TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סקירה שבועית של המסחר: 7 – 11 בינואר, 2024


הבורסה לניע
ירידות שערים בשוקי המניות ואיגרות החוב, על רקע הימשכות הלחימה בעזה והתגברות המתיחות בחזית הצפונית. הדולר התחזק בכ-2.4% ביחס לשקל

· המשך גיוסים ערים בשוק איגרות החוב ע"י חברות, על רקע הורדת הריבית במשק, שהסתכמו השבוע בסכום של כ-3 מיליארד שקל.

· המשך גיוסים ערים בשוק איגרות החוב ע"י הממשלה בהשפעת העלייה בצורכי הביטחון.

· הציבור ממשיך לרכוש קרנות מחקות אחר מדד S&P 500.
· הציבור חזר והזרים כספים לקרנות הכספיות, והמשיך להזרים כספים לקרנות האקטיביות המשקיעות באג"ח בתל-אביב.


המסחר בתל אביב בשבוע השני של שנת 2024 התנהל בצל המשך מלחמת "חרבות ברזל" ברצועת עזה והתגברות המתיחות בגבול הצפוני של הארץ.

ביום חמישי (11 בינואר), החל הדיון בעתירה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בעניין המלחמה בבית הדין הבינלאומי לצדק שבהאג.

הדולר התחזק השבוע בכ-2.4% ביחס לשקל, בין היתר בהשפעת החשש מפני המשך הסלמה בצפון.

מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו השבוע בכ-0.8% ובכ-3.3%, בהתאמה, זאת לעומת עלייה של 2% ושל 0.7% במדדי S&P 500 וה-Dow Jones בארה"ב, ושינוי זניח במדד STOXX 50 באירופה (נתוני חו"ל נכונים ליום רביעי).

את ירידות השערים השבוע הובילו מדדי חברות הנדל"ן בראשם מדד ת"א-מניב חו"ל שירד בכ-6.3%. מדד ת"א בנקים-5 ירד השבוע בכ-3.7% - לירידת המדד השבוע תרמה הנחיית שר האוצר לרשות המיסים לגבש חקיקה להעלאת המיסוי על הבנקים.

יוצא דופן השבוע, מדד ת"א-טכנולוגיה שעלה השבוע בכ-1.4%.

ירידות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב.

את ירידות השערים הובילו איגרות החוב הקונצרניות שקליות הכלולות במדד תל בונד-שקלי 5-15 ואיגרות חוב הממשלתיות הצמודות מדד הכלולות במדד תל גוב-צמודות 10+ שירדו השבוע בכ-0.8% כל אחד.

יוצאי דופן השבוע, מדד איגרות החוב הקונצרניות תל בונד-דולר שעלה השבוע בכ-1.8% ומדדי תל בונד-קוקו AA ותל בונד גלובל שעלו בכ-0.7% ובכ-0.4%, בהתאמה.

התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים ומעלה הגיעה לכ-4.5% בסוף השבוע, בדומה לתשואה בסוף השבוע הקודם, זאת לאחר עלייה של כ-0.1% בשבוע הקודם.

בקרנות המחקות (קרנות סל וקרנות פתוחות), התמתנו השבוע הרכישות והסתכמו בכ-550 מיליון שקל, בהמשך לרכישות בסכום של כ-910 מיליון שקל בשבוע הקודם. בראש הקרנות הנרכשות בלטו גם השבוע קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500.

הציבור הזרים השבוע כ-560 מיליון שקל לקרנות הכספיות, זאת לאחר שמשך מהן כ-130 מיליון שקל בשבוע הקודם, והזרים כ-170 מיליון שקל לקרנות האקטיביות המשקיעות באיגרות חוב בתל-אביב, בהמשך לכ-260 מיליון שקל שהזרים בשבוע הקודם. בקרנות האקטיביות המשקיעות במניות בתל-אביב לא נרשמה השבוע פעילות מהותית.

הנפקת מניות
v חברת הבנייה גב-אל פרסמה תשקיף במסגרתו היא מתכננת לבצע הנפקה ראשונית של מניות לציבור (IPO) ולגייס סכום של כ-24 מיליון שקל, לפי שווי חברה לאחר ההנפקה של כ-173 מיליון שקל. ההזמנות למכרז יפתחו ב-25 בינואר ויסגרו ב-29 בינואר.

v חברת הבנייה דמרי גייסה השבוע כ-128 מיליון שקל בהנפקה של מניות וכתבי אופציה לציבור.

v בנוסף, חברת המלונאות והתיירות איסתא גייסה השבוע כ-53 מיליון שקל בהקצאה פרטית של אג"ח להמרה ל"כלל חברה לביטוח". החברה גייסה את הסכום בהרחבת סדרה של אג"ח להמרה, עם מח"מ של 4.1 שנים, תשואה לפידיון 5.0% וללא דירוג. האג"ח הוצע במחיר של כ-0.985 שקל לכל 1 ש"ח ע.נ. אג"ח, נמוך מעט מהערך המתואם שעמד על כ-1.0 שקל לכל 1 ש"ח ע.נ. אג"ח. יחס ההמרה הינו - כל 110 ש"ח ע.נ. אג"ח ניתנות להמרה למניה אחת ששערה במועד הרחבת הסדרה היה 73.52 שקל.

הנפקת איגרות חוב חברות 
השבוע בוצעו תשע הנפקות לציבור ושתי הקצאות פרטיות של איגרות חוב  בתל-אביב ע"י חברות, ביניהן חמש חברות נדל"ן, בסכום של כ-3 מיליארד שקל

הנפקת איגרות חוב ממשלתיות
v משרד האוצר גייס השבוע בהנפקת איגרות חוב בבורסה, סכום של כ-4.3 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, בהמשך לגיוס של כ-3.1 מיליארד שקל בשבוע הקודם. כ-87% מהסכום גויס באג"ח שקלי, וכ-13% מהסכום גויס באג"ח צמוד מדד.

v בנוסף, ביצע האוצר ביצע השבוע מכרז החלף של איגרות חוב ממשלתיות שקליות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל ע.נ בתמורה להנפקת כמות גדולה יותר בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל ע.נ. במסגרת המכרזים, אג"ח שקלי לפידיון במרץ 2024 הוחלף באג"ח שקלי לפידיון במועד רחוק יותר - בעוד 3 ובעוד 8 שנים.

קרנות סל
v השבוע, ב-9 בינואר, נרשמה למסחר קרן סל חדשה של קסם על מדד מניות בינלאומי -

50 S&P 500 TOP. המדד כולל את 50 המניות בעלות שווי שוק החזקות ציבור הגבוה ביותר מבין המניות הכלולות במדד 500S&P .

שונות

v ביטול יחידת המסחר באג"ח COCO

החל ב-7 בינואר 2024, בוטלה יחידת המסחר בהיקף של 50,000 שקל ע.נ. באג"ח מסוג COCO ובמקומה נקבע גודל מזערי של פקודה בכמות של 10,000 ₪ ע.נ. שינוי זה חל גם על COCO הנסחרות במערכת ה-TASE UP.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il