TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

קבוצת אשטרום תקים ביוון פרויקטים בהספק של 476 מגה וואט, בהשקעה כוללת של עד 380 מיליון אירו


איציק מרמלשטיין, מנכל אשטרום . צילום באדיבות החברה
בנוסף, קיבלה זכות עתידית להעביר לבעלותה מספר פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים על פי הערכות יועצי שוק המתמחים ביוון

אבן דרך משמעותית נוספת לקבוצת אשטרום בקידום פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת. חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, מדווחת היום על כניסתה לפעילות ביוון, וזאת בהמשך לפעילות בארה"ב ופולין, בהן החלה לפעול אשתקד.


קבוצת אשטרום מדווחת היום, כי חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, חתמה על הסכמים לפיתוח צבר פרויקטים סולאריים ביוון, כאשר במסגרת ההסכם, יפתח שותף פיתוח מקומי חמישה פרויקטים המצויים בשלב פיתוח ראשוני ובהיקף מצטבר של כ- 476 מגה וואט.


 עלות הקמת הפרויקטים האמורים נאמדת ב-335-380 מיליון אירו, וזאת על בסיס ההנחה, כי עלות ההקמה לכל מגה וואט, כולל עלות החיבור לרשת לפרויקטים מסוג זה ביוון, מוערכת ב-700-800 אלף אירו.

כמו כן, ניתנה לאשטרום אנרגיה מתחדשת זכות עתידית להעביר לבעלותה מספר פרויקטים נוספים שבבעלות התאגיד היווני, הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, ואשר להערכת שותף הפיתוח צפויים לקבל את האישורים המהותיים הנדרשים לתחילת הקמתם עוד במהלך השנה הקרובה.

בנוסף, נקבע בהסכם מנגנון, על פיו התמורה לשותף הפיתוח תהיה בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם ועל פי התקדמות פיתוח הפרויקטים, כאשר מרבית התמורה תשולם בשלב פיתוח מתקדם, ולאחר אישור חיבור לרשת החשמל.



שוק האנרגיה המתחדשת ביוון מצוי בצמיחה מואצת בשנים האחרונות, וצפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות, לאור התפתחויות שונות בשוק האנרגיה באירופה בכלל, וביוון בפרט. סך ההספק המותקן ביוון בשנת 2022 מוערך בכ-21 גיגה וואט, עם הספק סולארי בהיקף מוערך של כ-4 גיגה וואט.


על פי הערכות יועצי שוק המתמחים ביוון, ההספק הסולארי המותקן במדינה עד לשנת 2030 צפוי להגיע לכ- 10 גיגה וואט, ולתפוס נתח משמעותי בתמהיל ייצור האנרגיה ביוון.


מכירת החשמל בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ביוון יכולה להתבצע בדרכים שונות, לרבות השתתפות במכרזי תעריף המפורסמים ע"י המדינה, או באמצעות הסכמי מכירת חשמל ארוכי טווח (PPA – Power Purchase Agreement), או באמצעות מכירת החשמל בשוק הפתוח.

אשטרום אנרגיה מתחדשת פועלת במספר שווקים גיאוגרפים עיקריים בדגש על ארה"ב ואירופה. פרויקט זה מצטרף למספר פרויקטים בארה"ב בהם מחזיקה החברה בטקסס ובאיידהו ארה"ב. פרויקטים אלו, הכוללים גם את צבר הפרויקטים הנוכחי, נמצאים בשלבי ייזום שונים, והיקפם הכולל עומד על כ-1,500 מגה־ואט.

לאחרונה דיווחה אשטרום, כי חתמה יחד עם שותף על הסכם ראשון למכירת חשמל בהספק כולל של כ- 235 MWdc בפרויקט בהיקף כולל של כ-400 MWdc בטקסס. ההסכם נחתם עם חברת החשמל העירונית של סאן אנטוניו (המדורגת בדירוג בינלאומי של Aa2 ) שתרכוש כ-60% מהחשמל המיוצר בפרויקט האמור לתקופה של 20 שנה.

קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, שמניותיה נסחרות במדד ת"א-35.


הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתית בישראל – פעילות הכוללת, בין היתר, עבודות בנייה של פרויקטים קבלניים בתחום הבניה למגורים ובתחום התשתיות; זכיינות – פעילות הכוללת השתתפות במכרזים וביצוע תכנון, תפעול ומימון של פרויקטים לאומיים גדולים בתחום התשתיות והדיור; יזמות למגורים בישראל, באמצעות חברת הבת אשדר, שהינה אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחומה; נדל"ן להשקעה ויזמות, באמצעות חברת הבת אשטרום נכסים, הפועלת בישראל, בגרמניה ובאנגליה,
והמחזיקה ומנהלת קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה ועוד; תעשיות – פעילות הכוללת בעיקר ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לענף הבנייה, וכן יבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה; קבלנות בנייה ותשתיות בחו"ל, לצד יזמות נדל"ן למגורים בארה"ב ובאירופה – פעילות המתבצעת על ידי אשטרום אינטרנשיונל; אנרגיה מתחדשת – פעילות הכוללת השקעות בפרויקטים בתחומים אנרגיה המבוססת על שימוש ברוח, סולארי, אגירה ועוד, בארץ ובעולם. יו"ר קבוצת אשטרום הינו מר רמי נוסבאום. מנכ"ל הקבוצה הינו מר גיל גירון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il