TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביו דבש (bee-io) מודיעה על הצלחה בניסוי לייצור דבש מתורבת בעל פעילות אנטי סרטנית מוכחת


אופיר דבש מנכל ביו דבש צלם רפי דלויה
ההצלחה בניסוי מוכיחה שחברת הבת יכולה לייצר דבש מתורבת אשר לו פעילות אנטי סרטנית מוכחת באופן עקבי ויעיל, בדומה לדבש קפה מסחרי

אופיר דבש, מנכ"ל ביו-דבש, מסר: "הדבש ידוע בתכונות אנטי סרטניות וביכולתו להביא להחלמה של תאים.


הניסוי שבוצע בתאי מלנומה (סרטן העור) הוכיח כי החשיפה של התאים הסרטניים לדבש קפה מתורבת מועשר בחלבון מזון מלכות מתורבת שיוצר בתנאי מעבדה גרמה לתמותה של עד 50% מהתאים הסרטניים, בדומה לדבש הקפה המסחרי שנבדק במהלך הניסוי.


ביו דבש הינה מובילה עולמית בפיתוח דבש מתורבת בר קיימא, השומר על הערכים התזונתיים, הבריאותיים והרפואיים של דבש מסורתי. הוכחת היכולת האנטי-סרטנית של מוצר הדבש המתורבת שלנו תוכל לאפשר מגוון רב של שימושים בנוסף לתעשיית המזון, כגון תעשיית הפארמה והקוסמטיקה."

חברת הפודטק הישראלית ביו דבש (Bee-io), המייצרת דבש מתורבת ללא דבורים באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, הודיעה היום כי חברת הבת, ביו דבש טכנולוגיות בע"מ, שבבעלות מלאה של החברה, השלימה בהצלחה ניסוי בתנאי מעבדה (in vitro) במודל תאי של סרטן העור (מלנומה).


הניסוי לקביעת פעילותו האנטי סרטנית של דבש קפה מתורבת מועשר בחלבון מזון מלכות מתורבת אשר יוצר באמצעות מערך הייצור שהוקם במעבדות חברת הבת, בוצע לטובת חברת הבת על ידי מעבדה חיצונית מוסמכת הנותנת שירותי מחקר בתנאי GLP (Good Laboratory Practice), אשר אישרה את תוצאותיו כמבוססים ובעלי מובהקות סטטיסטית גבוהה ((P-value < 0.001.

ההצלחה בניסוי מוכיחה שחברת הבת יכולה לייצר דבש מתורבת (דבש קפה מתורבת מועשר בחלבון מזון מלכות מתורבת) אשר לו פעילות אנטי סרטנית מוכחת באופן עקבי ויעיל באמצעות מתקן הייצור שהקימה במעבדותיה, בדומה לדבש קפה מסחרי, כפי שעלה בממצאי הניסוי.

המטרה העיקרית של הניסוי הייתה להעריך בתנאי מעבדה (in vitro) את הפעילות האנטי-סרטנית של הדבש המתורבת של החברה (דבש קפה מתורבת מועשר בחלבון מזון מלכות מתורבת) בהשוואה לדבש קפה טבעי זמין מסחרית.


לשם כך, תאי תרבית רקמה אנושית טופלו בדבש, וההשפעה על אחוזי חיות התאים נמדדה. הבדיקה בוצעה בשני קווי תאי עור אנושיים - רגילים וסרטניים (מלנומה).


תוצאות הניסוי במודל התאי הראו כי הדבש המתורבת שמפתחת החברה גרם בריכוזים מסוימים לתמותה של כ- 50% מן התאים הסרטניים מסוג סרטן העור באופן מובהק סטטיסטית ולפיכך מציג יעילות אנטי סרטנית מוכחת וזאת מבלי לפגוע בחיות של תאי העור הרגילים, בדומה לדבש הקפה המסחרי שנבדק במהלך הניסוי.

הוכחת פעילותו האנטי סרטנית של הדבש המתורבת שייצרה ביו דבש במתקניה, מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בפיתוח דבש מתורבת פונקציונאלי הדומה בהרכבו ובתכונותיו לדבש טהור אשר ישמש כ״מזון-על״, יעשיר את תזונת האדם וישמש כחומר גלם איכותי בתעשיית ייצור הדבש ובתעשיות נוספות כגון תעשיית הפארמה, הקוסמטיקה ועוד.


הצלחה מחקרית זו היא שלב חשוב בביסוס היתרונות הבריאותיים של הדבש המתורבת המועשר של החברה, ובהדגמת יכולתה של החברה לחקות במדויק את הרכב הדבש תוך שמירה על תכונותיו הבריאותיות, ללא תלות בדבורים.


ההצלחה בניסוי הינה בהתאם לתוכנית העבודה אשר סוכמה בין החברה לחברה הבת, וצפויה לאפשר לחברת הבת להמשיך ולפתח ולייעל את יכולת ייצור הדבש המתורבת בעל הפעילות האנטי סרטנית המוכחת בהיקפים תעשייתיים.


 החברה מעריכה שחלק מן הממצאים ו/או התהליכים ו/או שיטות המחקר שפיתחה עד כה ואשר עשויים להיות מפותחים ככל והחברה תתקדם במטרותיה, ישמשו בסיס לקניין רוחני נוסף על הקניין הרוחני הקיים בה במועד זה.

דבש הוא מזון פונקציונלי בעל תכונות בריאותיות. היתרונות הבריאותיים של דבש ושל חלבון מזון מלכות נחקרו היטב.


