TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


המשקיעים בתל אביב ברכו השבוע על כך שהיינו בשבוע מסחר מקוצר עקב חג השבוע. ולמה ברכו? כי אם היה שבוע מלא היה סיכוי רב שהיינו יורדים יותר, ומדד המעוף היה מסיים מתחת ל- 1101 כפי שסיים.
חזי קלפקה | 23/5/10, 08:21
המשקיעים בתל אביב ברכו השבוע על כך שהיינו בשבוע מסחר מקוצר עקב חג השבוע.

ולמה ברכו? כי אם היה שבוע מלא היה סיכוי רב שהיינו יורדים יותר, ומדד המעוף היה מסיים מתחת ל- 1101 כפי שסיים.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 4.6 אחוז, מדד 100 השיל 5.3 אחוז,מדד הבנקים רשם ירידה של 4.94 אחוז, מדד הנדל"ן צנח ב- 9.06 אחוז, ואילו מדד התל טק צלל ב- 7.62 אחוז.

המסחר השבוע התבטא בתנודתיות גבוהה, כולל תנודתיות תוך יומי, במחזורי מסחר גדולים , שהגיעו לשיא ביום חמישי, עד לרמה של 3 מיליארד שקל. סטיות התקן עלו לרמה שבין 26 ל- 27 אחוז, עובדה המסמנת , המשך חששות המשקיעים מפני הצפוי בעתיד הקרוב, והמבטיחות לנו המשך תנודתיות חדה , לפחות בשבוע הבא.

השורטים על מניות תל אביב 25 , ירדו בשבוע האחרון, ומפת הפוזיציות הפתוחות מצביעה על מצב פקיעה אופטימלי בין 1150 ל- 1160 ( נכון ליום רביעי בערב).

גם על וול סטריט לא פסח התיקון האלים השבוע, ומדד הדאו ירד ב- 4 אחוז, מדד הנאסדק ב- 5 אחוז, ומדד האס אנד פי 500 ירד ב- 4.2 אחוז. אחוזי הירידה היו גבוהים בכאחוז שלם לכל המדדים ביום שישי בשעה עשר ושלושים בערב( שעון ישראל), אולם במשך חצי שעת המסחר האחרונה עלו שלושת המדדים בקצת יותר מאחוז.

העליה הזו נובעת לדעתי מפקיעת האופציות ( כבכל יום שישי שלישי בחודש), ולא מאופטימיות המשקיעים לשבוע הבא, ולכן יש להתייחס לירידות השבוע בארה"ב כאילו היו באחוז יותר.

גם בארה"ב עלו מחזורי המסחר,( אולם גם בהשפעת הפקיעה), ומדד הויקס עלה לרמה של 43.91, עובדה המצביעה על המשך חששות המשקיעים לתנודה גדולה, והמשך גל הירידות, אם כי בשיעורי ויקס כאלה יש רבים שייראו בכך סימן להיפוך כיוון , באם תעתועי אירופה לא ימשיכו להשפיע על ארה"ב.

בסך הכל ראינו תיקון במדד המעוף ברמה של 11 אחוז מ- 1240 ועד 1101. חודשים רבים דברו כולם על תיקון אלים שצריך להגיע ולהיות אפילו בשיעורים של 15-20 אחוז בבורסה בתל אביב. אז מדוע כולם כה חוששים? הסיבה הינה הטריגר לירידות שהגיע מאירופה, שהביאה משבר חדש. לא הפסדי חברות , לא חדלות פרעון של בנקים, אלא חדלות פרעון של ממשלות, עם אפשרות לביטול היורו והשוק האירופי המשותף יחד עמו.

המשקיעים לא ציפו לטריגר כה קיצוני. הם ציפו להתנהלות טכנית סבירה , של תיקון לאחר ריצת עליה ארוכה, שתביא אפילו לתיקון של עד 20 אחוז, אבל תביא לאחר מכן לגל עליות חדש. המשבר באירופה משליך על העולם הכלכלי כולו, ולמעשה מציב את השאלה , האם העולם הכלכלי יצא ממשבר 2007, או שמא הוא עומד בפני משבר מדינות ללא פתרון כלכלי עולמי דהיינו: כאוס כלכלי בקנה מידה גדול.

האי וודאות עלתה, ועמה מפלס הפחד, וכעת יש משקיעים רבים הרואים במשבר האירופאי עד כה רק קצהו של הקרחון, והמניות עוד יצנחו לרמת משבר 2008 שלהן. מאידך יש מספיק אנליסטים שטוענים כי המשבר באירופה יירגע בקרוב, לפחות לתקופה סבירה, לכן העליות החדות בפתח, ויש כדאיות רבה בכניסה דווקא עכשיו לשוק המניות.

לדעתי מנהיגי העולם הכלכלי הבינו מהמשבר הקודם שאין לתת לעסק להדרדר , אלא יש לעצור את המפולת מבעוד מועד.

