TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

גיוסי הסטארטאפים ירדו ב-60% בשלושת הרבעונים הראשונים ושוק המיזוגים ורכישות בהאצה דרמטית


cyber security shutterstock
כ-70% מעסקאות המיזוגים ורכישות הן מתעשיית הסייבר שהמניע המרכזי היא קונסולידציה. כך עולה מנתונים שפורסמו בכנס "טרנדים ותחזיות", שריכז את קהילת ההון סיכון לסיכום שנה של ריבית גבוהה, הפיכה משפטית ומלחמה, עם תחזיות אופטימיות לשנה הבאה
כמאתיים שותפים בקרנות הון סיכון, אנג'לים, מנהלי חדשנות ויזמים סדרתיים, התכנסו למפגש שנתי קבוע של כנס "הטרנדים ותחזיות". בו סוכמו ביצועי ההייטק הישראלי בשנה מאתגרת של ריבית גבוהה, הפיכה משפטית ומלחמה, ובניסיון לחזות כיצד ההייטק הישראלי יושפע מהמשך המלחמה בשנה הבאה. הכנס נערך זו השנה השישית ביוזמת גיא קצוביץ', מייסד ושותף בקרן ותוכנית ההאצה Fusion, ומשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ. במטרה להפגיש אחת לשנה את כל מובילי סצנת הסטארט-אפים בישראל, לשיח על המגמות ביזמות הישראלית.

אסף חורש, שותף בקרן וינטג', הציג בארוע דוח המבוסס ברובו על דאטה של קרן וינטג', המסכם את ביצועי הקרנות והסטארט-אפים לאורך שנה רצופה באתגרים. מהדוח עולה שהיקף הגיוס של קרנות הון סיכון ירד באופן משמעותי, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 גויסו רק 10 קרנות חדשות בסכום מצרפי של 1.4 מיליארד דולר. לעומת 2022 שהסתכמה עם 51 קרנות שגייסו סכום מצרפי של 4.5 מיליארד.

לאחר הירידה רואים התייצבות של היקפי הגיוס, במהלך 2023 הרבעון הראשון הסתכם בגיוס של חצי מיליארד דולר, ברבעון השני 400 מיליון, וחצי מיליארד ברבעון השלישי. זאת לעומת ירידה ב-2022 שהרבעון הראשון הסתכם בגיוס של 2 מיליארד דולר, ברבעון השני 1.3 מיליארד, ברבעון השלישי 700 מיליון וברביעי חצי מיליארד.

גם היקף ההשקעות בסטארטאפים ישראלים צנח ל-319 עסקאות בהיקף של 5.4 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023. בהשוואה ל-694 עסקאות בהיקף של 15.7 מיליארד דולר ב-2022. השוואת שלושת הרבעונים הראשונים מול אותה תקופה בשנה אשתקד מראה ירידה של 60% בהיקפי הגיוס. השוק בארה״ב לשם השוואה ירד ב 40% משנה שעברה. אנו רואים גם התייצבות בגיוסי הסטארט-אפים עם 1.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, 2 מיליארד ברבעון שני, 1.8 מיליארד ברבעון שלישי. לאחר צניחה מ-6.5 מיליארד דולר ברבעון ראשון של 2022, 5.5 מיליארד ברבעון שני, 2.8 מיליארד ברבעון שלישי ו-2.7 מיליארד ברבעון האחרון של 2022.

היוניקורנים חזרו להיות נדירים, השנה הוכרז רק על 3 יוניקורנים חדשים: AI21 Labs, BioCatch, Lendbuzz. זאת לעומת 18 יוניקורנים שהוכרזו במהלך 2022 ו35 יוניקורנים ב2021, המשקף ירידה של 91% מהשיא.

