TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: מדד המחירים לצרכן במאי צפוי לעלות ב-0.3% ושיעור האינפלציה ל-12 החודשים הבאים יסתכם ב- 0.8%


אקסלנס
מחירי השכירות צפויים לעלות ב-0.3%
אביתר בן-דוד, כלכלן מאקרו במחלקת מחקר ואסטרטגיה של בית ההשקעות אקסלנס,מעריך כי "מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שיתפרסם היום צפוי לעלות ב- 0.3%. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הבאים עומדת על 0.8%".
בן-דוד מעריך כי "אין ספק שמי שירכז את עיקר העניין במדד הקרוב יהיה סעיף הדיור שאכזב כזכור באפריל. ככלל, בחודש מאי נוהג הסעיף להוות עוגן חיובי לאינפלציה. יהיה מעניין לראות האם ההמתנה להחלטת בג"ץ בנושא חוק 'מס דירה שלישית' הצליחה 'להחזיק' את בעלי הדירות מלהעלות את שכר הדירה בצורה חדה מהרגיל או שמא יציג הסעיף שיעור עלייה גבוה מזה המאפיין אותו בחודש זה. בן-דוד מעריך כי "בחודש מאי יעלה סעיף הדיור ב-0.3%".
כמו כן, מוסיף בן-דוד כי "שינוי המתודולוגיה במדידת בגדי הקיץ אותו ביצעה השנה הלמ"ס צפוי לתת את הטון במדד חודש מאי ולהביא לדחיפתו כלפי מעלה (על חשבון מדד חודש יוני). גם מחירי הירקות והפירות צפויים לעלות, זאת בהתאם לעונתיות המאפיינת אותם בתקופה זו של השנה".
בן-דוד ממשיך להעריך כי "בחודשים הקרובים סביבת האינפלציה תתקשה לפרוץ את הטווח התחתון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל. שילוב שבין האפשרות הממשית לביטולו של חוק 'מס דירה שלישית' וההכבדה המחודשת שזו תיצור על סעיף הדיור (המהווה 39% ממדד המוצרים הסחירים) לבין המשך המגמה של הפחתות המחירים הממשלתיות (מים, הנעלה, צהרונים, מוצרי טואלטיקה) מגדיל את הסיכון כלפי מטה עבור קצב התפתחות מדד המוצרים הסחירים (המצוי בשיא של שלוש שנים)".
בן-דוד אומר כי "בכל הנוגע למדד המוצרים הלא- סחירים, ללא היחלשות משמעותית בשער השקל בעולם, זה ימשיך לשהות בטריטוריה שלילית ולהכביד על השורה העליונה. גם תחת הנחת האינפלציה הנוכחית שלנו, שהיא אופטימית בהשוואה לשוק, צפוי מדד המחירים לצרכן 'לגעת' ברף ה-1% רק בסביבות החודשים אוקטובר/נובמבר. המשמעות היא שעוד מדד או שניים שמפתיעים כלפי מטה, וגם ההסתברות לאפשרות זו הופכת לנמוכה יותר".
בן דוד מסכם ואומר כי "אנו ממשיכים להעריך כי בשנה הקרובה צפויה סביבת האינפלציה בישראל להיות גבוהה מזו לה הורגלנו בשלוש השנים האחרונות. עם זאת, אנו עדיין רחוקים מלכנות עליית מחירים זו כאינפלציה של ממש"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il