TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
סך הכל הצפי השבוע הינו למסחר תנודתי מאוד עם סיכוי גבוה להמשך ירידות, תוך שבירה מטה של רמת ה- 1220 עד אפשרות לביקור או סגירה ברמת ה- 1200 ומתחת לה.
חזי קלפקה | 5/6/11, 10:12
סקירה שבועית 4.6.2011 ותחזית לחודש יוני

מה עבר עלינו השבוע בשוקי ההון?

שבוע של מסחר תנודתי ועצבני עבר על הבורסות ברחבי העולם , כאשר הוא הסתיים בירידות שערים בסיכום שבועי.

בתל אביב מדד המעוף , הסב נחת למשקיעים בשלושת ימי במסחר הראשונים של השבוע, אולם בימי רביעי וחמישי צנח וסיים בירידה שבועית של 0.8 אחוז.

מדד 75 סיים בירידה של 0.53 אחוז, מדד הנדל"ן ירד ב- 0.54 , ורק מדד הבנקים כתוצאה מהדוחות הטובים שפורסמו השבוע , עלה ב- 1.73 אחוז.

מחזור העסקאות בממוצע יומי היה נמוך ברמה של 1.5 מיליארד שקל, אולם היה דומה לממוצע של חודש מאי, ומצביע על חוסר אטרקטיביות לביצוע עסקאות בבורסה בתל אביב בימים אלה.

סטית התקן שפתחה את השבוע ברמה של כ- 19 אחוז, צנחה עד כדי 12.5 אחוז, אולם לקראת סוף השבוע עלתה חזרה לרמה של 15.7 אחוז.

אין פרמטר טוב יותר לבחון את התנודתיות בשוק מאשר שינוי סטיות התקן , והשינויים מקצה לקצה שהיו השבוע מבליטים את שיעור התנודתיות הגבוה השורר כיום בתל אביב.

גל הפדיונות מהקרנות, שהגיע לשיא של 3.5 מיליארד שקל בחודש מאי, נרגע בימי א עד ג השבוע, אולם חזר לסורו, והשפיע על המסחר בימי רביעי וחמישי, ובעיקר בשעת המסחר האחרונה.

בוול סטריט תמונת הירידות נראית אפילו חריפה מזו של תל אביב. זהו שבוע חמישי רצוף של ירידות, המהווה את הרצף הארוך ביותר מאז 2004 , ומעלה את השאלה האם ההתאוששות בארה"ב, לא רק שלא נמשכת, אלא אפילו נבלמת בשלב זה.

נתוני המקרו שפורסמו השבוע בארה"ב בעיקר בתחום התעסוקה , ואשר הצביעו על יצירה של פחות מ- 60 אלף מקומות עבודה במאי , לעומת ציפיות ל- 175 אלף, ועלית שיעור האבטלה ל- 9.1 , במקום לרדת ל- 8.9 אומנם הצביעו על סיכוי כזה , ותרמו רבות לירידה השבוע.

פרט לכך מושפע השוק בוול סטריט ממשבר החובות באירופה, שכנראה יוון תיאלץ לקבל מימון נוסף הסך 50 מיליארד יורו מהשוק, וכן מסיום הזרמת הכסף לשוק על ידי הבנק המרכזי, על ידי קנית אגרות חוב.

בסיכום שבועי ירד הדאו ב- 2.33 אחוז, הנאסדק ב-2.29 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 2.32 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 צנח ב- 3.36 אחוז.

באירופה, אומנם בסוף השבוע הודיעו על סיוע נוסף ליוון בסך 50 מיליארד יורו, אולם השאלה האם יוון תוכל לקבלו, ולבצע כנגדו את כל הרפורמות הנדרשות ממנה מטעם השוק בתמורה לסיוע.

הדקס ירד ב- 0.8 השבוע, הפוטסי ב-כ- 1.4 אחוז, והקאק הצרפתי בכ- 1.5 אחוז.

תחזית לשבוע הקרוב

מסחר מקוטע של שלושה ימים בלבד בתל אביב, כאשר ביום שלישי ורביעי נחגוג את חג השבועות.

הלחץ למכירות ולפדיונות בקרנות יימשך, פתיחת המסחר ביום ראשון צפויה להיות אדומה, גם בעקבות הירידות בוול סטריט ביום שישי, וגם החשש מיום הנכסה בשטחים ובגבולות.

ביום שני , החשש יהיה ממה שיקרה בשלושת ימי המסחר בארה"ב כשאנו נחגוג (שני, שלישי, רביעי), ולכן קשה להניח שרוכשי המניות יופיעו דווקא ביום שני.

