TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

צועדים לעבר המשך התאוששות כלכלית: תחזית השקעות לחודשים הבאים של 2021


קרדיט סוויס
מדד התוצר העולמי (GDP) צפוי לצמוח ב-6.1% בשנת 2021 ו-4.6% בשנת 2022 על רקע חזרה לפעילות של מגוון ענפים ושירותים לאחר תקופה ארוכה, עונת דוחות רבעוניים חזקה, התאוששות הרווחים ומצב מקרו כלכלי יציב ישפיעו על המשך עליית התשואות במניות במדינות המפותחות בחודשים הקרובים
תוכנית "חמש השנים" האחרונה שפורסמה בסין, שנועדה להפחית את התלות בגורמים חיצוניים באמצעות התמקדות ביעילות עצמית בכלכלה המקומית הפנימית צפויה להסלים את המתח בין ארצות הברית לסין- דו"ח מחקר מאת קרדיט סוויס

לצד העלייה בטמפרטורות בחצי הכדור הצפוני בשבועות האחרונים, גם התנודתיות בשוק המניות עלתה מעט, ולו רק באופן זמני. למרות שמדדי המניות העיקריים נותרו בשיאם על רקע המשך ההתאוששות הכלכלית והרווחים החזקים, אנו עדים גם לשיאים קצרים של תנודתיות בשוק, כצפוי על פי תחזיות המומחים.
התפשטות זן הדלתא ברחבי העולם מהווה דאגה עבור המשקיעים בהתחשב בהשפעתה הפוטנציאלית על הפעילות הכלכלית, במיוחד באזור מזרח אסיה. הרשויות בסין החמירו את ההגבלות ואת התמודדותן אל מול תעשיות מפתח –מה שהוביל לירידות חדות בשווקים המקומיים ויצר הדהוד בעולם כולו.
עם זאת, אנו מצפים להמשך ההתאוששות הכלכלית, בעיקר בשווקי מדינות המערב, אשר קצב ההתחסנות והלמידה ממחקרי החיסון ממשיכים להתקדם בהן. הצמיחה החיובית והרווחים החזקים ברבעונים הבאים צפויים לייצב את המניות ולבססן. על אף התחזית האופטימית, אנו ממליצים לשמור על מידה של זהירות ולפעול באסטרטגיה מחושבת ומאוזנת להארכת הסיכונים בתיק ההשקעות.

