TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 6 ביולי

חודש יוני הסתיים, ואני חושב שקיים קונצנזוס בשוק לגבי הקושי בעשיית תשואה חיובית באותו החודש. אל מולו נפתח חודש יולי, עם קול תרועה, כאשר הבורסה פורצת שיאים במחזורים גבוהים מאוד. הסיבה המרכזית הנה פדיון מק"מ 717 ביום רביעי האחרון, בנוסף לפדיון אג"ח ממשלתיות בהיקף של 18 מיליארד שקל.
אוראל סרור | 6/7/07, 00:00

מאת: אוראל סרור                                                                                                                                                                         

סיכוםשבועי                                      

 

חודש יוני הסתיים, ואני חושב שקיים קונצנזוס בשוק לגבי הקושי בעשיית תשואה חיובית באותו החודש. אל מולו נפתח חודש יולי, עם קול תרועה, כאשר הבורסה פורצת שיאים במחזורים גבוהים מאוד.  הסיבה המרכזית הנה פדיון מק"מ 717 ביום רביעי האחרון, בנוסף לפדיון אג"ח ממשלתיות בהיקף של 18 מיליארד שקל.

סיבה נוספת לעליות בבורסה בתל אביב נבעה כתוצאה מזרם נתוני מאקרו בארה"ב שהראו כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתרחב והאינפלציה מאיטה במקביל. עליות בארה"ב הובילו לעליות שערים בשווקים השונים בעולם.

אומנם שוררת אופטימיות קצרת טווח בשוק הישראלי, אך מתחת לכל האושר קיימות לא מעט בעיות אשר יכולות להתפוצץ ולגרום לנזק משמעותי.

מי לא זוכר את משבר ה SUB PRIME בארה"ב? השוק חווה זעזוע אמנם לא בסדר גודל של מיני מפולת, אך בהחלט הקשה על עליות שערים במשך תקופה.

מסתבר שגם אצלנו בארץ המצב קיים. בנק ישראל מעריך כי עלתה רמת הסיכון בתיק האשראי הבנקאים, כתוצאה מירידה באיכות הלווים.

האירוע נובע מכך שחברות איכותיות מגייסות כסף בשוק ההון, וכך משאירות את הבנקים עם החברות הפחות איכותיות, עם מרווח גבוה ובמקביל עלה שיעור האשראי במשקי הבית, וכך גורם למרווח הממוצע של אשראי הבנק לעלות, אך איכות תיק האשראי ירד.

בנוסף בנק ישראל מדווח כי הוא מזהה עלייה בסיכוני האשראי בשוק ההון, המתבטאים בין היתר בתמחור שגוי של סיכונים ובמרווחים נמוכים באג"ח הקונצרנים (חברות), כלומר חברות רבות מגייסות כסף בשוק ההון בצורת אג"ח כאשר תמחור הריבית לעומת הסיכון איננה מגלמת את הסיכון האמיתי הגלום בהשקעה.

 

השבוע היה השבוע הראשון למחצית השנייה של שנת 2007, כאשר מניות החליפו מדדים ואף נוספה לה מניה חדשה למסחר, "סלקום" - דואלית, מבית אי די בי , למדד המעו"ף שבעברו נקרא מדד ת"א 25 אך החל מ- 15 ביולי ייקרא מדד ת"א 26.

מדד יתר 30 שונה למדד יתר 50 ומדד יתר 100 שונה למדד יתר 120.

מניות נוספות החליפו מקומות, כמו מניית בז"ן שנכנסה למדד ת"א 25, אלביט הדמיה אשר נכנסה למדד נדל"ן 15 ועוד.

 

אירועים  נוספים אשר יכולים להשפיע על שוק ההון, מתחילים במינוי החדש של שר אוצר, רוני בר-און, אשר נבחר בהיותו העדיף מבין 3 מועמדים.

בפן הביטחוני, פעילות של צה"ל בתוך רצועת עזה ע"מ למנוע משגרי קסאמים וחפירת תעלות, ועדיין שוררת מתיחות ברצועה הצפונית מזרחית של מדינת ישראל.