ביום חמישי מסחר בתל אביב שיושפע ממה שקרה באירופה, במזרח , ובארה"ב בחג השבועות.

סך הכל הצפי השבוע הינו למסחר תנודתי מאוד עם סיכוי גבוה להמשך ירידות, תוך שבירה מטה של רמת ה- 1220 עד אפשרות לביקור או סגירה ברמת ה- 1200 ומתחת לה.

במקרה של עליות 1267 התנגדות חשובה, שבאם תפרץ יהיה זה סימן חיובי.

בוול סטריט לחץ להמשך הירידות, כאשר החשש הינו שהתאוששות נעצרה , וכי החודשים יוני עד תחילת ספטמבר ( חג העבודה), יהיו חודשים של דשדוש עם נטיה לירידה של קייץ שבא בעקבות עליה גבוהה בבורסות , ומעלה תהיות בקשר להמשך ולסיום השנה.

באירופה סיכוי אולי לראות רגיעה לאחר ההסדר החדש שמתגבש עם יוון. עד מתי? עד שתעלה בעית ספרד ואיטליה.

לסיכום: שבוע מאוד תנודתי , עם נטיה לירידות גם בשבוע הקרוב.

תחזית ליוני

יוני יהיה חודש של מסחר מאוד עצבני ומאוד תנודתי, כאשר הירידות והעליות יתחלפו מידי יום או יומיים, ויש סיכוי רב לראות גם מהפכים תוך יומיים.

בישראל נקודות התמיכה הינן 1220 אחריה 1200 ואחריהן 1180 ו- 1160. אחרי מה שקרה במאי הכל אפשרי.

בעליות ההתנגדויות הינן : 1243 אחריה 1267 ואחריה 1280 ו- 1300 .

לדעתי בחודש כה תנודתי וכה רגיש הן לנעשה בשוקי העולם , והן למצב הגיאופוליטי , ייתכן מאוד שנבקר ברמת ה- 1180, אולם איני מוציא מכלל אפשרות שנראה שוב את רמות ה- 1243-1267 על המסך.

היכן תהיה פקיעת יוני לעומת מאי?, קשה לומר בשלב זה , ונראה כי הכל פתוח לירידה חדה, לעליה חדה או לפקיעה באיזור שבין 1230 ל- 1240 בדומה לפקיעת מאי.

בוול סטריט כל זמן שאס אנד פי 500 מעל 1300 הנאסדק מעל 2700 והדאו מעל ה- 12000 יש סיכוי לשוב לעליות. שבירה מטה של רמות אלה תהווה איתות לירידה לקראת בוא הקייץ, ומחשבה קשה בדבר המשך ההתאוששות בארה"ב.

ההנחה בארה"ב הינה שללא הודעה על פעילות לעידוד השווקים מטעם הבנק המרכזי ו/או הממשל, הלחץ למכירות ולירידות יימשך, מה עוד שמודיס הודיעה על אפשרות ריאלית להורדת הדירוג של ארה"ב.

כיצד לפעול בשוק?

מי שמושקע במניות כרגע, שיפעיל את הסטופ לוסים שקבע, ולא יורידם מטה שוב ושוב. כך ימנע מעצמו הפסדים נוספים ויכנס שוב שתשתנה המגמה.

מי שבחוץ, שיתין במק"מ, או יגדיל פקדונות צמודים בבנקים. באם יש לו מעקב אחרי מניות , שישתדל לקנות ביעדי מחירים נמוכים בכ- 15 אחוז ממה שחשב לקנות כיעד לפני חודש.

למי שמשקיע באופציות מעוף, שיתכנן על איסטרטגיות קצרות ובינוניות , ולא ינסה לנחש את פקיעת יוני.

עדיף בתקופה זו לבצע איסטרטגיות של חוזים ( לקנות בעליה, ולמכור בירידה) , לזמן של יום עד יומיים. למכור או לכתוב צלינדרים לזמן של עד שבוע או עשרה ימים, ובאם רצונכם באיסטרטגיות ארוכות יותר עשו מרווחים.

מעקב מיוחד אחר סטיות התקן הינו חובה, ובאם תראו שינוי לירידה , לאחר הגעה שוב לרמה של 19-20 אחוז, הרי שכתיבת שוקת תיראה כאיסטרטגיה אפשרית, שמצריכה בטחונות ומעקב.

בכל איסטרגיה זכרו: רווח בטוח בכיס, עדיף על יותר רווח בהסתמך על תחזיות לכיוון השוק.

חג שבועות שמח.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il