TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 4.8.2012


מה התרחש השבוע בשוקי ההון
חזי קלפקה  | 6/8/12, 10:50
השבוע החולף היה שבוע מסחר שנפתח בציפיה גבוהה לפעולות רגולטיביות שישפיעו לחיוב על השווקים הן בארה"ב והן באירופה, נמשך באכזבה הן מברנניקי והן מדראגי, והסתיים דווקא בעליות שערים בסוף השבוע.

בסך הכל בארה"ב היה זה שבוע מסחר יציב במיוחד, כאשר מדד הדאו עלה ב- 0.16 אחוז, הנאסדק עלה ב-0.33 אחוז והאס אנד פי 500 עלה ב- 0.36 אחוז.

ברנניקי לא ביצע הקלה שלישית, ורק חזר והדגיש כי הכלכלה מתאוששת בקצב צמיחה נמוך ממה שציפו לפני זמן לא רב.

שיעור האבטלה בארה"ב עלה ל- 8.3 אחוז, אולם סך הכל נותרו במשק האמריקאי 160 אלף משרות , מעל התחזית שהיתה ברמה של 100 אלף בלבד.

באירופה הנגיד דראגי לא הוריד את הריבית, וגם לא הודיע על פעילות של הזרמת הון דרך קנית אג"ח.

למרות זאת ולמרות החששות הכבדים מהחובות הספרדיים והאיטלקים עלו המדדים באירופה השבוע בשיעור של כ- 2.8 אחוז.

בשוק הישראלי היה זה שבוע שבו המדדים נשארו יציבים בדומה לוול סטריט, כאשר הממשלה העבירה החלטה בדבר העלאת מיסים, ונתוני האבטלה המשיכו לעלות לשיעור של 7.2 אחוז, ונגיד בנק ישראל ממשיך להזהיר שמיתון באירופה, יפגע הפעם קשה מאוד גם במשק הישראלי.

מדד המעוף עלה השבוע ב- 0.27 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1.963 אחוז,מדד הבנקים עלה ב- 1.57 אחוז, ומדד הנדל"ן עלה ב- 1.69 אחוז.

מדד המעוף עשה סימנים של פריצה מעלה בהשראת הרוח הירוקה העולמית אולם חזר לירידות לקראת סוף השבוע, וכרגע נראה כי גבולות המסחר להמשך דשדוש של קייץ חם הינם: תמיכה ב- 1085 והתנגדות ב- 1110. רק פריצה מעלה או שבירה מטה של אחת מרמות אלה תהווה אולי איתות לכיוון כלשהוא.


צפי לשבוע הקרוב

שבוע דליל מאוד בנתונים כלכליים, ושבוע של חופשות מצד מקבלי ההחלטות, כך שנראה כי הדשדוש במדד המעוף בין 1085 ל-צ 1110 יימשך .

פתיחת המסחר בתל אביב ביום ראשון תתאפיין בעליות שערים של עד אחוז , עקב ארביטראז חיובי של 0.96 אחוז, וההמשך כמובן יהיה במסחר דליל בשאר הימים, כאשר הכיוון בעולם הוא זה שישפיע על המסחר בתל אביב.

קשה לראות כל סיבה לתנועה חדה במדד המעוף מעבר לגבולות שצוינו , אלא רק אם נופתע מהעולם או ממשהו בטחוני מקומי בגבול הצפוני מול סוריה ולבנון.

לסיכום: צפי לשבוע דליל במסחר, דשדשו ביציבות , ולמעשה שבוע של חוסר תנועה ממשית.

על מה להסתכל השבוע
דרישות אבטלה בארה"ב ביום חמישי.
מאזן מסחרי – ארה"ב יום חמישי.
ארה"ב – יום שישי – מחירי יבוא ומחירי יצוא.

לכותב יכול שיהיה עניין אישי בנושא הסקירה, והוא מעורב בביצוע פעולות בניירות ערך ובנכסים פיננסיים שונים, לרבות באופציות מעו"ף.

אין לראות בסקירה או במה שאין בה משום המלצה לביצוע פעולה כלשהי ואין היא מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il