TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

ריבית בנק ישראל 1.1.24. סקירה מאת בנק דיסקונט


נירה שמיר. צלם: רמי זרנגר
נירה שמיר, כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט: "אנו מוסיפים להעריך כי הורדת הריבית במהלך השנה תהיה מתונה והדרגתית, בניגוד לשווקים שצופים הפחתה חדה. להערכתו השפעת המלחמה על האינפלציה היא מרסנת"
מאת נירה שמיר, כלכלנית ראשית, בנק דיסקונט

כפי שצפינו, בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25%. אנו מוסיפים להעריך כי הורדת הריבית במהלך השנה תהיה מתונה והדרגתית, בניגוד לשווקים שצופים הפחתה חדה.

בהשוואה להודעה מסוף נובמבר, בנק ישראל פחות מוטרד מהאינפלציה. להערכתו השפעת המלחמה על האינפלציה היא מרסנת, כאשר גורמי הביקוש הממתנים את האינפלציה חזקים מגורמי ההיצע (כדוגמת, החותים) שעשויים להאיץ אותה. יתרה מכך, הייסוף המשמעותי של השקל לאחרונה ימתן את האינפלציה.
כמו כן, בנק ישראל מייחס חשיבות גבוהה לעובדה שגורמים שונים במשק מעריכים כי האינפלציה תשוב ליעדה כבר במהלך הרבעון הראשון, וגם הציפיות מהשוק לטווחים הארוכים יותר מצויות בתוך היעד. הערכות אלו מספקות לבנק ישראל מידע חשוב לאופן בו השחקנים בשוק רואים את המצב הכלכלי ואת תפיסתם להשפעת המדיניות המוניטרית על האינפלציה.
יתרה מכך, לדברי הנגיד, גם ריבית של 4.5% הינה מרסנת.
כצפוי, המדיניות הפיסקאלית תפסה מקום מרכזי בהודעה ובדברי הנגיד, תוך דגש על הצורך בהצגת מתווה יורד של יחס חוב-תוצר מ-25' ואילך, כאשר לשם כך נדרשות התאמות לתקציב מצד ההוצאות וההכנסות כאחד, כבר מ-24'. עם זאת, הנגיד רוצה לראות בתקציב גם את הנושאים שתורמים לצמיחה בכל שכבות האוכלוסיה, ולא רק את הירידה ביחס חוב-תוצר.
עד ההחלטה היו ממוקדים בבנק ישראל ביציבות הפיננסית, אך כעת עושים צעד מקדמי – באים לסייע למשקי הבית והעסקים, וככל שהנתונים יאפשרו, יוכלו להמשיך בהפחתת ריבית
בנק ישראל מוסיף ומדגיש, כי תוואי הריבית ייקבע בהתאם להמשך התכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il