TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

מה חושב דור עובדי ההייטק הבא על מצב הענף ועתידו?


מוטי חדד קרדיט:סאם יעקובסון
סקר חדש של מכללת ג'ון ברייס חושף את הנתונים
שוק ההייטק נמצא לאחרונה בתקופה מורכבת, כאשר ברקע ישנה תחושה של חוסר וודאות מסוימת בנוגע לאיך יראה עתיד המשק? יחד עם זאת, עדיין גובר הביקוש לכוח אדם איכותי ומיומן, כמו גם הרצון להשתלב בתעשיית ההייטק. לכן, בדיוק בנקודת זמן הזו, מכללת ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, אשר מכשירה מידי שנה אלפי סטודנטים המשתלבים בעבודה בהייטק, ערכה סקר בקרב הסטודנטיות והסטודנטים שלה, כדי להבין מה חושב דור עובדי ההייטק הבא על מה שקורה בענף. ממצאי הסקר חושפים בין היתר: מהם התחומים הכי חמים בעיני הסטודנטים? באילו סוגי חברות הם מעוניינים לעבוד? כמה מהם מעוניינים להקים חברת סטארט-אפ? מי היזם הישראלי שמהווה מודל לחיקוי עבורם? ועוד.

ירידה בכמות הסטודנטים שרוצים לפתוח סטארט-אפ משלהם

מנתוני הסקר עולה כי באשר לחזון יזמי והקמת חברות סטארט-אפ, כ-44% מהסטודנטים השיבו כי אינם מעוניינים להקים חברה כזו בעתיד הקרוב. זוהי עליה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה בה 28% השיבו כך, נתון שככל הנראה ניתן לייחס למצב הרגיש בו נמצא הענף כעת, אך יחד עם זאת, נראה שהסטודנטים אופטימיים לגבי ההמשך, כאשר כ-47% מהמשיבים ציינו כי ייתכן ויהיו מעוניינים לעשות זאת בעוד כמה שנים (לעומת 45% בשנה שעברה). רק כ-9% מהמשיבים גילו עניין בהקמת חברת סטארט-אפ בעתיד הקרוב. כאשר נשאלו הסטודנטים האם המדינה צריכה לסייע לסטארט-אפים בתחילת דרכם כ-68% ענו שכן, כ-16% ענו שהמדינה צריכה לסייע רק לסטארט-אפים שלא הצליחו לגייס מימון בכוחות עצמם וכ- 16% נוספים ענו שהמדינה אינה צריכה לסייע כלל וכל סטארט-אפ צריך לדאוג לעצמו.

מחפשים יציבות תעסוקתית

המשבר הנוכחי וגם ההתקדמות של טכנולוגיות חדשות, נותנים את אותותיהם בהעדפות הקורסים של הסטודנטים. ניתן לראות שחלו שינויים משמעותיים מבחינת תחומי העניין והמקצועות המבוקשים על ידי סטודנטים בהשוואה לשנה שעברה. כ-55% העידו כי תחום ההייטק החברתי הוא תחום העיסוק המושך ביותר, בין אם במסגרת הקמת סטארט-אפ מאפס או השתלבות בחברה שמפתחת מוצר חברתי. מדובר בעלייה חדה לעומת 18% בשנה שעברה, מה שעשוי להעיד על מגמה לפיה יותר צעירים רוצים לפעול למען החברה ולייצר שינוי משמעותי בתוכה. מיד אחריו ברשימה בולט תחום הגיימינג שמציג גם הוא עליה משמעותית עם כ-48% (לעומת 15% בשנה שעברה), ולאחר מכן תחומי פנאי ומדיה כ-43% והענן כ-41% שמתגלה גם כן כתחום חם במיוחד, כשהוא מציג קפיצה בולטת לעומת 9% בשנה הקודמת.
לנוכח המצב במשק, באופן לא מפתיע, מרבית הסטודנטים (כ-59%) העידו כי הם מעדיפים לעבוד בחברה גדולה ומבוססת, לעומת 42% בשנה שעברה. מנגד, כ-21% העידו כי הם מעדיפים לעבוד בחברת סטארט-אפ או חברה שהוכרה כיוניקורן, נתון שמציג ירידה באחוזים לעומת שנה שעברה, בה 28% העדיפו לעבוד בחברת סטארט-אפ. שינויים אלה מעידים על מגמה לפיה משתלבי ההייטק החדשים מעדיפים למצוא חברות בהן יוכלו ליהנות מיציבות תעסוקתית. כאשר נשאלו האם משבר ההייטק הנוכחי הוא הזדמנות לצמיחה או למעשה מהווה פגיעה, מרבית הסטודנטים (כ-60%) ענו שזו הזדמנות צמיחה לענף כולו, כ-20% ענו שמדובר בפגיעה בענף וכ-20% נוספים השיבו שזו בכלל הזדמנות להתפתחות אישית.

