TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

SPIKES קרן מימון חברות ההייטק שלCapital IBI מקבוצת IBI בית השקעות מתרחבת לארה"ב


טל דורי, מנכ"לCapital IBI, צילום: אילן בשור
הפעילות החדשה תאפשר הרחבה של פורטפוליו החברות של SPIKES ופיזור רחב יותר עבור המשקיעים בקרן
מערכת טלנירי | 12/9/23, 18:03
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
SPIKES קרן מימון חברות ההייטק שלCapital IBI מקבוצת IBI בית השקעות מרחיבה את פעילותה לארה"ב. החברה תרכוש הלוואות שיועמדו לחברות הייטק אמריקאיות על בסיס עקרונות מודל SPIKES הפועל מזה כשלוש שנים בארץ. בכוונת IBI בית השקעות להשקיע בחברות טכנולוגיה באמצעות הקרן כ- 200 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.
הפעילות החדשה תאפשר הרחבה של פורטפוליו החברות של SPIKES ויאפשר פיזור רחב יותר עבור המשקיעים בקרן.
מודל מימון RBF (REVENUE BASED FINANCING) הנו מודל באמצעותו החברות מקבלת את המימון הנחוץ להתרחבות ולצמיחת החברה, וההחזרים מתבצעים בהסתמך על הכנסות החברה בפועל. מודל החיתום בוחן את יכולת החברה להחזיר את ההלוואה על בסיס נתונים פיננסיים ובכלל זה את הסקטור והמתחרים, מודל הרווח והתזרים הצפוי של החברה. מימון על פי מודל RBF מותאם לחברות סטרטאפ מאחר והוא אינו מדלל את החברות ומאפשר מתווה החזרים גמיש ביחס להכנסות החברה. מודל Spikes מתאים בעיקר לסטרטאפים עם הכנסות שנתיות של בין עם הכנסות שנתיות של בין 2 מיליון דולר ל- 40 מיליון דולר, ושנמצאים בשלב צמיחת המכירות (לפחות 20% צמיחה שנתית) ויכול להיות השקעה יחידה בחברה או יחד עם סיבוב אקוויטי שהחברה מגייסת.
הידע, הניסיון והמומחיות למודל מגיעה מבי.ג'יי לקלנד, מומחה עולמי בתחום מימון ה־RBF, המשמש כיועץ לקרן, שכיהן כמנכ"ל Lighter Capital אחת מהשחקניות הגדולות בארה"ב שמאחוריה מעל 650 עסקאות הפועלות לפי מודל זה בשווי מאות מיליוני דולרים. מנכ"ל החברה וממייסדי הקרן הוא גדעון ציגלמן, ששימש כמנכ"ל ויזם של מספר חברות לרבות בקרן השקעות ובקרן הון סיכון.
משקיעי SPIKES נהנים מחשיפה לפורטפוליו מגוון ומבוזר המכיל חברות מתעשיות שונות, שווקי מטרה גאוגרפיים שונים ואופי לקוחות שונה. SPIKES מממנת חברות SAS בעלות הנהלה ישראלית שחלקן רשומות בחו"ל, המשרתות לקוחות קצה ותאגידים גדולים בארה"ב, אסיה ואירופה, שמגיעים מתעשיות מגוונות ויציבות, בפיזור רחב על פני 15 סוגי תעשיות. למשקיעים, ההשקעה בספייקס הינה השקעה במניות בכורה, הנושאת תקבול קבוע, שבמהותו מדמה ריבית של אג"ח, ללא דמי ניהול.
גדעון ציגלמן, מנכ"ל SPIKES: "בנקים כבר כמעט ולא מלווים לחברות ללא ערבים, בעוד שקרנות VC מחפשות בעיקר את הכוכב הבא, חברות שהיו רגילות לגייס חוב או הון בתנאים נוחים מחפשות היום אלטרנטיבות. לפיכך, אנחנו צופים המשך גידול בכמות, באיכות ובגודל העסקאות החדשות ברבעונים הבאים. אנו צופים שעולם ה-VENTRE LOANS ימשיך לגדול ויהפוך לאלטרנטיבה מקובלת להשקעות בעולמות ההייטק. השקעה באמצעות SPIKES הנה הזדמנות למשקיעים כשירים להיחשף לסקטור הטכנולוגי, תוך שהם נהנים מפיזור רחב על פני תעשיות מגוונות, יחס סיכון-סיכוי בריא ותשואה עודפת ביחס לריבית הקיימת היום."
SPIKES פועלת כשותפות בין IBI קפיטל ובין יזמים ומנהלים עם ניסיון רב בתחום. IBI CAPITAL הנה חברת ניהול התגמולים ההוניים והשירותים הפיננסיים המובילה והגדולה בישראל, המשרתת למעלה מ- 2,500 חברות פרטיות, ציבוריות ובינלאומיות ולמעלה מ- 160,000 מקבלי הטבה. החברה מלווה את הדרג הניהולי הבכיר של אלפי חברות ותאגידים, מקומיים ורב-לאומיים, בעיקר ממגזרי הטכנולוגיה וההיי-טק, במתן שירותי נאמנויות, עסקאות מיזוגים ורכישות, הערכות שווי ועוד, לצד ניהול תכניות הטבה ותיקי אופציות בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il