TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

אנלייט חתמה הסכם לרכישת פרויקט אנרגית רוח בגיאורגיה בהספק פוטנציאלי של כ- 100 מגה-וואט המצוי בשלבי פיתוח


אנלייט
החברה מעריכה כי הפרויקט יניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ- 19 מיליון דולר לשנה

בהמשך לדיווחים אחרונים של החברה בדצמבר האחרון, מעדכנת אנלייט היום על השלמת מו"מ וחתימת ההסכם לרכישת הזכויות בפרויקט לייצור חשמל מאנרגית רוח בגיאורגיה, המצוי בתהליכי פיתוח, בהספק של כ- 100 מגה-וואט.


על פי ההסכם, תרכוש החברה בהדרגה את מלוא המניות בחברה המאוגדת בגיאורגיה ומחזיקה כיום בזכויות בפרויקט במספר אבני דרך ובכפוף להתמלאות מספר תנאים מתלים.


הפרויקט מצוי בשלבי פיתוח ונכון למועד זה הבטיח חלק מהזכויות בקרקעות הרלוונטיות ונמצא בהליכי קבלת אישורים סביבתיים. הפרויקט ממוקם באזור הנהנה מתנאי רוח טובים, על סמך מדידות שבוצעו במשך מספר שנים. כמו כן, קיים פוטנציאל עתידי להרחבת הפרויקט בכ-200 מגה ואט, בכפוף להגדלת מכסת אנרגיית הרוח בגיאורגיה והתקיימות תנאים נוספים. יזמי הפרויקט הינם חברת הנדסה בעלת ניסיון רב בפיתוח פרויקטי אנרגיית רוח במרכז-מזרח אירופה וחברת ייזום גיאורגית מקומית.


חברת הפרויקט חתמה על הסכם עקרונות עם ממשלת גיאורגיה ומנהלת מו"מ לחתימה על הסכם מסגרת מפורט, שצפוי לכלול בין השאר את ההסכם לרכישת החשמל (PPA) ולהבטיח את זכאותו של הפרויקט לחיבור לרשת החשמל הארצית.


ה- PPA ייחתם מול חברת ניהול המערכת הממשלתית, בתעריף הזנה לרשת (Feed in Tariff) צפוי של 65 דולר אמריקאי למגה וואט-שעה למשך תשעה חודשים מדי שנה, לתקופה של 10 שנים. בשלושת החודשים הנותרים מדי שנה בתקופת ה PPA המכירה תתבצע בתנאי שוק. לאחר תקופת ה PPA מכירת החשמל תתבצע בתנאי שוק.


החברה מעריכה כי בכפוף להשגת כל האישורים, הסכמי ההקמה, התפעול והמימון עבור הפרויקט, ניתן יהיה להשלים את פעילות הפיתוח והרישוי ולהתחיל בהקמת הפרויקט בתוך כ- 18-24 חודשים. עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת בסך של כ-135-155 מיליון דולר, לרבות עלויות הקמת הפרויקט, עלויות מימון ורכישת הזכויות בחברת הפרויקט. החברה מעריכה כי הפרויקט יניב הכנסות ברוטו ממכירת חשמל בהיקף של כ- 18-21 מיליון דולר לשנה בתקופת ה- PPA, וכ- 25-30 מיליון דולר בממוצע לשנה בתקופה שלאחר מכן. על פי הערכות החברה, שיעור ה- EBITDA הצפוי מהפרויקט יהיה כ-80%.


רכישת המניות בחברת הפרויקט והתשלום בגינן יבוצעו בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בין הצדדים, כאשר השלמת אבן הדרך הראשונה במתווה עסקת הרכישה מותנית במספר תנאים מתלים מקדמיים, ובראשם חתימה על הסכם המסגרת וה- PPA עם ממשלת גיאורגיה. כמו כן, הצדדים יחתמו על הסכם בעלי מניות ועל הסכם שירותים הנדסיים וניהול הקמה לפרויקט שיסופקו על ידי המוכרים.


הפרויקט נכלל במכסה הנוכחית שמקדמת ממשלת גיאורגיה לאנרגיית רוח, בהיקף ראשוני של כ-250 מגה וואט. שוק החשמל בגיאורגיה התבסס ברובו עד כה על ייצור ממתקנים הידרו-אלקטריים. בעקבות הצטרפותה של גיאורגיה לאמנת האנרגיה של האיחוד האירופי (European Energy Treaty), התחייבה המדינה לתמוך בפיתוח נוסף של אנרגיות מתחדשות, ואימצה לאחרונה תכנית לתמיכה באנרגיות מתחדשות (NREAP - National Renewable Energy Action Plan-) וחקיקה חדשה בתחום, הקובעים יעדי אנרגיות מתחדשות של 35% מכלל צריכת האנרגיה עד לשנת 2030.

מובהר כי אין כל וודאות בדבר השלמת פיתוח הפרויקט, אשר כפוף למשתנים שונים, ובין היתר, קבלת מלוא האישורים וההיתרים הנדרשים להקמתו לרבות, חתימה על הסכם המסגרת כמפורט לעיל.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-97% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים ובהקמה בהספק ייצור של מעל 750 מגה-וואט, כ-550 מגה-וואט נוספים המצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה ומעל 1,500 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח ראשוניים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il