TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

סולגרין: ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 עלו לכ-10 מיליון שקל; הרווח הנקי ברבעון עלה לכ-1 מיליון שקל


תום שפרן -מנכל סולגרין
בשבוע שעבר זכתה החברה במכרז הרביעי של רשות החשמל להקמת מתקנים סולאריים בהספק מותקן של 19 מגה-ואט; הזכייה מגדילה בכ-40% את פורטפוליו הנכסים הסולאריים של סולגרין לכ-67 מגה ואט

גל בוגין יו"ר סולגרין: "אנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתנופת פעילות גדולה. הגדלנו השנה משמעותית את פורטפוליו הנכסים שלנו בתחום הסולארי בישראל על ידי כך שהוספנו כ 400 מגה ואט בקירוב של פרויקטים בשלבי יזמות שונים ומתוכם כבר זכינו ברישיונות ל-45 מגה ואט (DC) במכרזים השלישי והרביעי של רשות החשמל, ובכוונתנו לגשת למכרזים נוספים. עשינו השנה שורה של צעדים לביסוס יכולתה של סולגרין לצמוח באופן מואץ, הן בדרך של יזמות והן בדרך של ניהול מו"מ לרכישת נכסים מניבים נוספים, אנו צופים שמגמת צמיחה זו תמשיך באופן מואץ גם במהלך 2020, וזאת תוך מימוש הפוטנציאל הגדול הקיים כיום לאור יעדי הממשלה להגדלה של נתח ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות מתוך סך ייצור החשמל בישראל"

חברת סולגרין, המוחזקת בכ-56% ע"י ג'נריישן קפיטל ועוסקת בבעלות, ייזום, הקמה ותפעול של מתקני חשמל על בסיס אנרגיות מתחדשות, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולסיכום תשעת החודשים הראשונים לשנת 2019.

תוצאות הרבעון השלישי מבוססות על נכסים מניבים (מתקנים סולאריים) בעלי הספק מותקן של 16 מגה ואט. לאחרונה זכתה החברה במכרז הרביעי של רשות החשמל להקמת מתקנים סולאריים בהספק מותקן של 19 מגה-ואט, זאת בהמשך לזכייתה של החברה מחודש אפריל 2019 במכרז רשות החשמל השלישי להקמת מתקנים סולאריים בהספק מותקן של 26 מגה ואט וזכייתה של החברה במכרז רשות החשמל השני להקמת מתקנים סולאריים בהספק מותקן של 6.4 מגה ואט ואשר צפויים להסתנכרן לרשת החשמל עד סוף שנת 2019. סה"כ לחברה פורטפוליו נוכחי של כ-67 מגה ואט, מתוכו כאמור כ- 45 מגה-ואט בשלבי הקמה ,כ- 6.4 מגה ואט בשלבי סנכרון לרשת החשמל, וכ- 16 מגה ואט - נכסים מניבים.

ביוני 2019 השלימה החברה את רכישת פעילות סולגרין החזקות וכן הושלמה התקשרות החברה בהסכם עם KWP לרכישת חלקה של KWP, באמצעות חברת הבת נובה סולאר, בחברות שהוחזקו על ידי KWP וסולגרין החזקות (עסקת המיזוג). כתוצאה מכך גדלה משמעותית פעילות החברה.

עיקרי תוצאות רבעון שלישי 2019

הכנסות החברה ברבעון השלישי 2019 עלו לכ-10.1 מיליון שקל, לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעסקת מיזוג, אותה השלימה סולגרין ביוני 2019 וכתוצאה ממנה נכללו ברבעון הכנסות מ- 329 מתקנים (הספק מותקן של כ-16 מגה ואט), בהשוואה להכנסות מ-95 מתקנים (הספק מותקן של כ-4 מגה ואט) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי 2019 עלה לכ-3.9 מיליון שקל לעומת כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשלמת עסקת המיזוג, כאמור, וכן בשל ירידה בעלות ההכנסות מיישום תקן חכירה IFRS 16 שנכלל בדוחות הכספיים החל משנת 2019.

