאופן כללי בכיוון אליו מוביל יו"ר הדירקטוריון את החברה: מחברה שעל אף שמניותיה נסחרו, היו לה מאפיינים של חברה "משפחתית" וסחירותה הייתה דלה, היא הפכה לחברה שמעוררת עניין בשוק ההון ואשר מפתחת ומיישמת תוכניות לשיפור הערך שהיא משיאה למחזיקי ניה"ע שלה. בין המוסדיים שרכשו ממניות החברה: פסגות ניירות ערך, הלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה והפניקס השקעות ופיננסים.


לאחר ההנפקה עלו אחזקות הציבור ובכללו המוסדיים מ-13.7% ל-32.7% ממניות החברה. בשאר המניות, 67.3%, מחזיק בעל השליטה, נשיא החברה ומייסדה, לוי רחמני.

מייד עם גיוס הכסף החלה "איילון אחזקות" במימוש ייעוד כספי ההנפקה וכבר הספיקה לבצע בחודשים האחרונים שתי עסקאות נדל"ן משמעותיות: בחודש ספטמבר 2018 רכשה החברה כ - 80% מהזכויות ב"בית דרום אפריקה" שבמתחם הבורסה ברמת גן תמורת 45.5 מיליון ₪. הבניין כולל 6 קומות עיליות שמושכרות רובן למשרדים, למעט קומת הקרקע המשמשת ברובה למסחר. בנוסף כולל הבניין שלוש קומות תחתונות המשמשות כחניון. בשנים האחרונות מצוי הבניין בתפוסה מלאה (מלבד החלפות לא תדירות של שוכרים) וצפוי להניב לחברה תשואה שנתית של כ-7%.


העסקה השניה הושלמה בחודש דצמבר 2018 ובמסגרתה רכשה החברה, מחברת משכנות מ.א. בע"מ, 85.5% מהזכויות בבית גרניט באזה"ת קרית אריה בפתח תקוה ואת כל הזכויות הבלתי מנוצלות שבמגרש הסמוך, תמורת סכום של 51.5 מיליון ₪. הבניין היה בתפוסה מלאה בשנים האחרונות והוא צפוי להניב לחברה תשואה שנתית של כ-7% החל מהשנה השנייה. החברה כבר החלה לבחון באופן פעיל אפשרויות השבחה של הנכס ובנייה במגרש הסמוך.

שלמה גרופמן, יו"ר איילון אחזקות ציין כי "החברה מברכת על הצטרפותה למדד ומאמינה כי אירוע זה יוביל לשיפור הנזילות והסחירות במניות החברה. אנו עמלים על שינוי פניה של החברה, מברכים על כך שמאמצינו אלו נושאים פרי, ועל כך שהם זוכים לאמון מצד שוק ההון."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il