TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כמה עולה לגזום או לכרות עץ ומה צריך לבדוק?


תמונה: 123RF
גיזום וכריתת עצים הן פעולות נפוצות בישראל אך למרות זאת מדובר בשירות שרבים אינם מודעים לעלויות שלו וחשוב עוד יותר, לאופן הביצוע אשר אם לא נעשה באופן הנדרש עלול להוביל לקנסות ולסיבוכים מיותרים
צוות האתר 'גיזום פלוס' נרתם לסייע על מנת לרכז את המחירים הצפויים בגיזום וכריתת עצים וכן להסביר מה ההבדל בין השירותים ומדוע לעתים קרובות עדיף פשוט לגזום עץ ולא להיכנס לפרוצדורה מסובכת שקשורה בכריתת עצים.
ההבדל שבין גיזום לבין כריתה
לפני שנתחיל להסביר על המחירים ועל הדגשים בגיזום וכריתת עצים, חשוב להבין תחילה את ההבדלים שבין גיזום וכריתה של עצים.
רוב האנשים שנשאל אותם על ההבדלים יציינו שבגיזום אנו חותכים חלק מהענפים ואילו בכריתה אנו חותכים גם את הגזע. זה נכון אך ישנם הבדלים נוספים.
• ראשית, כריתת עצים מחייבת הנפקת היתר. הדבר נכון לגבי כל סוגי העצים הבוגרים לרבות אלה שנמצאים בחצר בית פרטי.
• שנית, גיזום אגרסיבי מדי שלא נעשה באופן הנכון יכול להיחשב ככריתה וזה כבר עניין שמשליך הן על אי היכולת של העץ להתקיים והן על הצורך בהנפקת אישורים מתאימים.
• לבסוף, בכריתת עצים יש כמה סוגים כשהבסיסי הוא גיזום כל הענפים והגזע כשהשורשים יישארו באדמה וחלק מהגזע ימשיך לבצבץ מהאדמה. כריתה מתקדמת יותר כבר תשלב כרסום שורשים שאומנם ייקר מעט את המחיר אך יעקור את העץ מן השורש בלי להשאיר שרידים ומכשולים.

כמה עולה לגזום או לכרות עצים?
כפי שמשתקף במחירון, מחיר גיזום וכריתת עצים הוא שירות בעל טווח עלויות רחב במיוחד שמתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע גם לאלפים כשהגורמים שיקבעו את התמחור יהיו בין היתר המורכבות של העבודה, גודל העץ, האם צריך לגזום או לכרות (גיזום זול יותר), האם ישנה גישה למנוף או שצריך לטפס על העץ באמצעות חבלים ואופן הפינוי של הפסולת והגזם.
לכן מאוד קשה להעריך כמה עולה לגזום או לכרות עץ ספציפי מאחר שישנם משתנים רבים שיכולים להטות את העלויות לכאן או לכאן והדרך הטובה ביותר היא לקבל הצעות מחיר ממספר בעלי מקצוע מומלצים.
יחד עם זאת וכדי שיהיה לכם קנה מידה כלשהו, בחרנו להציג מחירים בסיסיים של מגוון שירותים נפוצים בגיזום וכריתת עצים.
• גיזום עצי הדר ועצי זית: בין 500 ש״ח ל-1,000 ש״ח.
• עצים בגובה שבין 4 ל-8 מטר: המחיר כבר יטפס לממוצע של 1,500 ש״ח.
• גיזום עצים גבוהים מעל 8 מטר: המחיר יהיה החל מ-2,000 ש״ח.
• מחיר גיזום דקלים ממוצע עומד על 800 ש״ח כשטווח העלויות יכול להיות מאוד שונה לאור העובדה שישנם דקלים מסוגים וגבהים שונים.
• מחיר כריתת עץ יהיה בממוצע 2,000 ש״ח אך הוא יכול לנוע לכאן או לכאן בהסתמך על גודל העץ והסוג שלו.

לפני שכורתים צריך אישור
כריתת עצים שונה מגיזום בהרבה מובנים ואם אתם מעוניינים לכרות עץ מכל סוג שהוא ובכל מקום (כולל שטח פרטי), עליכם להנפיק אישור שמתיר לכם לעשות את זה מפני שבמדינת ישראל חל איסור על כריתת עצים ואם רוצים לכרות, צריכה להיות סיבה מוצדקת.
לפני שאתם מזמינים כורת עצים יש להיכנס לאתר משרד החקלאות ולמלא טופס בקשה לכריתת עץ. את הטופס יש להגיש אל פקיד היערות שממונה על אזור המגורים שלכם שאת פרטיו תוכלו למצוא באתר העירייה.
פקיד היערות יגיע בתוך 14 ימים כדי לבדוק את הבקשה ולהחליט אם היא מוצדקת או שלא.
במידה שתקבלו אישור תוכלו להתקדם אל השלב הבא שהוא הזמנת כורת עצים ואם לא תקבלו, תוכלו להגיש ערעור או להסתפק בחלופה בדמות גיזום.

האם חייבים לכרות?
זה המקום שבוא אנו ממליצים להימנע מכריתת עצים ככל שניתן. מעבר לעובדה שאתם פוגעים בעץ, התהליך יכול להיות ארוך ומסורבל. אם מדובר במקרה שבו אין הרבה ברירות אז לכו על כריתה אך במצבים רבים ניתן לגזום את העץ ולמנוע את הכריתה שלו.

מי רשאי לכרות ולגזום עצים?
צריך לזכור שגיזום או כריתת עצים היא פעולה עם סיכונים רבים שמצריכה ידע וניסיון ועל כן חשוב להזמין כורת / גוזם עצים מקצועי שמחזיק בתעודות הסמכה.
למעשה מדובר בתעודה שמסמיכה את בעל המקצוע לספק את שני השירותים אך כדי לקבל אותה, עליו לעבור בהצלחה לפחות שני קורסים. הראשון הוא של משרד החקלאות שנוגע בעיקר לצד הטכני ואילו הקורס השני של משרד העבודה מתייחס בעיקר להיבט הבטיחותי.
מעבר לכך שמומלץ להזמין רק כורת או גוזם מקצועי, חשוב להקפיד על יישום הכללים הבאים על מנת להבטיח שהתוצאה תהיה משביעת רצון והמחיר שתשלמו יהיה הוגן.
1. השוו מספר הצעות מחיר ונסו להבין מה הסיבה להפרשים במחירים אם קיימים כאלה.
2. הזמינו גוזם או כורת עצים מומלץ שמעניק שירות הוגן ואמין ללקוחותיו.
3. וודאו שמדובר בכורת/גוזם עצים עם רישיון ובקשו לראות את הרישיון.
4. חשוב שלבעל המקצוע יהיה ביטוח מקצועי שמכסה כל נזק שעלול חלילה להיגרם.
מומלץ להיעזר בשירות הרשות המקומית כדי לפנות את הגזם. במידה שזה לא מתאפשר יש לבדוק כמה עולה פינוי הגזם.
5. במידה שכורתים עצים צריך להבין אם זאת עקירה מהשורש או שלא.
6. חתמו על הסכם עבודה שמתאר את כל הפרטים שסיכמתם עליהם.
אנו סבורים שיישום הכללים האלה יסייע לכם להזמין גוזם או כורת עצים מקצועי ואמין ולבצע כל גיזום או כריתה באופן יעיל, מהיר ובמחיר הוגן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il