מודל לחיקוי


כאשר שואפים להגיע רחוק לרוב מקבלים השראה ממישהו שכבר הצליח בתחום שלנו או בתחום דומה לפנינו. היזם הישראלי שהכי הרבה סטודנטים (כ-65%) הצביעו עליו כדמות למודל ולחיקוי הוא מייסד ומנכ"ל מובילאיי (Mobileye), אמנון שעשוע. אחריו ברשימה נמצאים יחדיו רועי מן וערן זינמן (כ-15%) –מנכ"לים ושותפים מייסדים של מאנדיי ((Monday, ליאור דיב (כ-9%) - מנכ"ל ומייסד שותף של סייבריזון ((Cybereason, שלומי בן חיים - מנכ"ל ומייסד שותף של ג'ייפרוג JFrog)) (כ-6%) והדר צייטלין (כ-5%) - מייסדת שותפה של היילו ((Hailo.

המודל ההיברידי, לאן?
כאשר נשאלו הסטודנטים האם הם מעדיפים עבודה מהבית או מהמשרד, כ-73% סברו שצריך לשמר עבודה היברידית שמשלבת בין בית ומשרד. לעומתם, כ-24% סבורים שעבודה מהבית היא הפתרון הטוב ביותר וצריך לדבוק בה. רק כ-2% סברו שעבודה מהבית אינה פתרון מספיק טוב כמודל עבודה קבוע.

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה ו- CIO של חברת מטריקס: "כגוף שמכשיר אלפי עובדים להייטק מידי שנה ועובד בשיתוף פעולה צמוד עם מאות חברות מכל הסקטורים במשק, אנחנו בפוזיציה מעולה לדעת בדיוק מה הם צרכי השוק, ובעקבות כך להציע את ההכשרה הטובה, האפקטיבית והרלוונטית ביותר לסטודנטים שלנו. ניתן לראות כי מגמות אותן אנחנו חיים ונושמים ביום יום משתקפות גם מנתוני הסקר האחרון שערכנו, שמציג בין היתר את השינויים המהירים החלים במשק ואת ההתפתחויות הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר, שמספקות לדור העובדים החדש בענף הזדמנויות ופותחות עבורם אופקים חדשים".
חדד הוסיף, כי "המומחיות שלנו היא לתת מענה לשינויים הדינמיים האלה ולספק לסטודנטים שלנו מצד אחד את הכלים הרלוונטיים ביותר להצלחה בשוק התעסוקה העכשווי, ומן הצד השני לאפשר לארגונים שמגייסים את הבוגרים שלנו לצרף לשורותיהם עובדים עם ידע וניסיון שמותאם לדרישות הנוכחיות של השוק. כזרוע ההדרכה של חברת מטריקס, שעובדת עם מגוון רחב של חברות בשוק ההייטק, לג'ון ברייס יש יתרון בהבנה של צרכי השוק וביכולת ההשמה של הבוגרים שלנו. הסטודנטים שנמצאים אצלנו בשלבי ההכשרה בימים אלה יהפכו במהרה להיות חלק בלתי נפרד מכוח העבודה במשק הישראלי בכלל ובתחום ההייטק בפרט ויקדמו את עתידו".

הסקר נערך בקרב 245 סטודנטיות וסטודנטים במכללת ג'ון ברייס, בגילאי 18-65, מתוכם 71 נשים ו- 174 גברים.

אודות ג'ון ברייס הדרכה
חברת ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס הינה חברת ההדרכה המובילה בישראל ומהמובילות באירופה בתחום הדרכת המחשוב וטכנולוגיית המידע ובתחום הדרכת מיומנות הניהול, השירות והמכירות. לג'ון ברייס הדרכה 3 מרכזי הדרכה בישראל: בתל אביב, ירושלים וחיפה ומרכזים נוספים באירופה.
למכללה שני קהלי יעד מרכזיים: אנשי מקצוע מנוסים מהתעשייה בכלל ומתעשיית ההייטק בפרט ותלמידים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההייטק במסגרת קורסי הסבה והכשרה ייחודיים המועברים בשעות הבוקר והערב. מדי שנה ג'ון ברייס מכשירה למעלה מ- 10,000 אנשי הייטק הלוקחים חלק ביותר מ-500 קורסים מקצועיים, החל ממסלולי הכשרה להזנקת הקריירה ועד להתמחות בטכנולוגיות מתקדמות עבור אנשי מקצוע מנוסים.
כזרוע ההדרכה של מטריקס, ג'ון ברייס מספקת מספר רב של יתרונות וערכים מוספים ללקוחותיה ומציעה לארגונים פתרון שלם מקצה לקצה, החל מרמת היישום הטכנולוגי והפונקציונאלי ועד לרמת ההדרכה של אנשי המקצוע ומשתמשי הקצה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il