לכן אנו שומעים את מרקל שחוזרת ומסבירה לאזרחיה הזועמים, כי גרמניה לא מסייעת ליוון וספרד, אלא לגרמניה עצמה , כי באם היורו יפול , גם האיחוד האירופי ייפול, ומכאן הדרך למיתון כלכלכי חריף וארוך שנים נראה כתרחיש בלתי נמנע.


ארה"ב גם נרתמה לסייע למשבר.כולל סין יפן, וקרן המטבע הבינלאומית.

ועם עד כה טריליון דולר לא הספיקו, אז כנראה בסוף השבוע הזה יחליטו להגדיל את קרן הסיוע. שמועות על התערבות במסחר ביורו החזירו את החיוך ליורו, והביאו לעליות של היורו לעומת הדולר. ראשי האוצר והבנק המרכזי בארה"ב ייצאו השבוע לסין לתיאום נושאי מטבע וסחר חוץ בינהן בכדי שלא יפגע המרקם הכלכלי העולמי שהינו כה שביר. אין ספק שגם הנושא האירופי יעמוד שם במרכז הדיונים.ואם בזאת לא די, הרי שר האוצר האמריקאי הודיע לאירופה: אני מאחוריכם, וארה"ב אתכם, ואני מגיע לאירופה , לעודד ולקדם עמדה משותפת ולשמור שהעסק לא יתפרק.


למה אולי גם בארה"ב? כי בארה"ב הודיע נציג הפד רשמית כי ההתאוששות הינה בקצב איטי מהמשוער, והבעיות באירופה יכולות לפגוע בהתאוששות האמריקאית. לכן כל העיניים יהיו נשואות השבוע אל עבר נתוני המקרו בארה"ב , והפוקוס יהיה בנושא הדיור:


אין כמעט ויכוח בין האנליסטים כי שוקי המניות בארה"ב נכנסו למה שמכונה בארה"ב

CORRECTION MODE שפירושו מצב של תיקון. ירידה בלהבות המשבר באירופה ונתוני מקרו טובים יכולים להוציא את השוק חזרה למצב של עליות , כי אחרת מצב של תיקון יביא בסופו של דבר חס וחלילה למצב שוק דובי ,(ירידות של 20 אחוז), שישנה את כל התחזיות.

ומה צפוי בבורסה בתל אביב השבוע?

היה לכם סוער עד כה, אז אתם מוכנים לשבוע סוער במיוחד המחכה לנו השבוע.

גורמי הסערה יהיו : שבוע פקיעת אופציות המעוף, המשך וגידול המכירות הזרים לקראת סיום השקעתם בישראל במדד המדינות המתפתחות ב- 26 ביוני , ואם כל זה לא מספיק לכם, תוסיפו את התנודתיות והשגעון בשווקים האירופאים הרגישים לכל שמועה , החלטה, ופרסום, וארה"ב גם היא מראה על שיעור תנודתיות גבוה.

המסחר השבוע יכול לנוע בהיפוכים תוך יומיים, ולא רק פעם אחת מעליה לירידה. המחזורים צפויים להיות גבוהים מאוד. רמת מדד המעוף יכולה להגיע בקלילות ל- 1086 , ואף למטה מכך , ומצד שני ייתכן תיקון אלים עד לרמת ה- 1160 .


לכן גם אני בדעה לקראת השבוע הקרוב , כי כל מספר שתזרקו יכול להיות המספר הזוכה.

תגידו 1080 , תגידו 1050, תגידו 1130, תגידו 1160 . הכל לא ברור הכל נזיל, הכל יכול להשתנות בכהרף עין. לא זכור לי שבוע פקיעה עם השפעה כה סוערת שלא קשורה לפעילים המקומיים כך שקשה להגיד לאן יילך השוק.

מכירות הזרים ישפיעו לירידה, אירופה וארה"ב תעלומה , עם תקווה שישפיעו לחיוב, ואילו פעילי המעוף –אלה לדעתי יפעלו רק ביום רביעי אחר הצהריים וביום חמישי בבוקר בכדי לכוון במעט את הפקיעה, ועד יסגרו ויגלגלו פוזיציות.

אסתכן רק ואומר כי להערכתי הפקיעה סביר שתהיה פחות מהפקיעה הקודמת ( 1171), וסיכוי סביר שתהיה בין 1080 ל- 1120 .


השבוע יעבור, ואחריו יבוא שבוע וחודש חדש, שבו המשקיעים הזרים צריכים להשקיע בישראל, בהתאם למדד המדינות המפותחות, וזה אומר להשקיע פי כמה וכמה יותר מאשר הם מכרו ( אפילו עד פי 10). כסף רב יוצא מהשקעות באירופה , ויגיע בחלקו גם לישראל. ישראל כיום הינה כלכלה לתפארת בעולם הכלכלי , ולכן החזיקו מעמד , כי התיקון החד למעלה יתחיל לדעתי בחודש יוני.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il