TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

מידרוג מותירה דירוג מנפיק למקס איט פיננסים Aa3 באופק יציב‎‎


מידרוג
אילו שיקולים יכולים לפגוע בדירוג? מהם הגורמים אשר יכולים להוביל להעלאת הדירוג?
מידרוג מותירה את דירוג המנפיק של מקס איט פיננסים בע"מ ("החברה") על כנו - Aa3.il באופק יציב. בנוסף, דירוג כתבי התחייבות הנדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (CoCo) על ידי מחיקה או מחיקה חלקית (מסווגים כהון רובד 2) נותר A1.il(hyb) באופק יציב. אנו מפחיתים רמת דירוג אחת (נוטש) מדירוג המנפיק של החברה לדירוג כתבי ההתחייבות הנדחים עם מנגנון ספיגת הפסדים (CoCo). הורדת הנוטש מגלמת את הנדחות המשפטית-חוזית ביחס ליתר התחייבויות החברה (למעט מכשירים שיוכרו ברובד 1 וההון העצמי) ומנגנון ספיגת ההפסדים החוזי.

שיקולים עיקריים לדירוג
דירוג החברה נתמך בפרופיל עסקי טוב המשתקף בנתחי שוק משמעותיים בענף כרטיסי האשראי, במדיניות ניהול סיכונים וממשל תאגידי התומכים בפרופיל הסיכון ובפרופיל נזילות טוב הנשען על מספר מקורות מימון בנקאיים ושוק ההון. כמו כן, תיק האשראי מאופיין ברמת סיכון הולמת לדירוג הנתמכת בפיזור לווים רחב.
רווחיות החברה נמוכה לדירוג, אם כי חל שיפור ברווחיות החברה בשנת 2021. רווחיות החברה עודנה מוגבלת ביעילות תפעולית נמוכה יחסית ומושפעת לשלילה מתחרות גוברת בכלל מגזרי הפעילות ומסביבה עסקית מאתגרת. כרית ההון של החברה השתפרה בשל המעבר להוראה סליקה יומית שנכנס לתוקפו במהלך השנה האחרונה, כאשר יחסי הלימות ההון הינם בפער הולם ביחס ליעד הרגולטורי.
אנו מעריכים כי ענף כרטיסי האשראי (בחלקו התפעולי - מגזרי ההנפקה והסליקה) מאופיין בסיכון נמוך יחסית ואילו בתחום האשראי רמת הסיכון גבוהה יותר, נוכח ריבוי מתחרים משמעותיים ובפרט מהמערכת הבנקאית, קצב הגידול המהיר במינוף של משקי הבית בשנים האחרונות וחקיקה מקלה בדבר כניסה ויציאה מהליך חדלות פירעון, אשר מהווים אתגר לשימור איכות הנכסים.
חברות כרטיסי האשראי נהנות מבסיס לקוחות קמעונאי רחב ומגוון ומבסיס נתונים משמעותי הן ברמת הלקוח והן ברמת בית העסק אשר אמורים לתמוך באיכות תיק האשראי לאורך זמן, וכן צפוי לאפשר להן לספק שירותים נוספים בתחומי התשלומים, האשראי ומוצרים פיננסים נוספים ובכך לגוון את מקורות ההכנסה ולהתאים את המודל העסקי לסביבה המשתנה.
אנו מעריכים כי התגברות רמת התחרות, תוך גידול בכוח המיקוח של לקוחות גדולים, מועדונים ובנקים אל מול חברות כרטיסי האשראי, השפיעו לשלילה על התנאים המסחריים של השחקניות בענף ועלולים להכביד על רמות הרווחיות וזאת לצד המשך מתווה הורדת העמלה הצולבת והגדלת פעילותם של מאגדים. לאור זאת בתרחיש הבסיס של מידרוג אנו מניחים כי הסביבה העסקית צפויה להיות מאתגרת עבור חברות כרטיסי האשראי, אולם צפויה להתמתן בשל השיפור בתנאים המאקרו-כלכליים וגידול בעסקאות בחו"ל בהשוואה לשנה שעברה וזאת כתוצאה מעלייה בהיקף המסחר המקוון בחו"ל וכן חזרה הדרגתית בתחומי התיירות-חוץ. יחד עם זאת, הגידול במחזורי ההנפקה והסליקה ייתמך להערכתנו בהמשך גידול בשיעורי החדירה של אמצעי תשלום דיגיטליים וירידה באמצעי תשלום במזומן.
בתרחיש הבסיס לשנים 2022-2021 אנו מניחים כי תיק האשראי יצמח בשיעור שנתי בטווח של 8%-12%, תוך מיקוד באשראי הצרכני. במקביל צפויה התמתנות בשיעורי הכשל ובשיעור ההוצאות להפסדי אשראי לעומת שנת 2020, נוכח השיפור המשמעותי בתנאים המאקרו כלכליים במשק. אנו צופים ירידה בשיעור ההוצאות להפסדי אשראי לסך התיק, כך שינוע בטווח שבין 0.5%-0.9%.
פוטנציאל הצמיחה של החברה נובע גם מגמישות עסקית טובה בשל מרחק הולם מיעדי הלימות ההון הרגולטוריים, מרחק זה גדל בשל המעבר לסליקה יומית אשר הורידה בצורה משמעותית את סעיף החייבים בגין כרטיסי אשראי אשר שיפרו את היחסים הללו וזאת למרות מגמת השחיקה שהייתה בשנים האחרונות, בשל הצמיחה הגבוהה בתיק האשראי וחלוקות דיבידנדים.
אנו מניחים כי התשואה על הנכסים (ROA) תמשיך להיות נמוכה ביחס לדירוג, אם כי ישנו שיפור בטווח התחזית וצפוי לנוע בטווח שבין 0.8%-1.0%, וכי תהיה יציבות ביחסי הלימות ההון בשנות התחזית, כך שיוותרו בפער הולם מהיחס המזערי הנדרש על פי הרגולטור.

אופק הדירוג
אופק הדירוג היציב משקף את הערכתנו כי הפרופיל העסקי והפיננסי של החברה לא יסטו באופן מהותי מתרחיש הבסיס של מידרוג. יש לציין, כי בשלב זה קיימת אי ודאות בנוגע להמשך התאוששות המשק בשל מאפייני המשבר הכלכלי כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה, ובכך על ההשלכות הצפויות על הסביבה הכלכלית ועל החברה בפרט. מידרוג תמשיך ותעקוב אחר השלכות משבר הקורונה על החברה ובפרט על פרופיל הפיננסי שלה.

גורמים אשר יכולים להוביל להעלאת הדירוג:
שיפור בפרופיל העסקי- הן בנתחי השוק והן בפיזור מקורות ההכנסה
שיפור משמעותי ברמת הרווחיות ויציבותה לאורך זמן
שיפור משמעותי בכרית ההונית והלימות ההון

גורמים אשר יכולים להוביל להורדת הדירוג:
פגיעה במיצוב החברה בענף ושינויים רגולטוריים או עסקיים העלולים להכביד על הפרופיל העסקי ויכולת התחרות
שחיקה בכרית ההון, ברווחיות וביציבותן לאורך זמן
הרעה משמעותית באיכות תיק האשראי




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il