 

 

                        מדד ת"א 25

 

מדד המעו"ף  פרץ השבוע את רמת ההתנגדות 1137-1140 נקודות , במחוזר גבוה מאוד כ 2.5 מיליארד שקל. לאחר הפריצה ירד המדד ובדק את רמת ההתנגדות ועצם הישארותו מעל אותה רמה , הופך את רמת ההתנגדות 1137-1140 נקודות לרמת תמיכה.

כעת השוק נכס לגל עליות נוסף, אשר צפוי להימשך לפחות עוד כ 2.5% למעלה .

אם רמת התמיכה 1137-1140 נקודות תשבר צפוי המדד לחזור לרמות ה 1120 נקודות ואף נמוך יותר. היפוך מגמה יתרחש כאשר המדד יתבסס מתחת  ל- 1080 נקודות.

כלמסחר בין הרמות שצוינו ייחשב כדשדוש.

 

                                    דולר \ שקל

 

לאחר שהדולר התחזק לרמת 4.25 אשר מהווה תיקון טכני לגל הירידות מתחילת 2006 נראה כי נעצר קרוב מאוד לרמת ה 4.30 . רמת ההתנגדות 430 המסומנת בקו מקווקוו הנה רמת התנגדות כפולה, רמת התנגדות מחיר לאור נתוני עבר וכן קרובה מאוד לתיקון טכני 50% בסרגל פיבונאצי.

התבססות מעל אותה רמה יאותת על חוזק נוסף של הדולר מול השקל, ויוביל אף לרמה של 4.4 שקל לדולר.  מהלך ההתחזקות של הדולר מול השקל עדין נקרא כתיקון טכני ולא כמהלך מגמתי בפני עצמו.. חשוב לציין כי הדולר מתחזק מול השקל, ואילו נחלש מול מטבעות בעולם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    נפט CRUDE חוזה לאוגוסט

 

לאחר פריצת רמת ההתנגדות 70 דולר הנפט ממשיך להתחזק במדרגות .

רמת ההתנגדות הקרובה הנה 76 דולר אשר חופפת הן לרמת תמחור במאי 2006 ו יולי עד ספטמבר 2006 והן חופפת ליעד פיבונאצי ראשון 138.2%.

המסחר בחוזי אוגוסט על הנפט לווה בתנודה חריגה, לאחר פרסום דו"ח המלאים השבועי  שלנתוני מלאי הנפט אשר הצביעו על עלייה של 3.1 מליון חביות נפט גולמי, כאשר צפי האנליסטים הראה על ירידה של 500 אלף חביות.

דו"ח המלאים השבועי הפתיע את סוחרי המסחר. "למעשה, יש לנו מלאי גדול מהמצופה הן ברמת הנפט הגולמי והן ביחס למוצרי הנפט המזוקק, הכוללים בנזין", אמר ג'ים ריטרבוש, נשיא בית ההשקעות ריטרבוש ושות'.

חידוש האלימות בניגריה, ספקית נפט גדולה של ארה"ב ויצואנית הנפט הגדולה באפריקה, מטילה צל על מלאי הנפט, מסרו אנליסטים.

עם זאת, ציין ריטרבוש, כי בתי הזיקוק לא הציגה את העלייה שצופתה מהם ביחס לכושר הייצור; כושר הייצור עלה בשיעור של 0.6% בלבד, ל-90%. האנליסטים חזו עלייה של 1.1%.

 

מתוך אתר "בלומברג"

                                    זהב

 

הזהב ממשיך במגמת ההחלשות למרות ההתחזקות בשבוע האחרון לאחר החלשות הדולר מול האירו והין היפני.  הזהב נמצא בתוך תעלה יורדת אשר מתארת מהלך החלשות עד אשר הזהב יפרוץ את רמת ההתנגדות היורדת בנוסף קיימת רמת התנגדות של ממוצע נע 100 (קו שחור).

התבססות מעל אותן רמות ייחשב איתות חיובי להתחזקות הזהב.

בטווח הארוך יותר הזהב מצליח להיתמך על ממוצע נע 200 (קו ירוק). שבירה שלו ייתן אות נוסף להמשך החלשות הזהב.

 

נכתב ע"י אוראל סרור

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il