TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פסגות: תהליך הפחתות הריבית עשוי להיות איטי מאוד‎


אורי גרינפלד. צילום רמי זרנגר
למי שמצפה שתהליך זה יהיה מהיר וכי הריבית תרד תוך זמן קצר לרמה שמקלה על הכיס של כולנו, כדאי אולי לצנן את ההתלהבות
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות:

החלטת בנק ישראל האחרונה להפחית את הריבית סימנה כביכול את תחילתו של שינוי מגמת הריבית בישראל ותחילת תהליך הפחתות. עם זאת, למי שמצפה שתהליך זה יהיה מהיר וכי הריבית תרד תוך זמן קצר לרמה שמקלה על הכיס של כולנו, כדאי אולי לצנן את ההתלהבות. הנתונים האחרונים בישראל ובעולם מראים באופן ברור כי איום האינפלציה עדיין לא הוסר לחלוטין, כך שהבנקים המרכזיים צפויים להמשיך לנקוט במשנה זהירות בחודשים הקרובים.

האינפלציה בארה"ב הפתיעה כלפי מעלה ונתוני שוק העבודה האחרונים הראו שלחצי השכר עוד רחוקים מלהיות ברמה שעומדת בקנה אחד עם יעד אינפלציה של 2% לאורך זמן. לכך ניתן להוסיף את גל ההתייקרויות האחרון פה בישראל בשורה של מוצרים ושירותים – מוצרי מזון, חשמל, דלק ומים ואת הפיחות המחודש בשקל מול הדולר לדאגות האינפלציה של בנק ישראל.

כל אלו הופכים את מדד המחירים לצרכן שיפורסם מחר למעניין במיוחד. אם נסתכל על התחזיות של החזאים המקצועיים החודש הרי שזה נע בין עליה של 0.1% לירידה של 0.2%. אמנם לא מדובר על ספקטרום רחב מאוד אבל מכיוון שהאינפלציה בישראל עומדת על 3.3%, ממש פסע מכניסה ליעד האינפלציה של בנק ישראל, הרי שהשונות בין התחזיות הופכת את המדד לכזה שיכול לייצר אפקט פסיכולוגי משמעותי.

מכיוון שבדצמבר 2022 המדד עלה ב-0.3%, כל תוצאה חיובית במדד דצמבר 2023 תשאיר את האינפלציה מחוץ ליעד של בנק ישראל בעוד שמדד שלילי יגרום לכך שהאינפלציה נכנסה לתוך היעד.

בגלל שבכל מקרה אנו לא מצפים להפחתת ריבית בפגישה הבאה של בנק ישראל, התפתחות האינפלציה בחודשים הקרובים תהיה מהותית כדי לקבוע את האופי של תהליך הפחתות הריבית במהלך השנה הקרובה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il