TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית - חזי קלפקה

ניוזלטר 24/08
חזי קלפקה | 24/8/08, 10:06
שבוע של חופשה הסתיים בתוצאות חיוביות כאשר מדד המעוף עלה בסיכום שבועי ב- 0.8 אחוז, מדד 100 ב- 0.35 אחוז,והתל טק ירד ב- 0.9 אחוז.תוצאות המסחר הושפעו מהיקף המסחר הדליל ברמה ממוצעת של 1.2 מיליארד שקל ליום,מהיות רוב המסחר מרוכז במניות כי"ל והחברה לישראל, וכן מהשפעת מנית וריפון על מדד המעו"ף שסוף כל סוף פירסמה דוחות הוגנים מלווים בתחזית וורודה לשני הרבעונים הקרובים.

השוק הישראלי נהנה מהגדרת ישראל בדירוג A2 לאפשרות של חדלות פרעון, דירוג הדומה לארה"ב, שוויץ וגרמניה, וכן הוגדרה ישראל כמדינה נוחה לנושים. אולי לא ראינו השפעה מיידית של השיפור בדירוג הנ"ל, אבל בעתיד הקרוב, כאשר יותר ויותר בתי השקעות וגופי השקעה זרים ובעיקר אמריקאיים יוצאים לחפש יותר השקעות מחוץ לארצם, נראה גם אצלנו שיפור במחזורים , וזוהי עובדה שיכולה רק לסייע. הכל כמובן החל מתחילת ספטמבר עת חוזרים הילדים לבית הספר, והמשקיעים למסכים.

בישראל הולכים ומתרבים המאמרים, הקולות, הסקירות והניתוחים המבשרים על התקרבות ההאטה הכלכלית העולמית גם לישראל. זה מפחיד את כולם, אבל נראה שכמו בהרבה שטחים אחרים גם בנושא זה מגזימים ולמעשה מכינים לגרוע ביותר בתקווה שיהיה טוב יותר, או לכל הפחות פחות גרוע.תמיכה להאטה אפשר לראות בירידת המדד המשולב לאחר זמן רב עליה התבשרנו השבוע, עליה באינפלציה והתחזית להעלאת ריבית, החשש מפני גל חברות שלא ישלמו את האג"ח שלוו ממשקיעים, והחולשה בשוק המניות. מאידך רואים עדיין בישראל סימנים מאוד מעודדים של עליה במכירות ברשתות השיווק בשיעור של 6.1 אחוז בחודשי הקייץ, הצמיחה ממשיכה להיות נאה בסביבות ה- 4 אחוז, וגל הפיטורים שהרבו לאיים בו מבושש לבוא.נראה יותר שהמשקיעים העדיפו לבלות חופשות בחו"ל ( אין מקום בטיסות) ובמזגנים שבקניונים מאשר לבלות מול מסכי הבורסה, ולכן חודש ספטמבר הוא החודש לבחינה האם חל שינוי בכלכלה בישראל או שמא , אנו מתגברים יחד עם העולם על משבר האשראי ופורצים שוב קדימה.

השבוע, נעלמה לה הקורלציה של השוק הישראלי לנעשה בעולם.בימי ירידות חזקות בארה"ב בקושי ירדנו, ובימי עליות חזקות בוול סטריט מדד המעוף אצלנו זז מעט למעלה אם בכלל. אולי זה נובע מכך שהחום הישראלי כבד יותר מאשר בארה"ב, ובגרמניה , שבהשוואה לשבועות הקודמים כאשר ראינו את מדד המעוף כתואם הדקס , הרי שהשבוע נעלמה הקורלציה לגמרי. אולי זה עקב ההשפעה הנכרת של כיל , וריפון והבנקים במחזור כה דליל, ואולי הסיבה העיקרית היא שהמשקיעים בישראל אינם חוששים כל כך מירידות דרמטיות נוספות בישראל, ומחכים על הגדר לרגע שבו יקפצו על עגלת העליות.

