TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
ללא הודעה מרגיעה כלשהיא מצד הפד או הממשל, בדבר המשך הסיוע לשווקים, וללא רגיעה יוונית רצינית באירופה, אנו צפויים לשבוע שביעי רצוף של ירידות בארה"ב , עם כל המשתמע מכך.
חזי קלפקה | 12/6/11, 09:58
סקירה שבועית 11.6 ותחזית לשבוע הקרוב

מה היה השבוע בשווקים?

בישראל מסחר מקוצר בין שלושה ימים עקב חופשת חג השבועות.

ביומיים הראשונים שלפני החג מדד המעוף דשדש באיזור ה- 1230, במחזורים דלילים של מיליארד שקל ליום, ואילו ביום חמישי , בעקבות העליות בוול סטריט ירד המדד במחזור של 1.46 מיליארד לרמה של 1219.45, שפירוש הדבר הינו: סגירה ברמת התמיכה שהגענו אליה כבר חמש פעמים בתקופה האחרונה.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.69 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1.1 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 2.11 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד ב- 2.56 אחוז.

בכך הגיע לסיומו שבוע שלישי רצוף של ירידות, במחזור נמוך מאוד יחסית, ובסטיות תקן באיזור ה- 15 אחוז.

התמתנות בצמיחה העולמית, הירידות בבורסות העולם , והמשך החששות הגיאופוליטיים באזורנו, הם שמשכו מטה את המדד. השאלה הגדולה מה הלאה? האם רמת התמיכה של 1220 תשבר, ועד לאן?או שמא שוב יגיעו קונים רבים ויעלו שוב את המדד ל- 1230 ?

בוול סטריט נמשכה הירידה גם השבוע , זה השבוע השישי ברציפות. האיום כעת הוא להגיע לשיא מספר השבועות השלילי ברצף, שהינו שבע, ואשר הושג במפולת הדאט קום ב- 2001 .

סימן לירידה הינה מתמשכת ראינו השבוע בכך שמתוך חמישה ימי מסחר, ירדה הבורסה בוול סטריט בארבעה ימי מסחר. ביום חמישי השבוע הדובים נחו, אולם ביום שישי הם חזרו לריצה די מהירה ועקבית, והשאלה כמה כוח יש להם עוד לרוץ בקיץ החם שמתקרב ובא.

בסיכום שבועי : מדד הדאו ירד ב- 1.64 אחוז, ושבר מטה את רמת ה- 12000 .מדד הנאסדק ירד ב- 3.26 אחוז השבוע , מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 2.24 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 צלל ב- 3.54 אחוז.

מדד הויקס עדיין מתחת ל- 20 , וסגר ברמת ה- 18.86 אחוז, אם כי הוא מתחיל לגלות סימני טיפוס, זינק ביום שישי בשישה אחוזים, ובאם יחצה בשבוע הקרוב את רמת ה- 20 אחוז, יש לראות בכך תמיכה במגמת הירידה ששולטת בשוק.

הבעיות באירופה, ובעיקר ביוון, ההאטה בצמיחה בסין, והחשש הגדול כי ארה"ב נעצרה בה ההתאוששות , הן הסיבות העקריות שהביאו את הירידות השבוע, וזאת כהמשך לירידות בשבועות הקודמים.

גם באירופה נמשכו הירידות כאשר מדד הדקס איבד עו 0.6 מערכו. מדד הפוטסי צלל בכ- 1.5 אחוז, ואילו מדד הקאק הצרפתי איבד השבוע כ- 2.2 מערכו שלפני שבוע.

תחזית לשבוע הקרוב

המפתח למה שיקרה השבוע נמצא בוול סטריט.

המשך הירידות בוול סטריט יגרור את הבורסות באירופה ובישראל לירידות בהתאמה.

ללא תיקון , ואפילו אם יהיה זמני בוול סטריט, קשה יהיה לראות את השוק בישראל יוצא אל עבר נקודת ההתנגדות הבאה ב- 1232.

בכדי שנראה שינוי מגמה בארה"ב נצטרך לראות את מדד הדאו מטפס חזרה אל מעל 12,000 .את מדד הנאסדק חוצה שוב את קו ה- 2700, ואת האס אנד פי 500 חוצה את רמת ה- 1300 .

השבוע כנראה נשמע קולות של הרגעה בשוק האמריקאי , כי גם הממשל וגם המשקיעים חוששים מהגעה לשוק דובי, דהיינו ירידות של 20 אחוז, ואנו כבר כמעט בחצי הדרך.

הראשונים להרגיע היו גי פי מורגן, צארלס שוואב ( בית השקעות), ובלק רוק ( חברת ניהול ההשקעות הגדולה בעולם),שכבר אתמול והיום הסבירו כי זוהי ירידה טכנית לאחר עליה מהירה וחדה, וכי תמחור המניות ושיבת השוק האמריקאי לצמיחה תביא לעליות עוד השנה.

עליות עוד השנה? כן זה ייתכן, אולם בינתיים הירידות מחקו כמעט את כל העליות מאז תחילת השנה בוול סטריט ( נאסדק וראסל באדום מתחילת השנה) , ועוד שבוע שלילי כל המדדים יהיו באדום בסיכום שמתחילת השנה.