המאפיינים הרפואיים הידועים ביותר של הדבש הנם אנטי-מיקרוביאליות, נוכחות נוגדי חמצון, ריפוי פצעים ופעילות אנטי-סרטנית. pH נמוך, תכולת סוכר גבוהה (אוסמולריות), מי חמצן H2O2)), פוליפנולים וחלבונים/פפטידים שונים, כולם תורמים מרכזיים לתכונות הבריאותיות של הדבש.


 התכונות האנטי-סרטניות המיוחסות לדבש מעוררות עניין במיוחד, הן עבור טיפולים סיסטמיים והן עבור טיפולים מקומיים, למשל, לטיפול בסרטן העור.

יצוין כי בחודש מאי 2022 ביו דבש הודיעה כי השלימה בהצלחה ניסוי המוכיח את יכולת החברה לייצר דבש מתורבת אשר לו פעילות אנטי בקטריאלית מוכחת באופן עקבי ויעיל, והכל באמצעות מתקן הייצור שהקימה חברת הבת במעבדותיה, כאשר הוכחת פעילותו האנטי בקטריאלית של הדבש המתורבת שייצרה חברת הבת במתקניה, מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח דבש מתורבת פונקציונאלי ובעל תכונות בריאותיות הדומה בהרכבו ובתכונותיו לדבש טהור אשר ישמש כ״מזון-על״ (Food Super ) שיעשיר את תזונת האדם וישמש כחומר גלם איכותי בתעשיית ייצור הדבש ובתעשיות נוספות כגון תעשיית הקוסמטיקה, הפארמה וכיו"ב.


אודות ביו דבש
ביו דבש (Bee–io ) היא חברת פוד-טק הממוקמת בפארק המדע, רחובות ומציעה פתרון חדשני הנותן מענה לביקוש הגובר לדבש בעולם, בדרך ידידותית לסביבה וברת קיימא - ייצור דבש ללא דבורים!

ביו דבש חושבת "מחוץ לכוורת" ואל העתיד - היא שואפת לבטל את התלות התזונתית של האדם בדבורה ובכך 'לשחרר את הדבורים' לתפקידן המסורתי - האבקה, ולייצר דבש איכותי נגיש בכל מקום ובכל זמן.

דבש הוא מוצר מופלא, תוצר של אינטראקציה ייחודית בין ממלכת הצמחים ובעלי החיים.

העלייה בביקוש לדבש עולה עם קצב הגידול באוכלוסייה, ומנגד - הייצור העולמי של דבש הינו מוגבל, ובמדינות מסוימות הוא אף פוחת, בעיקר עקב מצב הדבורים, הנמצאות בסכנת הכחדה.

זאת ועוד, הדבש המיוצר כיום בתעשייה עשוי להכיל רעלים, חומרי הדברה, ואנטיביוטיקה, כאשר השיטה הקיימת לייצור דבש מסכנת את הדבורים ואף מביאה לעליית מחירים.

הדבורים הן חלק מהותי בהיווצרות המזון בעולם.

דבורים מותאמת בצורה מושלמת להאבקה, והן אחראיות ל-75% מהאבקת היבולים החקלאיים בעולם ול-90% מצמחי הבר הפורחים בעולם.


· חשיפה לחומרי הדברה וקוטלי עשבים

· אובדן בתי גידול, מקורות מזון ושינויי אקלים

· ביקוש יתר בתעשיית הדבש המוביל לחוסר איזון אקולוגי


הטכנולוגיה של Bee-io נוצרה כדי להתמודד עם כל אלה, תוך שימוש בתהליכי ביו חדשניים, הממתינים לפטנט, Bee-io תאפשר אספקת דבש ​​לאורך כל השנה, במחיר סביר, ללא חומרי הדברה וללא אנטיביוטיקה, והדבורים יוכלו לחזור לתפקידן המסורתי כמאביקות.

מלבד דבש, החברה עובדת על פיתוח של מוצרי מזון ברי קיימא אחרים, כגון: מזון מלכות מתורבת ומוצרים מבוססי חלב בופאלו.

כיום לחברה יש יכולות ייצור של 156 טון דבש בשנה (השוות ערך ל- 5 מיליון דבורים) .

שיתוף פעולה עם מכון וייצמן למדע: אופטימיזציה ופיתוח טכנולוגיה חדשנית לייצור צוף. שת"פ עם פרופ' אסף אהרוני בחדשנות במדעי הצמח.

אופיר דבש, מנכ"ל ביו-דבש, בעל תואר ראשון בהנדסה מאונ' בן גוריון ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית, בעל ניסיון של מעל ל- 14 שנים בהובלת פיתוח מוצרים צבאיים ומסחריים, מהרעיון הראשוני ועד להשלמה וייצור.


לפני שניהל את Bee-io Honey Ltd אופיר היה ה- CTO של חברת פיתוח מוצרים המהווה גם חממה לבניית חברות סטארט-אפ חדשות ובתקופה זו עזר להקים ולנהל סטארט-אפים שונים.


ד"ר אפרת דבש-ריזנפלד, CTO ביו-דבש, סיימה את הדוקטורט שלה בגנטיקה מולקולרית ממכון ויצמן למדע. אפרת זכתה במלגת האגודה האמריקאית לסוכרת וערכה את מחקר הפוסט-דוקטורט שלה בבית הספר לרפואה בהרווארד.


בשנתיים האחרונות לפני הגיעה לחברה, שימשה כמנהלת המעבדה לחקר תרגום סרטן השד במרכז הרפואי תל אביב סוראסקי (בית החולים איכילוב).


חברת ביו דבש נסחרת בבורסה בת"א - Beeio Honey Ltd (BHNY)).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il