בכל אופן בשונה מאיתנו מדד הדאו גונס ירד השבוע בארה"ב, ב- 1.77 אחוז, הנאסדק ב- 2.94 אחוז, האס אמ פי 500 ב- 1.58 אחוז, ומדד ראסל 2000 ב- 3.73 אחוז.כל זאת לאחר התיקון החד אתמול שנבע בעיקר מהאופטימיות של ברנניקי לגבי השיפור בנושא האינפלציה, ירידת מחירי הנפט חזרה ל- 114.5 דולר, וההערכה כי מדד החברות הפיננסיות מתחיל לצעוד קדימה והוא הוא אשר יניע את השווקים חזרה למה שהיו. לעומת זאת לא זכינו בארה"ב לבשורה , לא בתחום התעסוקה ( המשך נתונים רעים) ולא בתחום סקטור הבניה אשר ממשיך להציג נתונים גרועים מחודש לחודש ושובר לרעה שיאי שפל קודמים.

לסיכום הניתוח הגלובלי אפשר לומר שהתנודתיות והחוסר וודאות עדיין שולטים בכיפה. השווקים נתונים לחסדי מחירי הנפט והסחורות, מצב הדולר והאינפלציה, ואצלנו יש להוסיף לכך את הבעיה הפוליטית של חוסר וודאות, הנובעת מפריימריז בקדימה וכנראה הליכה לבחירות. הדעות נעות בין ירידה במעוף לרמה של 850-900 לדעת הפסימיסטים ומנתחים טכניים רבים, כשנגדם ישנם כאלה שטוענים שהניתוח שהציגו האנליסטים של סיטי בנק בארה"ב, שהמדדים בוול סטריט יעלו ב- 15 אחוז עד סוף השנה , ודברי באפט שמחירי המניות כיום אטרקטיביים יותר מאשר לפני שנה, ישפיעו גם עלינו ועד סוף השנה נראה חזרה בישראל את רמת ה- 1200 במדד המעוף.

לדעתי הכיוון הינו עדיין למטה ועד שלא נראה בארה"ב את הנאסדק פורץ ומתבסס מעל 2450, את הדאו פורץ ומתבסס מעל 12,200 , ואס אם פי 500 מעל 1350, ומדד המעוף בהתאמה פורץ ומתבסס מעל 1065 אין לדבר על שינוי מגמה למגמת עליה לטווח הבינוני והארוך.

לגבי השבוע הקרוב הרי שהמפתחות השבועיים להתנהגות השוק הינם: הפקיעה ביום חמישי, מחירי סחורות ומחירי הננפט, הודעת הריבית של פישר, דוחות הבנקים+חברות הביטוח, וגובה מחזורי המסחר.

המסחר ביום חמישי הסתיים ברמת ה- 1028 נקודות, באופטימיות (החוזה אופטימי לעומת המדד) ,הסטיה באופצית המעוף ירדה לרמת ה- 17 אחוז, שמצביעה על יציבות וכי אין חשש מתנודתיות מוגברת.השוק מתמחר את הפקיעה ברמות שבין 1020 ל- 1040 , ולכן היינו עדים ביום חמישי להגדלת מספר הפוזיציות הפתוחות בפוטים ברמת 1030 ו- 1040 לעומת הקטנת הפוזיציות הפתוחות בקולים המקבילים.

לעומת האופטימיות הנ"ל , ואל אף העליות בארה"ב, יש לשים לב שהארביטראז עומד לפני פתיחת המסחר ביום ראשון על מינוס של כחצי אחוז, הוסיפו לזאת את עובדת המחזורים הדלילים , אשר הופכים את מדד המעוף השבוע כחומר ביד הפעילים והאינטרסנטים , והרי לכם שבוע תנודתי מאוד במדד המעוף, שיושפע מהמפתחות שציינתי לעיל , אבל ייתכן ויסחר ללא קשר לההערכה האמיתית אלא רק בהתאם לשיקולי הפקיעה.

בכל מקרה יש לזכור שרמת ה- 1045 הינה רמת התנגדות מהותית, ו- 1012 רמת תמיכה חזקה.

שבוע טוב, פקיעה נעימה וטובה, וסיום קיץ עליז.

ללימוד מעוף אחד על אחד בשעות המסחר, ולניהול תיקי מעוף של 50-100 אלף שקל נא התקשרו:050-5510082

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il