חזרה של מגוון שירותים וענפים לפעילות מאיצה את הצמיחה הכלכלית העולמית למרות התפשטות זן הדלתא ברחבי העולם
וריאנט הדלתא הביא לעלייה ניכרת בנתוני ההדבקה ברחבי העולם. ההשפעה על הכלכלה הגלובלית בשל כך צפויה להיות מוגבלת אך הסיכון המשמעותי נמצא בהתפרצות המחודשת במזרח אסיה.
הצמיחה הגלובלית ממשיכה להתייצב לאחר שסקטור השירותים לציבור במגוון ענפים חזר בהדרגה לפעילות במדינות המפותחות. גם הביקוש העולמי גדל ונרשמה עלייה בצריכה מוקדם יותר השנה על רקע הכרזת המדיניות הפיסקלית של ארה"ב. השיפור בשוק העבודה צפוי לתמוך בהכנסה המשפחתית הממוצעת והשקעות עסקיות צפויות גם הן להמשיך להתפתח במרבית הכלכלות המתקדמות.
באשר למדד התוצר העולמי (GDP) אנו מצפים לצמיחה של 6.1% בשנה הנוכחית וצמיחה של 4.6% בשנת 2022. הייצור העולמי עבר לאחרונה תיקון קל לאחר שזעזועים בשרשרת האספקה גרמו להפתעות בתעשייה במהלך השנה. כלכלות אסיה והודו בפרט, הובילו להשפעה שלילית בתעשיית הייצור עקב הפסקת עבודות המפעלים בשל נתוני התחלואה הגבוהים. גם תעשיית הרכב נתקלה בלא מעט קשיים בתחום השילוח והאספקה והייתה לנקודת חולשה כלכלית. תעשיית ייצור הרכב העולמית ירדה בכ-13% מתחילת השנה, אך עם התאוששות הענפים השונים אנו מצפים לראות מגמה זו משתנה בקרוב.
למרות התפשטות זן הדלתא והתפרצות מחודשת במגוון מוקדים ברחבי העולם, ניתן לראות על פי נתונים מבריטניה ומדינות נוספות באירופה כי מספר החולים קשים ובהתאם לכך מספר האשפוזים והמתים נמוך משמעותית מאשר בגלים הקודמים. זאת, כתוצאה מנתוני התחסנות גבוהים, בעיקר בקרב אוכלוסיית המבוגרים בסיכון. בארה"ב לעומת מדינות אירופה קיימים פערים משמעותיים באחוז המתחסנים במדינות השונות וביניהן מדינות הדרום, אשר שם גם בגלים האחרונים לא נרשמה ירידה משמעותית באחוז המקרים הקשים. על אף כל אלו, נרשם רצון נמוך בקרב המדינות להטלה מחודשת של ההגבלות ומדד התנועה והצריכה נשאר יציב.
הסיכון הגדול יותר להשפעה על הכלכלה קיים דווקא בדרום מזרח אסיה. לאורך השנה מרבית המדינות באזור התמודדו עם המגפה בהצלחה באמצעות מגבלות וחוקים אזרחיים ולכן קצב ההתחסנות במדינות אלו היה איטי יותר. וריאנט הדלתא גרם לעלייה ניכרת במספר החולים ובמקביל ליישום מחודש של הגבלות משמעותיות. מדינות אלו הינן מדינות מפתח בשרשרת האספקה והייצור העולמית ולכן הגבלות משמעותית על הסקטור התעשייתי עלולות להחמיר את המחסור בשרשרת האספקה העולמית.
אי ודאות באשר לנושא האינפלציה בעולם
האינפלציה במדד המחירים לצרכן בארה"ב פחתה ביולי האחרון לאחר שלושה חודשים של עליות חדות, אך גורמים הקשורים לנושא שרשרת האספקה ופתיחה מהירה מחדש של עסקים ממשיכים להניע מדדי אינפלציה גבוהים. אמנם מדד האינפלציה ירד מ4.3% לאחר שעמד על 4.5% אך עדיין מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2008.
ההאטה במדד נבעה בעיקר מהתייצבות של מחירים וסחורה בשוק, בפרט בשווקי מפתח כמו שוק הרכב. עם זאת, עלייה במחירים של שירותים כמו הסעדה ומלונאות שנפתחים במהירות בימים אלו ממשיכה להיות חדה. קיימת אי ודאות בקרב מומחים בנושא מדד האינפלציה בטווח האמצע (מדיום) והאצה רחבה של המדד נשארת גורם מפתח בהארכת הסיכונים בשוק.
איך לכלוא את הדרקון הגדול?
התערבות בשווקים מקומיים וגישה אסרטיבית יותר בשוק הבינלאומי הם שני צדדים של אותו המטבע המייצגים את הנחישות והרצון של סין להחזיר לעצמה את השליטה בשוק. למרות שעדיין קיימות הזדמנויות השקעה, מדיניות חדשה וזעזועים צפויים בשוק עלולים בהחלט להפוך לסיכון בהשקעה בסין לאורך שנים רבות.