השבוע שוב אוזני המשקיעים תהיינה כרויות לשמוע אולי הודעות מצד הפד והממשל, כיצד חושבים להמשיך ולסייע לשווקים, עם סיום סיוע ה- QE2 בסוף החודש.

נתון המכירות הקמונעאיות ביום שלישי, ומדד המחירים ליצרן באותו היום, ביחד עם נתון מדד המחירים לצרכן ביום רביעי, שילווה גם בדוח הייצור של מדינת ניו יורק , ישפיעו וודאי על הלך הרוח בתחום המקרו. ביום חמישי נקבל קריאה נוספת של מספר המובטלים , וכן מכירות בתים , וביום שישי את מדד אמון הצרכנים , ומדד האינדקטורים הכלכליים.

לדעתי , ללא הודעה מרגיעה כלשהיא מצד הפד או הממשל, בדבר המשך הסיוע לשווקים, וללא רגיעה יוונית רצינית באירופה, אנו צפויים לשבוע שביעי רצוף של ירידות בארה"ב , עם כל המשתמע מכך.

בישראל המצב הינו מצב של צומת פרשת דרכים.

הגענו ביום חמישי לנקודת התמיכה של 1220 , שהיוותה תמרור עצירה לשינוי כיוון בפעמים הקודמות.

ביום ראשון היא כנראה תשבר למטה כאשר התמיכה הבאה הינה ברמת ה- 1205-1207 .שינוי כיוון לעליות יחשב שכזה , רק אם תפרץ שוב רמת ה- 1220-1226 שתהווה מעתה איזור התנגדות ולאחר מכן פריצת רמת ה- 1232 .

סביר להניח שהסיכוי לראות את השוק ברמת ה- 1205 גבוה פי כמה מהסיכוי לראותו בסוף שבוע הבא ברמת ה- 1232 .

בכדי שנראה תיקון למעלה צריך שמדד המחירים לצרכן ביום רביעי יפתיע לטובה( ולמה שיעשה כך) , אחרת גם יתווספו לצרות בתל אביב , חששות להעלאת ריבית. צריך שהמשט לסוף החודש יבוטל ( נראה לכם?) צריך שאבו מאזן יודיע שלא פונים לאום להכרה במדינה פלשתינית , דבר שלא יקרה השבוע , כי יש להם זמן לכך עד ה- 15 ליולי, היות ואם עד אז לא תוגש לאום בקשה לדיון כזה, הרי שלא יתקיים דיון, ומעבר לכל זאת צריך גם שוול סטריט תעלה.

אז אולי וול סטריט תעלה, והמדד יהיה נורמלי, אבל בגיאופוליטיקה החשש יילך ויגבר לפחות עד אחרי המשט( או ביטולו), כך שהשבוע לדעתי השוק בתל אביב יירד ומדד המעוף ייסגר באיזור ה- 1195-1205 .

לסיכום: שבוע שלילי נוסף צפוי לתל אביב, בעיקר נוכח פתיחת שבוע שלילית, ואולי גם שבוע שביעי רצוף של ירידות בארה"ב.

מציאות שונה מתחזית זו תתקבל בברכה , על ידי המשקיעים בארץ , ובוול סטריט.

למשקיעים באופציות מעוף

שבוע אחרון למסחר לפני שבוע הפקיעה ששערה ייקבע ביום חמישי ה- 23 ליוני.

יש לזכור שבאם נרד אל מתחת ל- 1200 , יהיה קשה מאוד לשוב לרמת ה- 1230 ( אם כי הכל אפשרי).

כדאי לבצע איסטרטגיות לזמן קצר בכיוון מוגדר, תוך נעילת רווחים מהירים, תוך חשש להיפוכי מגמה יומיים ורב יומיים.

יש לשים לב להתנהגות סטית התקן, שעשויה לעלות לשיעור של 18-19 אחוז באם המדד יירד, ואז בשינוי כיוון לעליה תצנח במהירות חזרה לאיזור ה- 15 אחוז.

לאלה שחושבים שהפקיעה תהיה באיזור ה- 1190-1230 , אולי כדאי לקנות פוט 1230 ולכתוב שלושה פוטים 1190 .הם ישקיעו כ- 300-400 שקל, אולם יהיו צפויים לרווח גם אם טעו והמדד יעלה מעל ה- 1220 .

לאלה שחושבים דווקא על פקיעה באיזור ה- 1210-1240 שיקנו קול 1210 ויכתבו כנגד שלושה קולים 1240. הם בקושי ישקיעו כ- 150 שקל , אולם בירידות של יומיים ירויחו בוודאות.

אלה הן איסטרטגיות שדורשות בטחון , דורשות מעקב, ומגינות על המשקיעים עד רמת ה- 1175 בירידות או רמת ה- 1245 בעליות.

אפשרי גם , לבעלי הבטחונות, לבצע את שתיהן ביחד.

כמובן שזוהי אינה המלצה כלשהיא , אלא רק חומר למחשבה לפעילי המעוף , ששוברים את הראש באיזה כיוון לבחור וכיצד לאיסטרטג על השוק.נעקוב אחריהן בסקירות הבוקר.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
שוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.שוק ההון

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il