TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שר האוצר יחתום על צו לפתיחת הקרן לאזרחי ישראל ב-1/6/2022


חתימת השר הינה בעקבות הודעת מנהל רשות המסים כי סך ההיטלים החלוטים שניגבו לפי חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע עבר את סף מיליארד השקלים

שר האוצר אביגדור ליברמן יחתום על צו לפתיחת הקרן לאזרחי ישראל ב-1/6/2022, זאת בהמשך להודעת מנהל רשות המסים, ערן יעקב, כי סך ההיטלים החלוטים שניגבו לפי חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע עבר את סף מיליארד השקלים. חוק קרן לאזרחי ישראל מסדיר את הקמת הקרן לאזרחי ישראל, מוסדותיה ופעילותה. תחילתו של החוק היא ב-1 בחודש שלאחר המועד שבו הגיעו ההיטלים החלוטים שהצטברו לסכום העולה על מיליארד ₪.

משרד האוצר ורשות המסים מודיעים כי סך ההיטלים החלוטים שניגבו מכוח חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע הגיע ל-1.14 מיליארד ₪, ולאור כך תוכל להיפתח הקרן לאזרחי ישראל החל ב-1/6/2022. בנוסף ניגבו היטלים שאינם חלוטים בסך מצטבר של 0.836 מיליארד ₪. סך-כל ההיטלים שניגבו עד ה-16/5/2022 בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע מסתכם ב-1.976 מיליארד ₪.

היטלים חלוטים הם היטלים שנגבו עפ"י דוחות שנתיים שהגישו בעלי זכויות הנפט ומשאבי הטבע, וכן היטלים שנגבו בעקבות שומה סופית. היטלים שאינם חלוטים הם היטלים שנגבו כמקדמות או כניכוי במקור במהלך שנת המס וגבייתם עדיין אינה סופית. לאחר תום שנת המס, בהתאם לסכום ההיטל שיחושב בדוח השנתי שיוגש, יהפוך ההיטל כאמור, כולו או חלקו, לחלוט.

בחודשים האחרונים לקראת פתיחתה של הקרן לאזרחי ישראל עבד צוות משותף של רשות המסים, החשכ"ל, בנק ישראל ובעלי תפקידים המיועדים לכהן בקרן לאזרחי ישראל, בתכנון ההליכים להעברת הכספים והמידע על היטלים שניגבו והיטלים חלוטים באופן שיבטיח את העברת הכספים מרשות המסים לחשכ"ל ומהחשכ"ל לקרן לאזרחי ישראל במועדם.

ההיטלים בגין רווחי יתר מנפט ומשאבי טבע נגבים בהתאם לחוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע. לפי חוק זה הכספים שמתקבלים מההיטלים ינוהלו בהתאם להוראות חוק קרן לאזרחי ישראל. מטרת הקרן לנהל את הכנסות המדינה מהיטל על רווחים ממשאבי טבע בראייה כלכלית ארוכת טווח לשם השאתם ובמטרה לאפשר את המשך קיומה של הקרן לדורות הבאים.

הקרן לאזרחי ישראל תחל את פעולתה עם 1.14 מיליארד ₪. בנוסף, 3.5% מסכום זה, קרי 40 מיליון ₪, יהוו את סכום ההקצאה השנתי הראשון של הקרן לממשלה, אשר ישמש למטרות חברתיות, כלכליות וחינוכיות בהתאם להצעת חוק שהממשלה תגיש לכנסת.

ההכנסות מהיטלים על רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע המיועדים לקרן לאזרחי ישראל, הינם בנוסף להכנסות המדינה ממס הכנסה ותמלוגים המשולמים ע"י בעלי זכות נפט ובעלי זכות לניצול משאב טבע ונכנסים לתקציב המדינה בשוטף.

יצוין כי מעבר רף מיליארד השקלים של ההיטלים החלוטים נובע בעיקרו מהיטלי רווחי נפט לשנת 2021 ששולמו ע"י בעלי הזכויות במיזם תמר. היטלים אלו מצטרפים אל היטלי רווחי נפט ששולמו החל משנת 2011 ע"י בעלי הזכויות במיזם אשקלון (ים תטיס).

"הכסף חוזר לאזרח", אמר היום שר האוצר אביגדור ליברמן. "הרווחים ממשאבי הטבע של ישראל צריכים לעמוד לתועלת האזרחים ואני שמח שתוך פחות משנה מאז שהקמנו את הממשלה הקרן מתחילה לעבוד וכבר עשרות מיליוני שקלים יזרמו חזרה לציבור. אני מודה לשרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש-הכהן, על צעידה משותפת בדרך להקדמת הגביה של היטל משאבי טבע לקופת המדינה".

השרה פרקש-הכהן אמרה כי היא "מברכת על תחילת פעילותה של קרן העושר. ‏תיקון החוק שהשלמתי יחד עם שר האוצר, שינה את הכללים הקודמים, ויסייע סופסוף לציבור ליהנות מהפקדת מיסים ראויה ומהירה לקרן העושר לרווחת כולנו".




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il