TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

צבי גולדפינגר: מדוע ההשקעה בנדל"ן בחו"ל ב-2023 יכולה להיות משתלמת מתמיד?


קרדיט צילום - Canva
בועת הנדל"ן הישראלית מקשה על השקעה בנדל"ן מקומי. מנגד, העולם הגדול מציע שפע, מגוון וכמובן הון עצמי נמוך יותר. היזם ויועץ הנדל"ן צבי גולדפינגר: "השקעה נבונה שמבוצעת לאחר מחקר שוק והכרת הגורמים, היא המפתח להצלחה"
מדוע להשקיע מעבר לים ולא בארץ? לאחרונה, התנפחות הבועה הנדל"נית בישראל, שממשיכה להזניק את מחירי הדירות בישראל עוד ועוד למעלה, יחד עם עליית הריבית התלולה, יצרו מצב המקשה מאוד על כלל הציבור להשקיע בנדל"ן במדינת ישראל. לכן, האופציה למי שרוצה להשקיע בנדל"ן ולהשיג תשואה טובה על ההשקעה שלו, היא לעשות זאת על נדל"ן שנמצא בחוץ לארץ. שם הוא יגלה שהמצב בארץ אינו מייצג את שאר העולם, ויש מקומות שבהם ההשקעה בנדל"ן היא משתלמת מתמיד.

עם זאת, חשוב לדעת בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, שחוקי המשחק בכל מדינה שונים, ושיש תהליכים וגורמים, כמו גם סיכונים, השונים מאופן ההשקעה בארץ. ושיש צורך להכירם, או לחילופין, להיעזר במי שמכיר אותם. צבי גולדפינגר, יזם נדל"ן ויועץ משכנתאות וייעוץ פיננסי בעל ניסיון עשיר, יסביר לנו מהם היתרונות וגם הסיכונים בהשקעה בחו"ל בתחום הנדל"ן.

אז מה היתרונות בהשקעה בנדל"ן בחו"ל?

צבי גולדפינגר מפרט את היתרונות של השקעה בנדל"ן בחו"ל: "היתרון הגדול ביותר לעומת ישראל, הוא הגמישות והשפע שיש לעולם הגדול להציע, לעומת מדינה קטנה כמו ישראל" אומר גולדפינגר. "השקעה בנדל"ן בחו"ל לרוב זולה יותר מהשקעה בנכס בעל מאפיינים דומים בישראל, שבגלל הביקוש והמחסור בהיצע נוטה להיות מאוד יקרה. בנוסף, בהשקעה מעבר לים ניתן להשיג תשואה גבוהה יותר מזאת המתקבלת בישראל, בסביבות 5 עד 15 אחוזים".

עוד יתרון בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, על פי גולדפינגר, הוא בהון האישי המועט יחסית שהשקעה כזאת מצריכה. "לרוב דרוש לא יותר מ-15% הון עצמי, על מנת להתחיל להשקיע בנכס מניב בחו"ל. זאת לעומת 25% ואף יותר בהשקעה בנדל"ן בארץ".

האם יש חסרונות וסיכונים בהשקעה בנדל"ן בחו"ל?

"הסיכון העיקרי הוא בחוסר היכרות עם השוק המקומי שבו אנו רוצים להשקיע והחוקים המקומיים בו. לכל מדינה יש חוקים שונים שמצריכים היכרות עמם, וגם היכרות עם השוק המקומי ומנהגיו. לכן, אם אינכם מעורים בדברים אלו, מומלץ להיעזר באדם או גוף המבין בזאת על מנת שהשקעתכם לא תרד לטמיון", מבהיר צבי גולדפינגר.

גולדפינגר מביא דוגמה למצב כזה: "בארצות הברית, במקומות רבים יש חוק המחייב רמת טיפוח של החצר הקדמית של הנכס. אי טיפול בכך גורר קנסות שעלולים להצטבר לסכום גבוה מאוד. מי שלא יודע זאת בעת רכישת הנכס ולא דואג לכך, עלול למצוא עצמו במצב לא נעים מול הרשויות המקומיות, להן הוא עלול להיות חייב לשלם סכום כסף גבוה".

צבי גולפינגר מוסיף כי תחום נוסף שעלול להוות סיכון, הוא ההפרשים בשער המטבע: "ההפרשים בשער המטבע עלולים להוות סיכון במקרה של תנודתיות מול השקל, מה שעלול להוריד את ערך הנכס בגלל ירידת ערכו מול השקל".

עם זאת, גולדפינגר מסביר שהסיכונים הללו, למרות קיומם, יחסית נמוכים, אם מבצעים את ההשקעה בנדל"ן בחו"ל בתבונה ובעזרת מי שמבין בכך - ובאופן הזה מפחיתים את הסיכונים: "בדרך זו, ההשקעה בנדל"ן בחו"ל היא השקעה בעלת מאפייני סיכון נמוכים ובעלת תשואה יציבה, בטח לעומת השקעה בשוק ההון לדוגמה".

לסיכום, ההשקעה בנדל"ן בחו"ל, טומנת בחובה אפשרויות רבות לעשיית רווחים ותשואה גבוהה, לעומת השקעה דומה בישראל, או השקעה מתחרה בשוק ההון. עם זאת, ההשקעה בנדל"ן בחו"ל, דורשת לעמוד באתגרים שעלולים להוות סיכונים, אם היא נעשית בקלות ראש ולא לאחר מחקר מקיף והתייעצות ועזרה ממקומות המנוסים ומתמחים בהשקעה זו. "השקעה נבונה לאחר מחקר שוק, שיקול דעת והכרת כל הגורמים, הם המפתח להצלחה", אומר צבי גולדפינגר.

צבי גולדפינגר הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת הנדל"ן "גולדפינגר נדל"ן"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il