TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המגדלים עוזבים את תל אביב?


היישובים בהם נבנים הכי הרבה מגדלים: הוד השרון, פתח תקווה וירושלים
לדברי רוני כהן מנכ"ל חברת אלדר שיווק "יישובי הפריפריה כבשו
את המקומות הראשונים בדירוג מכיוון שהם הפכו לטרנד"

בני פרי, אדריכל ערים ושותף במשרד V5: "חייבים למסד את נושא האחזקה בחוק ובתקנות, אחרת יהיה גורל הבניינים האלה רע ומר כמו שניתן להיווכח ממגדלים ישנים בסין ובמדינות לא מפותחות"


תל אביב ממשיכה לאבד את מקומה כי עיר גורדי השחקים של ישראל. מניתוח נתוני הלמ"ס שערכה חברת אלדר עולה, כי הוד השרון, פתח תקווה וירושלים הם היישובים בהם היו במחצית הראשונה של 2012 הכי הרבה התחלות בנייה של מגדלים בני 11 קומות ומעלה.

על פי הנתונים, הוד השרון ממוקמת במקום הראשון עם התחלות בנייה של 348 יח"ד בבניינים מעל 11 קומות, מתוכן 244 יח"ד בגורדי שחקים בני 16 קומות ומעלה.

לדברי ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק של חברת קרסו נדל"ן "כיום כ-70% מכלל התחלות הבנייה בהוד השרון הם של בניינים בני 11 קומות ובעיקר 16 קומות ומעלה. מדובר בעיר שבה הקרקעות יקרות מאוד, מה שגרם לעירייה לעודד תוכנית של בנייה לגובה בעיקר בשכונות המזרחיות החדשות. כיום אנחנו בונים 3 מגדלים בני 20 קומות במתחם ישורון. זה אזור ותיק יחסית המאופיין בבנייה נמוכה. לכן, דיירי המגדלים יוכלו להנות מנוף פתוח כבר מהקומות הראשונות בפרויקט".

ירושלים ממוקמת במקום השני בדירוג עם 250 יח"ד בבניינים בני 11 קומות ומעלה שבנייתן החלה ומתוכן 160 יח"ד במגדלים מעל 16 קומות. מדובר בנתון מפתיע לאור העובדה שבמשך הרבה שנים לא הייתה בנייה לגובה בעיר הבירה.

תל אביב ממוקמת רק במקום השישי עם התחלות בנייה של 220 יח"ד בבניינים בני 11 קומות ומעלה. לדברי אשר אלון, הבעלים של חברת אשלי המקימה את פרויקט ME בנווה שרת "תל אביב כבר לא מייעדת את הבנייה לגובה לעשירים בלבד. כיום רשויות התכנון המקומיות והמחוזיות מעודדת בנייה לגובה גם בפרויקטים של פינוי בינוי. כך למשל, אנחנו רואים ביקוש מאוד גבוה לקומות הגבוהות בפרויקט שלנו הכולל 3 מגדלים שיגיעו לגובה 21 קומות כל אחד. הביקוש מגיע בעיקר מצד משפחות עמידות שחיפשו בנרות דירה במגדל מגורים גבוה בתל אביב במחירים שפויים ולא במחירים של מגדלי יוקרה לאלפיון העליון".

לדברי רוני כהן מנכ"ל חברת אלדר שיווק "כאשר מנתחים את הנתונים לפי ערים מגלים שיישובי הפריפריה במעגל השני והשלישי מתל אביב, כבשו את המקומות הראשונים בדירוג הערים בהם היו התחלות בנייה של בניינים מעל 11 קומות. כך למשל רמלה ממוקמת במקום הרביעי עם התחלות בנייה של 232 יח"ד במחצית הראשונה של השנה, אשדוד במקום השישי, בנתניה היו התחלות בנייה של 195 יח"ד בבניינים מעל 11 קומות. חדרה סוגרת את העשירייה הראשונה ואשקלון, יבנה ורחובות פותחות את העשירייה השנייה בדירוג".

לדברי כהן צמיחת המגדלים מחוץ לתל אביב נובעת ממספר סיבות "בעבר מגדלי מגורים הוקמו רק בתל אביב ונחשבו מאוד יקרים ובעצם הפכו לסמל סטאטוס. עם הזמן הפכו לטרנד וכולם רוצים היום לגור במגדלים מחדרה ועד אשדוד. בנוסף, הרשויות המקומיות הבינו שזה הפיתרון למצוקת הקרקעות ובנייה וכמובן שבנייה לגובה מאפשרת בניה של יותר יח"ד כלומר יותר משפחות שמשלמות ארנונה".

בני פרי, אדריכל ערים ושותף במשרד האדריכלים V5 מסביר כי "בניית רבי קומות זה צורך שמאפשר לנצל טוב יותר את הקרקע ולהשאיר יותר שטחים ירוקים. הרתיעה מבניינים גבוהים שהייתה קיימת בקרב הציבור הישראלי בשנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים הולכת ונעלמת. יותר ויותר אנשים מבינים שאין מנוס ממגורים בבניינים גבוהים.

"עם זאת, נהיה חייבים למסד את נושא האחזקה בחוק ובתקנות, אחרת יהיה גורל הבניינים האלה רע ומר כמו שניתן להיווכח ממגדלים ישנים הקיימים בהונג קונג, בסין ובמדינות לא מפותחות. רק הסמכה של מומחים לאחזקה וחיוב בחוק לתחזק בנינים לפי התקן הישראלי 1525, לרבות פיתוח מערך בקרה ואכיפה, יביאו לשמירת הבניינים האלה לשנים רבות".


דירוג הערים שבונות לגובה (11 קומות ומעלה)
מחצית ראשונה 2012
מקוםיישוב יח"ד בבניינים מעל 11 קומות יח"ד בבניינים מעל 16 קומות
1 הוד השרון 348 244
2 ירושלים 250 160
3 פתח תקווה 236 84
4 רמלה 232 --
5 ת"א 220 160
6 אשדוד 198 150
7 נתניה 195 139
8 חולון 183 142
9 קריית אונו 166 87
10 חדרה 157 --



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il