TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 20.3.2010 ותחזית לשבוע הבא.


שבוע שקט ויציב עבר על הבורסה בתל אביב. בעולם ראינו ארבעה ימים של יציבות ובמסחר של יום שישי , האחרון בשבוע, ייתכן וראינו סיכוי וטריגר לתחילת מימוש.
חזי קלפקה | 22/3/10, 12:11
שבוע שקט ויציב עבר על הבורסה בתל אביב. בעולם ראינו ארבעה ימים של יציבות ובמסחר של יום שישי , האחרון בשבוע, ייתכן וראינו סיכוי וטריגר לתחילת מימוש.

מדד המעוף עלה השבוע ב- 0.45 אחוז, תוך שהוא עובר בנקודה את רמת ה- 1220 , אולם אינו יכול לה, וחוזר ומסיים את השבוע ברמת ה- 1215 נקודות. מדד 100 עלה ב- 0.5 אחוז, מדד הבנקים דווקא ירד ב- 0.7 אחוז,מדד הנדל"ן עלה ב- 2.09 אחוז, ואילו מדד התל טק עלה ב- 0.59 אחוז.

המסחר השבוע בתל אביב התאפיין במחזורים בינוניים ברמה של 1.6 מיליארד שקל ממוצע ליום, ובתנודתיות נמוכה מאוד, שהביאה לירידה של סטיות התקן מ- 16 אחוז עד לרמה של 13 אחוז.

סטית התקן הנמוכה מצביעה על חוסר האמון של המשקיעים מהמשך הריצה למעלה, אולם באותה עת מצביעה גם על בטחון וחוסר פחד כנגד ירידה גדולה במדדים.

מה שהסתמן בשבוע האחרון הינו שלב דשדוש והמתנה של כסף המחכה למימוש רציני בכדי להכנס לשוק. עד כדי כך הגיעה הציפיה למימוש , שגופים ומשקיעים רבים פתחו פוזיציות שורט על השוק, בכל צורה אפשרית,(מכירות בחסר, תעודות סל בשורט, כתיבת אופציות כנגד עליה...) בשבועות האחרונים.

לצערם של שורטיסטים אלה השוק לא מימש את רצונם. דיברו הרבה על ירידות, דיברו על מימוש, דיברו על מדד פחות מ- 1160 , והשוק בשלו נמצא בין 1200 ל- 1220 . בצר להם רבו הגופים שסגרו פוזיציות שורט בשבוע האחרון תוך מימוש הפסדים, וכל זאת מחשש להמשך העליות.

בעולם , ובעיקר בארה"ב היינו עדים עד ליום חמישי בערב ליציבות במדדים, תוך ירידה במדד הויקס לרמה של 17 אחוז, אולם במסחר יום שישי ראינו מימוש רווחים יומי , אשר יכול אולי להתפתח להמשך של מימוש קצר מועד ברמה של בין 5 ל- 10 שיתן את אותותיו גם בשוק הישראלי באותו שיעור לפחות, אם לא יותר.

בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב- 1.1 אחוז, הנאסדק ב- 0.29 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 0.86 אחוז, ומדד ראסל 2000 דווקא ירד ב- 0.4 אחוז.

שני טריגרים משמעותיים נצפו ביום שישי, שמגבירים החששות.

ראשית העלאת הריבית בהודו ( לפני מועד ההכרזה הרגיל),מ- 3.25 אחוז ל- 3.5 אחוז. העלאה זו באה בהפתעה לשווקים, וסימלה תחילתו של הידוק מוניטרי בהודו, כאשר ההערכה כרגע הינה שסין הינה הבאה בתור , וגם היא תעלה את הריבית כצעד להידוק מוניטרי.גם אצלנו בישראל יודיע פישר על הריבית לחודש הבא ביום שני הקרוב. עד ליום שישי היה כמעט וודאי שהריבית לא תשתנה, אולם אחרי העלאת הריבית בהודו, כדאי להמתין ולראות האם יש השפעה הודית על פישר או לא.

הטריגר השני הינו יוון שחזרה לכותרות בבקשתה מהבנק העולמי לסייע לה, כי נראה ליוונים שהגוש האירופי אינו מתכוון להכניס את ידו לארנק האירופי ולסייע להם. בקשה זו עוררה שוב את החשש כי יוון תתקשה בהחזר חובותיה, ולכן ההשפעה השלילית גם מהגוש האירופאי.

מה צפוי לנו לכן בשבוע הקרוב.?

ראשית בישראל זהו שבוע סוער במיוחד. קודם כל זהו שבוע פקיעת אופציות המעוף ביום חמישי, כאשר עד כה רצונות השורטיסטים לראות תיקון התבדו, והשאלה כיצד הם יתמודדו עם מדד מעל 1200 .

