TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי - 13-12-2007

הורדות ריבית זה לא הפיתרון, זה מה שיש לי לאמר. מהלך מוניטרי כזה טוב לכלכלה בהאטה שלא חוששת מאינפלציה, וחברים יקרים זה לא מה שקורה בעולם ובטוח שלא אצלנו. לאחר הורדת הריבית של 0.25% ביום שלישי האחרון ע"י יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נראה כי המשקיעים עדין לא מרוצים ולדעתם היה צריך להוריד יותר בריבית הניכיון. במאמר שפרסם אלן גריסנפאן, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, מנבא ששוקי האשראי יתאוששו מן המשבר הנוכחי (סאב פריים) רק כאשר המלאים של הבתים החדשים יתחסלו בורבם, והדיפלציה במחירי הבתים (ורק שם) תסתיים.
אוראל סרור | 13/12/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

הורדות ריבית זה לא הפיתרון, זה מה שיש לי לומר.

מהלך מוניטארי כזה טוב לכלכלה בהאטה שלא חוששת מאינפלציה, וחברים יקרים זה לא מה שקורה בעולם ובטוח שלא אצלנו.

לאחר הורדת הריבית של 0.25% ביום שלישי האחרון ע"י יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נראה כי המשקיעים עדין לא מרוצים ולדעתם היה צריך להוריד יותר בריבית הניכיון.

במאמר שפרסם אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, מנבא ששוקי האשראי יתאוששו מן המשבר הנוכחי (סאב פריים) רק כאשר המלאים של הבתים החדשים יתחסלו ברובם, והדפלציה במחירי הבתים (ורק שם) תסתיים.

אל מול אותה דפלציה (ירידת מחירים) הכלכלה הגלובלית ניצבת אל מול גל נוסף של אינפלציה (עליה במחירים) במחירי המזון, מלאי החיטה נמצאים במגמה של ירידות מחירם נסחר כמעט ברמות שיא ובנוסף לזאת, אנליסטים של סחורות חקלאיות מזהירים כי המחירים הגואים של התירס, חיטה והסויה צפויים להמשיך לעלות וכך מחירי המזון לבעלי חיים יעלה ויוביל להתייקרות במחירי בשק הבקר, העופות ובמחירי תוצרת החלב.

 

עוד ועוד בתי השקעות מורידים תחזיות צמיחה, אנשים מכובדים כמו וורן באפט, אלן גרינספאן ועוד מציינים כי ארה"ב תיכנס למיתון ועד אמצע 2008 לא צפוי שיפור כלל וכלל.

לפי גרינספאן "במבט לאחור הכוחות הכלכליים הגלובליים שנבנו במשך עשרות שנים, השיגו שליטה אפקטיבית על תמחור ני"ע לטווח הארוך יותר. המתאמים הפשוטים בין ריביות הטווח הקצר והטווח הארוך בארה"ב נשארו משמעותיים, אך הם יורדים זה חצי מאה. מחירי הנכסים מתנתקים באופן כללי משערי הריבית קצרת הטווח".

ובשורה תחתונה נוצרה לה בועה ולמרות שהרגולציות בשוק מנסות לכסות בכל פעם פערים,

הבועות היו ויהיו עוד בעתיד, אך בצורה שונה בכל פעם.

 

יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל, מציין בועידת ישראל לעסקים של גלובס, "לא יהיה מיתון כללי בכלכלה הגלובלית, יהיו עוד מחיקות של מיליארדים רבים של דולרים כתוצאה ממשבר הסאב פריים, אבל הבנקים לא צפויים לקרוס". אל מולו ניצב רוני חיזיקהו הממונה על הבנקים שטוען כי "אמנם החשיפה למכשירים מורכבים בבנקים הגדולים היא בהיקף של 10 מיליארד דולר אך החשיפה לשוק הסאב פריים נמוכה". ומדגיש כי |משבר הסאב פריים עדין לא הגיע לשיאו" !!

 

לסיכום השבוע בשוק ההון, המדדים רשמו תשואה אפסית, אך עם דשדוש רב כאשר ניסו השבוע לסגור שוב את הפער עם רמות השיא מלפני הירידות האחרונות של נובמבר.

התנודה בשווקים תמשיך אך נראה כי המגמה הושורית עדין לא סיימה את המהלך.

בנק ההשקעות UBS פרסם סקירה מקיפה ומעודכנת על השווקים המתעוררים בה הוא מסכם את שנת 2007 ומנפק תחזיות לשנתיים  תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית הועלתה, אך התחזיות לשנים הקרובות, עגומות יותר.

באופן כללי הסקירה חיובית ומחמיאה למצבו של המשק - בנוסף מציינים ב-UBS כי להעלאת הדירוג למשק שביצעה באחרונה S&P עשויה להיות המשכיות בדמות העלאות דירוג נוספות של חברות דירוג נוספות.

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

לאחר חודש לא טוב בנובמבר, תיקן בדצמבר כמעט את כל הירידות וכרגע אנו רואים כי המדד נמצא קרוב לרמות השיא שהינה רמת התנגדות קרובה באזור 1246 נקודות.

מחזורי המסחר גדלו במהלך העליות והמתנדים הטכניים כן מאשררים את הכוח במגמה המינורית כאשר כרגע נראה סיכוי לתיקון טכני לפני שנמשיך במהלך עליות נוסף.

שבירת 1200  נקודות יוביל למהלך ירידות לכוון 1165 נקודות.

שבירה של 1165 נקודות ייחשב איתות שלילי נוסף לשוק.

פריצת רמת השיא במחזור גבוה של לפחות 2.5 מיליארד ש"ח ייחשב איתות חיובי למהלך עליות נוסף במדד המעוף.

 

                       דולר \ שקל

הטכני מראה עליות, אבל ההיגיון הפונדומנטלי אומר ההפך.

הורדת הריבית ביום שלישי האחרון מקטינה את פער הריביות בין ארה"ב לבין ישראל וצפויה להחליש את הדולר לא רק מול המטבעות המובילים (מה שקורה בפעול) אלא גם מול השקל מה שלא קורה בפועל. רמת ההתנגדות (קו ירוק) סביב 3.93-3.92 נפרצה השבוע וכרגע הדולר נסחר סביב אותה רמה. התבססות מעל יוביל לתיקון לכוון 3.95 ש"ח לדולר.

המתנדים הטכניים מראים סיכוי להיפוך ולהתחזקות הדולר מול השקל.

אז מי יינצח? במיקרים כאלה עדיף לחכות בצד ולראות.

 

                            נפט CRUDE

                                   

 

לאחר הגעה לרמת תמיכה יורדת (קו ירוק) ושינוי מהלך חד מאוד מעלה ופריצת רמת התנגדות 90 דולר (קו מקווקו ירוק) למרות הכול ראינו עצירה סביב רמת התנגדות עולה (קו שחור) שהינה גם קו המגמה. פריצה של אותו קו יוביל להמשך עליות לכוון 100 דולר.

כלשון כמו שאנו רואים כרגע יוביל לבדיקה חוזרת של רמת ה 90 דולר שהינה רמת תמיכה רלוונטית כרגע.

עליות הנפט השבוע נבעו כתוצאה מירידה חדה מאוד במלאים של ארה"ב לאחר פרסום החלטת 

 

 
 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il