TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אושרה בקשת חברת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעת עתק של כ-25 מיליארד דולר


אינטל
במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות
מערכת טלנירי | 26/12/23, 12:09
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
הודעה משותפת לרשות המסים ומשרדי האוצר והכלכלה:

המנהלים הכלליים של משרד האוצר, הכלכלה והתעשייה ורשות המסים ומנהלת רשות ההשקעות אישרו את בקשת חברת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של 25 מיליארד דולר. במסגרת ההשקעה צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקרית גת בשכר גבוה. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את הפעילות במפעל עד לשנת 2028 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות.
מדובר בהשקעה הגדולה ביותר עד כה של חברה במדינת ישראל, שעל פי הערכת גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה והתעשייה תניב למשק תועלות מאקרו כלכליות משמעותיות. השקעת החברה במיוחד בתקופה זו ולאור התחרות הגלובלית על משיכת השקעות משמעותיות בתחום השבבים היא הבעת אמון משמעותית בכלכלת מדינת ישראל. בנוסף לכך, להשקעה תועלות פיסקאליות ישירות למדינה בהיקפים גבוהים משמעותית מהמענקים שיינתנו.
המנכ"לים ומנהלת רשות ההשקעות אישרו מענק לביצוע ההשקעה מתוקף החוק לעידוד השקעות הון בהיקף של 12.8% מגובה ההשקעה. התחייבויות החברה לעמידה ביעדים מהוות תנאי לצורך קבלת המענק.
אינטל הינה תאגיד רב לאומי אמריקאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ- 150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-12,000 בישראל. אינטל פועלת בישראל החל משנות ה-70 במרכזי פיתוח בחיפה, ירושלים ובפתח תקווה ובמפעל ייצור בקרית גת.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "דווקא עכשיו, דווקא בישראל. בחירתה של חברת אינטל העולמית לאשר את השקעה חסרת תקדים בהיקף של 25 מיליארד דולר ולהקים את המפעל החדש שלה דווקא כאן, בישראל, היא חשובה ומשמעותית. השקעה כזו, בזמן שישראל ניצבת במלחמה מול הרוע המוחלט, מלחמה שבה הטוב מחויב לנצח את הרע, היא השקעה בערכים הנכונים והצודקים שמקדמים את האנושות. בחירתה של חברת אינטל העולמית להשקיע בישראל השקעה חסרת תקדים כמו זו, היא הבעת אמון

במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית. ההשקעה הזו תקדם תעסוקה איכותית בפריון גבוה ביישובי הפריפריה ותשפיע על הצמיחה של הכלכלה הישראלית. אני מודה לאנשי המקצוע באגף התקציבים, לשכת המנכ״ל, אגף הכלכלן הראשי, רשות המסים והלשכה המשפטית שניהלו מול אינטל את התהליך, על עבודה מקצועית ותוצאות חשובות עבור הכלכלה הישראלית ועבור מדינת ישראל. מדינת ישראל תסיים את התקופה הלא פשוטה ותמשיך קדימה עם ראש מורם, הכלכלה הישראלית תמשיך לפרוח ולשגשג".
שר הכלכלה, ניר ברקת: ״ההשקעה הענקית של אינטל בישראל היא הבעת אמון משמעותית מאוד בכלכלה הישראלית ובמדינת ישראל, ובעלת ערך אדיר דווקא בימים אלה. אינטל היא שותפה לדרך ופעילותה בארץ בתחום המו"פ והייצור המתקדם, תומכת במדיניות שאני מוביל במשרד הכלכלה, להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בפרירפיה. פיתוח התעשייה והתעסוקה האיכותית בפריפריה הצפונית והדרומית היא חובתה הכלכלית והחברתית של ממשלה ישראל ובוודאי בשנים הקרובות ושיקום, בתקומה ובצמיחה של התושבים והאזורים שנפגעו במלחמה. אנו פועלים בימים אלה כדי להביא השקעות ענק נוספות שידגישו את עוצמתה של ישראל ויבטיחו את העתיד הכלכלי של ישראל״.
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "ההשקעה האדירה של אינטל בישראל תקדם תעסוקה איכותית בשכר גבוה בדרום הארץ ומהווה הוכחה נוספת לחוסנה של הכלכלה הישראלית. אני מבקש להודות לאנשי אגף התקציבים, הכלכלן הראשי, רשות המסים, החשב הכללי ומשרד הכלכלה על העבודה המאומצת תוך מקסום הערך לציבור בישראל".
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "גאווה ישראלית! דווקא עכשיו ודווקא היום, אנו מודיעים על סבב השקעה נוסף של חברת אינטל במשק הישראלי. אינטל הינה שותפה ארוכת שנים להשקעות במשק הישראלי, דבר שהוא ראוי לכל ציון והערכה ולשמחתי, יש עוד חברות רבות שעושות זאת ואחרות ששוקלות בימים אלו השקעות בסדרי גודל משמעותיים. שלושת החודשים האחרונים שבים ומוכיחים כי את הרוח הישראלית לא ניתן לקחת איתנו והיא מתבטאת ביזמות ובחדשנות טכנולוגית וכלכלית".
מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס: "תוכנית ההשקעות שאישרנו תבטיח שפעילות הייצור לצד מרכז הפיתוח של החברה ישמרו בישראל. זו הדרך לחזק את התעשייה הישראלית דווקא בימים של טלטלה במדינה ובכלכלה. השקעתה חסרת התקדים של אינטל בהקמת מפעלה בקריית גת, כ-20 ק"מ בלבד מרצועת עזה, מצביעה על האמון במשק הישראלי, בחוסנם וביתרונם של העובדים המקומיים. תוכנית ההשקעות של אינטל כוללת אימוץ של הטכנולוגיות המתקדמות היותר בעולם, והמפעל יהווה את חוד החנית של פעילותה הבינלאומית של החברה".
הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס: "ההשקעה חסרת התקדים של חברת אינטל במדינת ישראל היא הבעת אמון חשובה בכלכלה הישראלית, במיוחד בעת זו. גם במלחמה חשוב לשמור על משק יציב וכלכלה איתנה. ההשקעה תניב למדינת ישראל בכלל ולאזור הדרום בפרט תועלות כלכליות משמעותיות. אני מודה לכל גורמי המקצוע שליוו את התהליך ובפרט לצוות המקצועי באגף התקציבים על תהליך מקצועי ומעמיק בחודשים האחרונים לצורך אישור ההשקעה".
מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ: "מדובר בהסכם חשוב מאוד לכלכלת ישראל, במיוחד בעת הזאת, ההולם את הייחודיות של אינטל בנוף העסקי בישראל, הן מבחינת סדר הגודל של פעילותה, הן מבחינת החדשנות הטכנולוגית והתרבות ארגונית, והן מבחינת התועלות שמצמיחה פעילותה למדינה מבחינת גביית מסים, צמיחה כלכלית, ויצירת מקומות עבודה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il