שנית זהו שבוע שבישראל, הנגיד מודיע ביום שני על גובה הריבית לחודש הבא, ואילו הבנקים וחברות גדולות אחרות מדווחות על תוצאותיהן ברבעון הרביעי של 2009 . לאחר שדלק הודיעה על הפסד ביום שישי, בנק מזרחי ידווח ביום שני, הבנק הבילאומי ביום שלישי, פועלים ביום רביעי, ולאומי ודיסקונט ביום חמישי.

לפרסום דוחות אלה יש השפעה גדולה על מדד הבנקים בפרט, ועל מדד המעוף גם כן, ולכן החשיבות לראות מהן התוצאות. השאלה הגדולה כיצד השוק והמשקיעים באופציות המעוף יעכלו תוצאות אלה בשבוע הפקיעה.

שוק האופציות מתבטא במסחר מוזר בחודש האחרון. דווקא מי שכתב בסטיה נמוכה יחסית ( 16-17 ) הרויח כי הסטיה ירדה, והשוק דשדש. מי שקנה בסטיה נמוכה , הפסיד עקב אותן סיבות. ללמדכם שבאופציות מעוף לא הכל נקבע על ידי הסטיות, ומשקל נכס הבסיס בקביעת שערי האופציות בתוספת אפקט הזמן המתקצר לפקיעה גבוה הרבה יותר.

עיני המשקיעים תהיינה נשואות לארה"ב, שם ביום שליש יפורסם נתון מכירות הבתים הקיימים, ביום רביעי נתון מכירות בתים חדשים , וכן נתון הזמנות של מוצרי ברי קיימא. ביום חמישי דרישות אבטלה, אולם חשוב מכך הינה עדותו של ברנניקי בפני הסנט. ביום שישי יפורסם הנתון הסופי של התמ"ג בארה"ב לרבעון הרביעי של 2009.

ההערכה הינה שהמדדים בארה"ב ימשיכו בדשדוש עם נטיה לעליות , תוך התמתנות קצב העליה, אולם כל זאת במסחר כאשר ברקע עומד החשש מפני מימוש מיידי , מהיר וחזק.

האם מה שקרה ביום שישי הינו תחילת המימוש? זה ייתכן, אולם כלל לא בטוח , ולכן הדריכות לפני פתיחת המסחר בניו יורק ביום שני, ופתיחת המסחר באסיה ובאירופה ביום שני.

אצלנו, תוצאות המסחר בעולם בכלל ובאר"הב בפרט, ישפיעו רבות על הכיוון וקשה לראות את ישראל ירוקה כשאדום ישלוט בעולם ולהיפך.

ייתכן וההשפעה העולמית והאמריקאית על התוצאות אצלנו תהיה חלשה יותר עקב שבוע הפקיעה.

ביום ראשון בבוקר הצפי הינו לירידה עקב הסיום האדום ביום שישי בארה"ב.

סביר להניח כי ביום ראשון יירד מדד המעוף אל מתחת ל- 1210 ואזי נשארות האלטרנטיבות הבאות לשבוע הפקיעה.

הראשונה המשך עליה מתונה שתביא את מדד המעוף לפקיעה שבין 1210 ל- 1230 , והשניה מימוש שיביא את המדד לסיים בפקיעה בין 1190 ל- 1210 .

ישנה כמובן האפשרות השלישית שהמדד יירד אל מתחת ל- 1180, לפקיעה נמוכה יותר מפברואר, בהשפעת ירידות בעולם, ואולי גם התגברות המתח הבטחוני בישראל.

להערכתי האפשרות הסבירה ביותר הינה שמדד המעוף יסיים בפקיעה בין 1190 ל- 1210, כאשר בהשפעה שלילית מהעולם הוא יתקרב יותר ל- 1190.

הסיכוי להיות מעל 1220 שווה כמעט לסיכוי להיות מתחת ל- 1180, אולם הפתעה כזו יכולה להתרחש, וככל שנתקרב לפקיעה הסיכויים שתרחיש כשה יקרה יילכו ויפחתו.

לסיכום:אנו בפני שבוע הפכפך בבורסה בת"א. הפקיעה ביום חמישי תשפיע רבות על התנודתיות. דוחותת הבנקים ישפיעו על השוק , וכך גם הודעת הריבית, וכל זאת באי וודאות כיצד ייראה המסחר בעולם .

הערכתי שנראה פקיעה בין 1190 ל- 1210, באם לא תהיינה התפתחויות מיוחדות

ולזכור: השוק מסמן המשך עליות במתינות רבה, תוך צצל כבד של סיכוי למימוש בכל דקת מסחר.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il