בין השנים 2000 ל-2020 שחררה סין מהכלוב את מה שמכונה "הדרקון הגדול" - מעורבות גלובלית, השקעות זרות ויזמות מקומית העניקו תחושת ביטחון והפכו למקור המזון העיקרי של אותו "דרקון" שמנהיגי "סין החדשה" קיוו שיוביל וימצב את סין במילניום החדש. שני עשורים של התרחבות מהירה, רווחי הון משמעותיים והשפעה חסרת תקדים של משקיעים זרים על הכלכלה המקומית יצרו לא מעט השלכות פוליטיות, כלכליות וחברתיות אשר מטרידות את הרשויות.
יחסי ארה"ב-סין: בדרכם שלהם
כשם שגברה אי הנוחות מההשלכות הפוליטיות והחברתיות שנגרמו על ידי צמיחה מקומית מהירה, כך התעורר אי שקט בקרב שמרנים מקומיים שהגדירו את המציאות החדשה כתלות של סין בהון, שווקים וטכנולוגיה זרות, ובפרט ארה"ב. לכן, התערבות בשווקים המקומיים וגישה אסרטיבית יותר כלפי השוק הבינלאומי הם שני צדדים של אותו המטבע - ביטוי של רצון המפלגה השמרנית להשיב לעצמה שליטה. גישה זו באה לידי ביטוי בתוכנית "חמש השנים" האחרונה שפורסמה בסין, שנועדה להפחית את התלות בגורמים חיצוניים באמצעות התמקדות ביעילות עצמית בכלכלה המקומית הפנימית.
אז מה צופה עתיד יחסי ארה"ב-סין? עם הזמן, סביר שהצמדות כמו גיוס הון יפחתו והמדינות יפעלו באופן עצמאי יותר. גם בחזיתות המוכרות (ביטחון אזורי, זכויות אדם, טכנולוגיה וגיוס הון) וגם בחזיתות המוכרות פחות, אפשר לצפות מתח בין ארה"ב לסין שילך ויסלים. משמע קיימת סבירות גדולה יותר להסלמה של היחסים מאשר שינוי אופטימי.
קריאת השכמה
עבור המשקיעים, המדיניות החדשה שמשפיעה על המניות וגיוסי ההון מבהירה כי האינטרסים של המפלגה חשובים יותר מאלו של השוק. לשינוי הזה במדיניות השלכות עמוקות. אם התערבות מדינית (בלתי צפויה) הופכת את השווקים של סין ל"בלתי ניתנים להשקעה", המשקיעים יברחו. מאז תחילת יולי, נרשמה מכירה של כ-1 טריליון דולר בנכסי הסיכון בסין.
זה לא אומר שההזדמנויות בשוק כבר לא קיימות. אם מגזר מסויים יקדם את האינטרס הלאומי והיעדים החברתיים, יש סיכוי טוב שהוא יציג תוצאות טובות ברבעונים הקרובים ובשנים הבאות. למשל נושא ההשקעות בר קיימא בסין – שחווה עלייה של למעלה מ-60% מאז השקתו בנובמבר 2020 - הוא דוגמה טובה לכך. עם זאת, התערבות מדיניות וזעזועים בשוק שעתידים לבוא - עלולים להוות סיכון מתמשך להשקעה בסין לאורך שנים רבות.
התאוששות הרווחים ודוחות רבעוניים חזקים תומכים בעליית המניות
הצמיחה הרחבה של המניות ממשיכה ואף הגיעה לשיאים במספר אזורים באירופה וארה"ב. עונת דוחות רבעוניים חזקה, התאוששות הרווחים ושיפור במצב הכלכלה תומכים בצמיחה זו. המניות במדינות המפותחות הציגו נתונים טובים משמעותית מאלו של השווקים המתעוררים שהושפעו מההנחיות הרגולטריות בסין והירידה במניות של מגזרים רבים במדינה.
בחלק רחב מן המגזרים הנתונים הפיננסים היו לנקודת אור בחודש האחרון ונתמכו על ידי דוחות חזקים ועלייה בתשואות. תחום האנרגיה חווה קשיים בשל הירידה במחירי הנפט. לאחר שתשואות שנשארו יחסית יציבות בארה"ב הגיעו לשפל שלא נראה מאז פברואר, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה, וזאת על רקע שיפור בנתוני שוק העבודה בארה"ב. לצד מצב מקרו-כלכלי יציב אנו מצפים שהתשואות ימשיכו לעלות בחודשים הקרובים ולחזק את התחום הפיננסי.

אודות קרדיט סוויס:
קרדיט סוויס פועל ב-50 מדינות ונמנה בין הבנקים המובילים בעולם בבנקאות פרטית ובבנקאות השקעות. המומחיות הוותיקה והמעמיקה שלו, מאפשרת לקרדיט סוויס להמשיך לצמוח ולהשקיע בישראל, שמהווה שוק אסטרטגי חשוב עבור הבנק. קרדיט סוויס ישראל משרת לקוחות בישראל מאז 2007, ומציע להם מומחיות מקומית ובינלאומית בבנקאות פרטית, בנקאות השקעות וניהול נכסים - תחת קורת גג אחת.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il