הרווח התפעולי של סולגרין ברבעון השלישי 2019 עלה לכ-2.3 מיליון שקל לעומת כ-0.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול הרווח הגולמי, כאמור, בקיזוז גידול בהוצאות הנהלה וכלליות הנובע מהתרחבות פעילות החברה.

הרווח הנקי ברבעון השלישי 2019 עלה לכ-1.1 מיליון שקל לעומת כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של 2019

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עלו לכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-8.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסה נובע בעיקר מעסקת המיזוג שכאמור הושלמה ביוני 2019 כך שתוצאות הפעילות הממוזגת נכללות בתוצאות החברה ממועד המיזוג.

הרווח הגולמי בתקופה עלה לכ-6 מיליון שקל לעומת כ-2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות כאמור לעיל, וכן מהכרה לראשונה בתקן IFRS 16.

הרווח התפעולי של סולגרין בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עלה לכ-2.7 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהעלייה ברווח הגולמי, כאמור, בקיזוז הגידול בהוצאות הנהלה וכלליות הנובע מהתרחבות פעילות החברה.

החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2019 בהפסד הנקי של כ-1.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-0.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו, לאור המימון הנוסף הנובע מהמיזוג וכן מיישום לראשונה בתקופת הדו"ח של תקן IFRS16.

ההון העצמי של החברה הסתכם ביום ה-30 בספטמבר 2019 בכ-111 מיליון שקל.

אירועים בתקופת הדו"ח
בנובמבר 2019, החברה זכתה במכרז הרביעי של רשות החשמל להקמת מתקנים סולאריים בהספק מותקן של 19 מגה-ואט. המחיר שנקבע במכרז עומד על 17.98 אגורות לקוט"ש לתקופה של 23 שנים ממועד סנכרון המתקנים לרשת החשמל. להערכת החברה הקמת המתקנים במלוא המכסה בה זכתה, כרוכה בהשקעה בהיקף של 45-55 מיליון שקל. טווח ההכנסות הצפוי מהפרויקטים כתוצאה מהקמת המתקנים בהתאם לתעריף הינו כ-5-6 מיליון שקל בשנה, וה-NOI הצפוי הינו כ-3-4 מיליון שקל בשנה.


בנובמבר 2019, חתמה החברה על הסכם להקמת שותפות מוגבלת עם חברת לומיסן, אשר תעסוק בייזום, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטים קרקעיים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית באזור הצפון ובקעת הירדן בהתאם לעקרונות שסוכמו.


באוקטובר 2019, הודיעה החברה על מינויו של מר גיא ליברמן כסמנכ"ל הכספים של החברה וזאת החל מיום 16 בדצמבר 2019.


בספטמבר 2019, הושלם הליך ההיפרדות בין חברת להב אל.אר וג'נריישן קפיטל, שהיו עד למועד האמור בעלות השליטה בעקיפין בחברה, באופן בו ג'נריישן קפיטל רכשה את מלוא החזקותיה של להב אל.אר בסולגרין החזקות.


ביוני 2019, הושלמה התקשרות החברה עם סולגרין החזקות בהסכם לרכישת פעילותה והושלמה עסקת KWP לאחר שהתקיימו כלל התנאים המתלים להשלמת עסקאות אלה. במסגרת הסכם רכישת הפעילות, רכשה החברה את כלל פעילותה של סולגרין החזקות וכן רכשה החברה, באמצעות נובה סולאר, תאגיד המוחזק על ידה, את חלקה של KWP בחברות שהוחזקו על ידי KWP וסולגרין החזקות בתמורה לכ-28 מיליון שקל (להלן עסקת המיזוג).


במאי.2019 - השלימה החברה עסקה לרכישת חלקה של או.פי.סי סולאר שותפות מוגבלת ("OPC") בחברת גרינדיי אנרגיה מתחדשת בע"מ ,העוסקת בייזום פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית ואשר לה צבר פרויקטים בשלבי פיתוח וייזום שונים .
בינואר 2019, מונה מר גל בוגין כיו"ר הדירקטוריון של החברה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il