TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

רותם אנרגיה יה"ש - רא"ם (שותפות ציבורית) מדווחת על התקדמות משמעותית לקראת הגשת מסמכי התוכנית לצורכי קבלת אישורים לפרויקט ייצור נפט ממוחזר מפסולת פלסט


מרבץ פצלי השמן באיזור רותם עליו לרא"מ יש תעודת תגלית ממשרד האנרגיה הנו, לבדו - ללא תוספת הפלסטיק, בעל פוטנציאל של כ-135 מיליון חביות נפט.


 




בדוחות שהתפרסמו היום, רותם אנרגיה רא"ם מדווחת על התקדמות משמעותית בתהליך הקמת מתקן ההפקה המתוכנן שלה באיזור תעשייה מישור רותם. מרבץ פצלי השמן שהוכרז כתגלית על ידי משרד האנרגיה הנו בעל כ- 135 מיליוני חביות נפט. פרויקט רא"מ יפיק מידי שנה כ1.5-1.6 מיליון חביות נפט וזאת לאורך 30 שנה ויותר. מעבר לכך, רא"מ תייצר חשמל מחום שיורי בלבד בהיקף של MW50 וחשוב לא פחות 25 אלף טון של חומצה גופרתית נקייה (98%) וכ-1 מיליון טון של אפר פצ"ש שישמש את תעשיית הבטון כתחליף לחלקי לצמנט/מלט.




בביאור 4ט בדיווח היום, רא"ם דיווחה כי תסקיר השפעה על הסביבה ממש קרוב להשלמה וזאת לאחר עבודה מאומצת של כשנתיים. תוצאות התסקיר מאוד חיוביות ואף נבדקו על ידי יועצים מובילים ואף חברה אירופאית מובילה בנושאי איכות הסביבה. רא"מ השקיעה מיליוני ש"ח בתסקיר שהוכן על פי הנחיות שכתב משרד הגנ"ס.  




בכל הקשור לנושא הקרקע, רותם אנרגיה רא"ם, עברה 4 ועדות של רשות מקרקעי ישראל ומועצת מקרקעי ישראל ולאחר חתימתו של שר האוצר על הקרקע יוגשו כל מסמכי התוכנית (תסקיר, תב"ע וכו') לוועדה מחוזית דרום להמשך טיפול.




המרבץ של רא"מ, שהוכרז כתגלית ע"י משרד האנרגיה, מכיל פוטנציאל של כ-135 מיליון חביות נפט הוא גיים צ'אנג'ר לא רק עבור רותם אנרגיה אלא עבור סקטור האנרגיה הכללי, ככל שמאגרי הנפט המסורתיים הופכים יותר ויותר קשים לגישה ולחילוץ, מקורות לא קונבנציונליים כמו פצלי שמן זוכים לתשומת לב כאלטרנטיבות ברות קיימא. פרויקט זה מציב את החברה בחזית החדשנות במגזר האנרגיה, מה שעשוי לחולל מהפכה באופן המקור והניצול של הנפט ואף לצמצום ייבוא נפט מזהם ממדינות שכנות.




יתרה מכך, הגיוון לייצור חשמל בהספק מתוכנן של 50 מגוואט, 25 אלף טון חומצה גופרתית וכ- 1 מיליון טון אפשר פצלי שמן מדי שנה מוסיפים עוד שכבות ערך לפרויקט. מהלך זה מתיישב עם השינוי העולמי לעבר מקורות אנרגיה נקיים וברי קיימא יותר. בעוד העולם מתמודד עם אתגרי שינויי האקלים ומבקש להפחית את ההסתמכות על דלקים מאובנים, ההתמקדות הכפולה של רותם אנרגיה בטיפול בפסולת פלסטיק מלוכלכת (שכיום פשוט הולכת להטמנה) יחד עם פצלי השמן בתהליך פירוליזה שידוע כידידותי לסביבה ממצבת את פרויקט רא"מ כשחקן דינמי בנוף האנרגיה המתפתח.




המשוב החיובי שהתקבל על התסקיר הסביבתי הוא עדות למחויבות החברה לפעילות אחראית ובת קיימא. בעידן שבו דאגות סביבתיות מכבידות על החלטות תאגידיות, מסירותה של רותם אנרגיה לעמידה בתקנים סביבתיים מחמירים יכולה לשפר את המוניטין שלה ולמשוך משקיעים מודעים לסביבה.




ניווט במכשולים הבירוקרטיים וקבלת אישורים מגופים ממשלתיים שונים מוכיחים את הנחישות והיכולת של החברה להתגבר על אתגרים. התמדה זו מעידה רבות על צוות הניהול של רותם אנרגיה ועל יכולתם לבצע פרויקטים מורכבים.




עבור המשקיעים, המסע של רותם אנרגיה רא"ם מייצג יותר מסתם הזדמנויות פיננסיות; זה מסמל השתתפות ביוזמת אנרגיה טרנספורמטיבית עם השלכות מרחיקות לכת. ככל שהחברה מתקרבת להפיכת החזון השאפתני שלה למציאות, המשקיעים עשויים לראות בכך הזדמנות ייחודית וחד פעמית גם מהפן התשואתי אך גם לתרום לעתיד אנרגיה בר קיימא יותר.




 




לסיכום, ההתקדמות המשמעותית של רותם אנרגיה בנושאי תכנון, אישורים והתקדמות עיקשת לקראת אישורים וביצוע הפרויקט לייצור נפט מפסולת פלסטיק ופצלי השמן במרבץ רותם מהווה רגע מרכזי במסעה. הפוטנציאל להפיק 135 מיליון חביות נפט, יחד עם ייצור חשמל ומוצרים נוספים ומחויבות לקיימות סביבתית, ממצב את החברה להצלחה ארוכת טווח. עם התפתחות הפרויקט, הוא יצפה מקרוב על ידי משקיעים, מתחרים ובעלי עניין כאחד, שיעצב את הנרטיב של תפקידה של רותם אנרגיה רא"מ בעיצוב עתידה של תעשיית האנרגיה.




תגובת החברה:




רא"מ השקיעה משאבים רבים בהכנת התסקיר שמגיע לסיומו בימים אלה. תוצאות התסקיר שבהכנתו היו מעורבים מיטב היועצים מהארץ ומהעולם מאוד מבטיחות. הגם שמדובר בפרויקט אנרגיה התוצאות מלמדות שהפרויקט יצמצם פליטות גזי חממה ומזהמים שונים, בהשוואה למצב כיום, וזאת גם בזכות טכנולוגיה ייחודית אירופאית שמייצרת נפט בתהליך הנדסי סביבתי (פירוליזה) על ידי שילוב של פסולת פלסטיק ופצלי שמן. רא"מ שמה לה למטרה להפיק אנרגיה גם מפסולת הפלסטיק שמושלכת, מוטמנת ואף נשרפת באופן לא חוקי בכל חלקי הארץ ופוגעת בבריאות כולנו. פרויקט רא"מ יטפל בכ- 200,000 טון פסולת פלסטיק בכל שנה (כ- 20% מהכמות הארצית השנתית).














טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il