TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל אדם טבע ודין עמית ברכה: אחרי שהכחידה את שמורת האלמוגים באילת ואסון עברונה ורצף אסונות סביבתיים אנחנו מקדמים בכנסת חקיקה לביטול קצא"א


עמית ברכה. צילום יעל צור
עדכונים מועידת האנרגיה: מקדמים חקיקה לביטול קצאא + התיחסות לרכבים חשמליים‎‎
מנכ"ל אדם טבע ודין: "מקדמים חקיקה לסגירת קצא"א". יו"ר קצא"א: "ללא קצא"א אין ביטחון אנרגטי לישראל"

עימות חריף התפתח בין יו"ר קצא"א ארז כלפון לבין מנכ"ל אדם טבע ודין עמית ברכה בוועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית ה-18.

ברכה: אחרי שהכחידה את שמורת האלמוגים באילת ואסון עברונה ורצף אסונות סביבתיים אנחנו מקדמים בכנסת חקיקה לביטול קצא"א. החברה הזאת לא מייצרת ביטחון אנרגטי למדינת ישראל אלא רק אסונות סביבתיים והכחדת מינים. צריך לבטל חברה כמו קצא"א כי קיבלה בשנות ה-60 רישיון לעבוד במחשכים, עם צו חיסיון במידע סביבתי. ב-2022 אין מקום לעבודה במחשכים. חברת קצא"א במתכונתה הנוכחית לא יכולה להמשיך להתקיים".

יו"ר קצא"א, ארז כלפון: "בשני העשורים הקרובים הדלק הפוסילי ישמש אותנו במעבר לאנרגיות מתחדשות, ואני חושב שזה יהיה יותר משני עשורים. העסקה עם איחוד האמירויות נותנת לישראל להיות גשר בין ים סוף לים התיכון ונותנת ביטחון אנרגטי למדינה בלי להסתמך רק על הנמלים. אני לא קורא לסגור אף אחד. כ-85% מהדלק נכנס לישראל דרך קצא"א. מישהו מתבלבל – זה לא קשור לעסקה כזו או אחרת. המדינה חייבת זרימה שוטפת של דלק ותזקיקים, אחרת נחדול מלהתקיים. הממשלה היא בעלת המניות ואם היא רוצה לסגור – נקבל כל החלטה שלה".

עידו רוזיליו, יו"ר בית זיקוק פז אשדוד: "בתור אחד שעובד עם קצא"א ומקבל ממנה שירותים מדברים על לסגור אותה? אלו האנשים שמספקים את האנרגיה למדינת ישראל. היום התחושה שלנו כמי שמתעסקים עם דלקים פוסילים – שרק נעוף מהעיניים. שלא רוצים אותנו. לקטוע חלק בשרשרת האספקה כמו קצא"א זה לא הגיוני ויפגע בביטחון האנרגטי של ישראל. ללא אנרגיה אספקת מי השתייה בישראל נגמרת תוך זמן קצר ביותר. חדלה מלהתקיים. ולו מהסיבה הזו – יש חיוניות ברצף שרשרת האספקה".


סמנכ"ל תפעול והנדסה בסונול: "ייצור רכבים חשמליים ויצור הסוללות לא פחות מזהם מבנזין וסולר"

עמיחי ברם, סמנכ"ל תפעול והנדסה בסונול, אמר בוועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית ה-18, שלמרות שסונול פועלת בעוצמה רבה בתחום כלי הרכב החשמליים, החברה מאמינה כי הפיתרון הקלאסי והסביר ביותר הוא המימן.

ברם: "ייצור רכבים חשמליים ויצור הסוללות לא פחות מזהם מבנזין וסולר. ליתיום הוא משאב מוגבל בעולם, ולכן המחירים ילכו ויעלו. גם אין פתרונות מה יעשו עם הסוללות. יצרניות הרכב הגדולות: מרצדס ולוו ויונדאי משקיעים מיליארדים לכיוון המימן ולכן אנו פועלים להביא לישראל רכבים כאלה. לא נראה תשואה בשנים הקרובות מהתחום ובכל זאת שמנו כסף משאבים וטכנולוגיה כי אנחנו מאמינים שזה העתיד. השאלה מתי נראה מתודלקים במימן והתשובה היא רק כשתהיה תחנת תדלוק. על המדינה להגדיר מפת דרכים בכיוון הזה. ב-2022 התחנה הראשונה שלנו תיפתח ותתדלק. אנחנו בדרך הנכונה למהפיכת האנרגיה בישראל".

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, ואמר: "כדי שלא יהיו תירוצים ב-2030 צריך יעדים שניתן להשיג ולא יעדים אוטופיים. רק מה שנמצא ב-90 אחוז הסתברות לביצוע. התפקיד של כל הרגולטורים הוא להודות שלא נעמוד ביעדים ב-8 שנים שנשארו עד 2030, ולייצר מגוון של פתרונות להפחתת פליטות ולא רק אנרגיות מתחדשות. למשל, להאיץ את נושא התחבורה החשמלית, ולהקים תחנות חשמל יעילות, וכן לפתח שוק תחרותי באנרגיות מתחדשות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il