בשוק האקזיטים ושוק ההנפקות הציבוריות, בדומה למגמה בשווקים בארה"ב ובאירופה, עדיין קפוא. לעומת זאת, שוק המיזוגים ורכישות בישראל הראה מגמה חיובית והאצה דרמטית מהשפל של הרבעון השני של 2022. בשלושת הרבעונים של 2023 הוכרז על 27 עסקאות בהיקף של 4 מיליארד דולר, עוד לפני תוספת העסקאות מהרבעון האחרון. בחלוקה של כמיליארד דולר ברבעון הראשון (עליה של 260% בשווי העסקאות מהרבעון האחרון ב2022), 665 מיליון ברבעון שני ו-1.4 מיליארד ברבעון השלישי. זאת לעומת 2022 שהסתכמה ב-27 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף של 3.7 מיליארד דולר. המניע המרכזי להאצה בעסקאות אלה הייתה הקונסולידציה בתעשיית הסייבר ובהתאם כ-70% מסך כל הרכישות בשנת 2023 היו של חברות סייבר.

בפאנל נוסף שהתקיים בארוע, ניסו לחזות את פעילות המשקיעים בשנה הקרובה על רקע המלחמה המתמשכת. בשיחה בין יפעת אורון, המובילה את פעילות ההשקעות של קרן בלקסטון בישראל, גיגי לוי-וייס שותף בקרן NFX, ליעד אגמון, שותף בקרן אינסייט פרטנרס, חמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', ודניאל שנער מנכ"ל כללטק ומייצג בארץ את Access Industries.

עוד דיברו בארוע דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות, שנתן סקירת מאקרו על ההייטק. לאחר מכן הצטרפו אליו לפאנל משותף יורם טיץ, מקרן ג'נרל אטלנטיק, ד"ר מיכל צור שלו, נשיאת וממייסדי קלטורה, ועינת גז, מנכ"לית וממייסדי פאפאיה גלובל, שינסו לחזות איך ייראה ענף ההייטק הישראלי לאחר סיום המלחמה.

לדברי גיא לכמן, שותף בכיר וראש משותף לקבוצת ההיי-טק בפרל כהן: "שנת 2023 הייתה אחת השנים המורכבות ביותר שחוותה התעשיה, צבר הטלטלות, אתגרים והקשיים חצה כל צפי סביר.

למרות רבעונים שחונים מאוד בגיוסי הון לא חווינו קריסה מסיבית של חברות וסטאטאפים. התעשיה איתנה ושורדת, בנוסף חברות לא מעטות מוצאות אפיקי הון. אין נתונים ברורים עדיין לגמרי מידת הפגיעה מאז ה-7/10, אבל היא ללא ספק ניכרת. עסקאות רבות נפלו ואנו חוזים חששות כבדים של משקיעים בינלאומיים להשקיע בחברות הזנק ישראליות. בחלק מהמובנים חזרנו מספר שנים אחורה, אולם יש עדיין מקום לאופטימיות זהירה ואם חברות ידעו לעדכן את המסר שהן מעבירות למשקיעים וליצר המשכיות אמיתית חרף המצב, שרידותן מובטחת."

לדברי גיא קצוביץ, שותף-מייסד בקרן Fusion: "זו השנה השישית שאנו מקיימים את כנס הטרנדים והתחזיות, במטרה לחבר ולקשר את המשקיעים בינם לבין עצמם תחת קורת גג אחת. בין אם הם אנג'לים, מנהלי חדשנות או בעלי תפקידים בקרנות, כדי שיוכלו לייצר קשרים אישיים, לחזק קשרים קיימים ולהניע דיון על המגמות המשמעותיות. חיבור בין אנשים בתעשייה יוצר מכפיל כח והוא נדרש כדי לשפר את ביצועי הענף, במיוחד בזמנים מאתגרים כמו התקופה הנוכחית."

הקרן ותוכנית ההאצה Fusion העומדת מאחורי הכנס, הוקמה ב-2017 על ידי גיא קצוביץ' ויאיר ורדי. הקרן השקיעה בשנה האחרונה במעל ל-30 סטארט-אפים ישראלים בסבבי פרה-סיד והשקעות המשך, ובכוונתה לבצע בין 100 ל-80 השקעות חדשות עד 2026. בקרן מושקעים אנשי הון סיכון ישראלים וזרים, קרנות הון סיכון ויזמים בולטים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il